Gå til innhold

Trim og treningsdagbok for desembermagene


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Det er sikkert flere enn meg her som er glad i å trene og som har merket at man omtrent må begynne på null igjen når man blir gravid.

 

Tenkte at en dagbok hvor vi kan dele trening og fremskritt kan være motiverende for å holde oss i form i svangerskapet.

 

Selv er jeg så sinnsykt fornøyd med at formen har vært bedre de siste to dagene. Onsdag var jeg superhappy fordi jeg klarte å gå både til og fra jobb.

I dag har jeg jaggu meg vært på fjelltur. Var svimmel og sinnsykt andpusten på vei opp, brukte dobbelt så lang tid som vanlig og tok mange pauser, men jeg har aldri før vært så glad for å klare å gå til toppen av Ulriken her i Bergen! (Tok banen ned igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flykræsj

Kjempebra initiativ! Har vært satt ut av spill i en uke grunnet halsbetennelse, men i dag våget jeg meg ut på en forsiktig joggetur :) Veldig deilig! Jeg er utrolig trøtt om dagen, men dersom jeg klarer å tvinge meg ut merker jeg at det gir overskudd på sikt. Imponerende med Ulriken! Har gått opp dit noen ganger, og da kjenner man virkelig både pust og puls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du kom deg ut på joggetur. Pleier du å jogge til vanlig?

 

Ja, jeg var faktisk imponert selv da jeg skjønte at vi kom til å komme oss helt opp i dag.

 

Jeg er sikker på at det er kjempepositivt å være aktive når vi klarer. Det legger et godt grunnlag videre. Har boken "trening for kule mager" av Jill Jahrmann. Hun sammenligner trening i svangerskapet med høydetrening. Det er ikke så mye som skal til før man kan regne det som en hard økt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Den boka kunne jeg tenkt meg! Ja, jeg jogger til vanlig. Blitt litt mindre etter jeg fikk barn, men prøver faktisk å prioritere trening. Selv 30 min jogging har god effekt, og det har faktisk de fleste tid til (dersom man ikke er alenemamma...) Vil gjerne ta vare på kropp og kondis selv om jeg er gravid. Forrige sv.skap jogget jeg frem til 6 mnd på vei. Da begynte det og bli ubehagelig. Etter den tid ble det raske gåturer i ulendt terreng, og styrketrening. Siste ukene ruslet jeg vel mest rundt... Sykling og svømming synes jeg er litt kjedelig og treningssenter tar for mye tid og rigging. Jogg/gå + noen styrkeøvelser hjemme er perfekt for meg :) Hva liker du å trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest glad i fjellturer og å være ute i naturen. Men det blir litt begrenset pga ømme knær og pollenallergi. Prøver for det meste å holde på fjelltur en dag i uken.

Ellers trener jeg styrke, spinning og av og til step på treningssenter. Har vært på samme tr senter i flere år, så det er sosialt i tillegg til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Det som er bra er at all trening er positivt! Spiller ikke noen rolle hva man liker å gjøre, så lenge man gjør det :) Blir gøy å følge med på tråden. Håper vi blir flere enn to... ;) mer motiverende og fortsette trening når det føres i en treningsdagbok. Det er jo ofte fristende og bli sittende i sofa'n etter en lang dag på jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flykræsj

Joggetur på 5 km idag :) Deilig og svette bort litt rømmegrøt fra gårsdagen! Hvordan går det med deg lykketroll? Andre som trener forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Er formen ok? Jeg er på ferie i sør-Italia. I dag har vi vært på tur opp til en topp med god utsikt. Vet ikke hvor langt det var, men var godt sliten i beina da jeg kom ned.

Hadde ikke klart å gå opp for 8 dager siden, men nå virker det som formen og energien begynner å bli bra!

 

Håper flere slenger seg med på denne tråden, ja!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Høres deilig ut! Gåtur i Italia høres nydelig ut!! Litt sol og varme hadde ikke skadet ;) Formen er veldig bra. Trøtt, men det kan like gjerne skyldes at jeg har mye på jobb for tida. Kunne faktisk ønske meg noen symptomer. Stresser litt med MA-spøkelse siden jeg kjenner så lite... Men, får vel egentlig bare stole på at alt er ok, og være glad jeg slipper billig unna!

