Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

Endelig er vi her :)

 

Hvordan er formen da jenter? Når har dere termin? Hvordan synes dere tiden har gått frem til nå?

Fortell om alt det du vil og ønsker :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, endelig! :)

Termin 10 august! Siste 2 mnd har vært fine. God form, masse bevegelse i magen og fine kompliment. Nå begynner formen begynner å bli tungt. Ryggen begynner å bli litt vond, søvnen dårligere og hemoriden større... Men jeg forsøker å ikke klage! Dette har vi lengtet etter lenge!

 

Var på en stor fest i går, og fikk flere kommentarer om; "tvillinger i magen" eller " "oj kort tid til fødsel?"... Jajaja, vet jeg har en stor mage - og tenker med gru på størrelsen om 12 uker når jeg når uke 40 :( Håper huden holder!

 

Planlegger lang flytur i uke 31 så krysser fingrene om at jeg ikke får komplikasjoner før det som setter en stopp for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo magen har blitt stor her og. Jeg veier ca 3 kg mer enn det jeg gjorde med nr 2 i uke 30, jeg er 28+0 uker idag med termin 6.aug.

 

Føler meg tung og har vondt over hele kroppen :(

Håper de neste 12 ukene går fort for jeg begynner å bli lei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 4. august her. Synes det er helt sprøtt at jeg allerede er i 3. trimester. Syntes de første 20 ukene gikk så sakte, men nå raser tiden avgårde, ukene bare flyr. :)

 

Jeg er i bra form, jeg har vært ganske fin de siste par månedene. Har lagt på meg ca 7 kg til nå, og alt var veldig fint på forrige svangerskapskontroll. Babyen sparker masse, og det er endelig antydning til vår. Dessuten har jeg ferie for tiden, så jeg har faktisk ikke noe å klage på. Jeg er ikke lei enda, men det er nok fordi jeg har så lite plager. Orker ikke forholde meg til hvordan magen blir om 11-12 uker, mistenker at den blir svær. Ikke at den er unormalt stor nå, men hun skal jo vokse masse frem til termin. Regner med at juli blir en varm og tung måned. Jeg skal også på ferie nå, flytur på drøyt 5 timer i morgen, og hjem igjen en uke seinere, har kjøpt støttestrømper og skal drikke mye vann og prøve å bevege meg litt. Jordmor mente det kom til å gå helt fint, siden jeg ikke har hevelser i kroppen, eller andre tegn på komplikasjoner.

Endret av Lillie Vanillie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 10. august jeg også, men sniker meg inn hit noen dager for tidlig!

 

Føler meg stor og ekkel, og det har nok mye med at jeg har fått treningsforbud og beskjed om å holde meg i ro pga premature rier. Tror allikevel jeg kommer til å gå til termin, selv om man ikke tar noen sjanser med å føde så tidlig, særlig når man har tre i barnehagealder hjemme...

 

Nå lurer vi litt på hvordan sommerferien vil bli! Har planlagt tur til Spania i juni, og legen på sykehuset har sagt "tja". Utrolig kjedelig å snyte barna for turen de har gledet seg sånn til, så jeg tror vi kommer til å reise.

 

Hvilke planer har dere for juli? Alle skal være hjemme fra bhg, men i det siste har jeg lurt på om vi bare skal ha ferie hjemme og ikke stresse av gårde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Herlig å være på siste etappe i svangerskapet! Jeg har termin 2.aug. Nyter sparkene fra babyen, og den voksende magen :) Om 19 dager står syden for tur -ser veldig fram til sol, varme og late dager på stranden!

 

Ellers er jeg 100% sykemeldt frem til sydenturen grunnet hyppige blodtrykksfall.. Når jeg først er innom plagene, så sliter jeg også med at jeg har veldig vondt øverst på magen. -Klarer f.eks ikke å gå med BH, og må hele tiden massere for å lindre vondtene.. Foruten om dette, så er alt bare bra ;)

 

Har gått opp ca 15 kg, men bryr meg ikke så mye om det i og med at jeg i utgangspunktet er veldig slank, og kiloene kun vises på mage og bryst :P Gikk opp totalt 20 kg under forrige svangerskap, så blir sikkert noe lignende denne gangen også.

 

Noen som forresten vet hvor jeg får tak et fint dongry-skjørt for gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 10. august jeg også, men sniker meg inn hit noen dager for tidlig!

 

Føler meg stor og ekkel, og det har nok mye med at jeg har fått treningsforbud og beskjed om å holde meg i ro pga premature rier. Tror allikevel jeg kommer til å gå til termin, selv om man ikke tar noen sjanser med å føde så tidlig, særlig når man har tre i barnehagealder hjemme...

 

Nå lurer vi litt på hvordan sommerferien vil bli! Har planlagt tur til Spania i juni, og legen på sykehuset har sagt "tja". Utrolig kjedelig å snyte barna for turen de har gledet seg sånn til, så jeg tror vi kommer til å reise.