 

Ha en fin ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg har også tenkt å fortsette med trening så langt det lar seg gå i dette svangerskapet! Veldig gøy at det er flere av oss og om vi klarer å holde motivasjonen oppe! Foreløpig har de gått grei med jogging, har veldig svingende smptomer og kan gå fra kvalm en eg til absolutt ingenting neste dag. Er litt over 8+2 i da hvor langt er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Gøy med flere :) jeg er 10 uker + husker ikke hvor mange dager. Husker ikke hvor lenge jeg jogget forrige gang, men var nok en god del måneder på vei. Bare å tilpasse intensitet så går det bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente ikke i de forrige graviditetene annet en gåturer, så det blir veldig spennende å se om det utgjør noen forskjell på fks fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi får masse belønning!

Jeg var endelig på spinning i dag. Over en måned siden sist. Jeg tok det veldig med ro de første 20 minuttene, men presset meg litt av og til etter det. Merker at jeg allerede nå bør ha styret høyere. Kjenner den lille klumpen når jeg bøyer meg fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flykræsj

Så bra! Her har det gått i sår hals og hoste siste uken, så jeg venter med trening til forkjølelse er over. Kjedelig, for nå var jeg så motivert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig, flykræsj. Håper det går fort over.

 

Mamsen&lillepip: i følge treningsguru Jahrmann, så legger de som trener mindre på seg i siste halvdel + at babyen har goder av treningen langt etter fødsel. Imponert over at du klarer å jogge nå. Da jeg var 8-9 uker slet jeg skikkelig bare jeg gikk i en oppoverbakke. Ble så sinnsykt andpusten. Men det er bedre nå heldigvis. Er 12+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg ikke vært ute å jogger den siste uken pga av at jeg har blitt ekstremt kvalm, så skal ikke skryte for mye på meg, men eg ting har jeg lurt litt på... Har enda tilgode å bli støl i svangerskapet, uansett hvor mye jeg har presset meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Selv trener jeg svært lite i hverdagen, men jeg er veldig glad i å gå lange turer med hunden. Og nå som jeg er i svangerskapspermisjon, så har jeg massevis av tid til det. Selv om jeg har vært endel trøtt og slapp, har jeg faktisk klart å gå en times tur nesten hver dag. Håper virkelig at det bidrar til at jeg ikke legger på meg like mye som forrige gang, nesten 30 kg!

Snart blir det fjellturer igjen, gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Lessismore!! Er babyen fortsatt i magen?

I så fall ønsker jeg deg lykke til med den aller største treningsøkten! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg på fjellet igjen på torsdag. Skulle egentlig i går også, men da måtte jeg legge inn håndkleet. Kroppen valgte sofaen og det var nok helt rett av den. Satser på dansing (på seminar) i kveld og spinning på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Lessismore!! Er babyen fortsatt i magen?

I så fall ønsker jeg deg lykke til med den aller største treningsøkten! <3

 

Jeg håper da den fremdeles er der. Merker ikke så mye, men har forstått det slik at det er helt normalt det og... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Har slitt med stille lungebetennelse i to uker nå :( Astma og graviditet og unger som drar skumle baselusker hjem fra barnehagen er en dårlig kombo! Litt bedre, så igår gikk jeg en tur på 6 km. Bedre enn ingenting.... Håper på en joggetur til helga selv om formen garantert har blitt hysterisk dårlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har kvalmen endelig gitt seg noe og det var på tide.. Skal nemlig delta på på et idrettsarrangement på tors.. Greit å kunne delta også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Lessismore!! Er babyen fortsatt i magen?

I så fall ønsker jeg deg lykke til med den aller største treningsøkten! <3

 

Jeg håper da den fremdeles er der. Merker ikke så mye, men har forstått det slik at det er helt normalt det og... :)

 

Æh, surrer visst litt her. Blandet deg med en annen siden du skrev at du var i permisjon. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med flere som liker å trene. Jeg trener til vanlig mye. Men i uke 6 var det bom stopp. Kommer hjem fra jobb og kanonkvalm og skikkelig influensafølelse i kroppen. Har såvidt unngått å bli sykemeldt fra jobben. Så har ikke beveget meg en meter på 7 uker. Det er uvant fra et aktivt liv! Men nå er jeg kommet til uke 12 og den verste kvalmen og trøttheten har lettet litt. Så i går var jeg på en liten fjelltur. Men holder fortsatt litt igjen pga en forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så variabel i dagsformen. Idag klarte jeg knapt å flytte det ene beinet foran det andre, mens jeg igår gikk en god runde på nesten en time. Merkelig. Men det er kanskje normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...