 

Hvilke planer har dere for juli? Alle skal være hjemme fra bhg, men i det siste har jeg lurt på om vi bare skal ha ferie hjemme og ikke stresse av gårde...

Hva md å heller reise i høstferien da ? Synes dt er lurt hvis du ikke reiser i juni :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er vi her :)

 

Hvordan er formen da jenter? Når har dere termin? Hvordan synes dere tiden har gått frem til nå?

Fortell om alt det du vil og ønsker :)

 

Det er godt å være på siste etappe, gleder meg til jeg er ferdig. Er allerede lei av å være tungpusta :-P. For vår del blir det ferie i byen, og guttungen starter i barnehagen når jeg er 37+1. Satser på nedkomst i ukedagene :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Herlig å være på siste etappe i svangerskapet! Jeg har termin 2.aug. Nyter sparkene fra babyen, og den voksende magen :) Om 19 dager står syden for tur -ser veldig fram til sol, varme og late dager på stranden!

 

Ellers er jeg 100% sykemeldt frem til sydenturen grunnet hyppige blodtrykksfall.. Når jeg først er innom plagene, så sliter jeg også med at jeg har veldig vondt øverst på magen. -Klarer f.eks ikke å gå med BH, og må hele tiden massere for å lindre vondtene.. Foruten om dette, så er alt bare bra ;)

 

Har gått opp ca 15 kg, men bryr meg ikke så mye om det i og med at jeg i utgangspunktet er veldig slank, og kiloene kun vises på mage og bryst :P Gikk opp totalt 20 kg under forrige svangerskap, så blir sikkert noe lignende denne gangen også.

 

Noen som forresten vet hvor jeg får tak et fint dongry-skjørt for gravide?

Samme her når det gjelder vekt :P

Jeg gikk på 10 kg med første og 13 kg med nr 2, men nå ser det ut til at jeg har gått mer enn de to så langt jeg er 28 uker og veier ca 3 kg mer enn det jeg gjorde andremann i uke 30 :P

Men som sagt så er jeg slank fra før, men bekymrer meg for strekkmerker og løs hud. Jeg har ikke løshud, men strekmerker har jeg fått fra førstemann og ble litt mer etter 2, vil ikke ha flere, er bare 26 år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere andre forresten sendt inn søknad om foreldrepenger? Evt når tenker dere å gjøre det?

 

Snart 17.mai også nå :-) Blir ikke akkurat bunad i år, og er veldig usikker på hva jeg skal ha på meg.. Dere andre da?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her anbefaler de at man søker så snart man har mulighet (man må jo ha terminbekreftelse etter uke 26). Jeg leverte søknaden på jobb 26+2 også sender de videre til nav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har enda ikke søkt foreldrepenger, men jeg skal gjøre det når jeg har gjort klar alle papirene mine.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å løfte opp tråden:-)

 

Uke 30+1 i dag -føles stort å ha kommet så langt:-) Formen e i grunnen ganske bra, men kjenner det begynner å bli tyngre etter hvert som tiden går. Blir fort andpusten ogtungpusta, og ffortsatt klarer jeg ikke å gå med bh -føler meg stort sett mørbanket i øvre del av magen der ribbebeinet begynner.. Andre som kjenner seg igjen i det? Hatt d slik i flere uker..

 

Håper alt står bra til med dere andre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i tungpusta-delen, høres ut som et esel med astma for ingenting :-P.

 

Jeg får noia av å gå uten bh, og begynner å kjenne det stadig mer i rygg og nakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her anbefaler de at man søker så snart man har mulighet (man må jo ha terminbekreftelse etter uke 26). Jeg leverte søknaden på jobb 26+2 også sender de videre til nav

 

Tror nok at du må sende en egen til NAV i tillegg, søknad om foreldrepenger/ fedrekvote ved fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender den videre etter at personal har registrert den, var ihvertfall det kontorsjefen sa til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender den videre etter at personal har registrert den, var ihvertfall det kontorsjefen sa til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg understreke at det IKKE er alle arbeidsplasser som gjør!! På min arbeidsplass, som er ett STORT firma med kontorer i hele norge og mange ansatte der jeg jobber, sender dem ikke søknaden videre. Må søke fra NAV selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok NAV vil ha en egen fra deg - det gjelder jo deg. Men du kan jo ringe eller maile dem og høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere sender inn til NAV så tidlig. Når jeg tok ut skjema som skal fylles ut på NAV sine sider sto det at det anbefales at man sender inn 6 uker før, hvis man sender inn tidligere må man sende inn ny søknad, med ny bekreftelse av lønn fra arbeidsgiver......Har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de 13 ukers behandlingstid... Får heller ordne en ny bekreftelse ved behov. Skal prøve å sjekke i morra at den ble videresendt på jobb, men føler meg veldig sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en ting til en annen..-har noen av dere begynt å tenke på at det nærmer seg fødsel? Det har jeg begynt å gjøre, og det er med skrekkblanda fryd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...