Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Er ikke noe dumt spørsmål det linnlinns ;)

Tror ikke det er vanlig å ta den prøven for personer som er gravide av naturmetoden, men har du vært gjennom assistert befruktning vil klinikken man tilhører ofte ha den bekreftelsen. Samme med tidlig ul som jeg skal ha i uke 8 -9. Det er for at Rikshospitalet vil vite antall barn det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei januarmammaer :-) melder meg inn her etter vellykket fryseforsøk på Ullevål. Skal på ultralyd 27.5, er 4+5 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! og gratulerer til dere camilla136 og prinsesse07 :)

 

Jeg får nok en hcg prøve hos legen den 13 for å bekrefte det jeg allerede merker godt på kroppen :)

Vet ikke om jeg kommer til å ta tidlig ul ( har nok ikke krav på det ) eller venter til den vanlige.

Er mer opptatt av å få regulert medisinen som jeg må gå på hele tiden og egentlig finne ut om jeg kan beholde katter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stikkinger nederst ved lysken som også kjennes bak i ryggen .... Flere som har kjent det ?? Er 5+0 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Termin 3 Januar! Så flott at det er så mange her inne som venter Jan-2014 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba også om hcg stignig kun for å se at alt går som normalt etter både ma, sa og blindt egg opp igjennom årene.. Fikk også tidlig ul som sikkert blir ett par uker til slik at vi får skikkelig svar på hvor langt jeg er på vei :-)

 

Så ikke en vanlig prøve å ta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olebrum: merket du noe forskjell i symp de gangene det gikk bra og de gangene det endte med ma og sa ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som førstegangs gravid har jeg tusen spørsmål.. Hvem stiller jeg egentlig disse spørsmålene til? Hvor tidlig kontakter man lege? Kontakter man direkte en jordmor/gynekolog? Jeg har blant annet en jobb hvor gravide ikke skal jobbe, men jeg har jo ikke lyst å fortelle det enda på jobben. Noen som har erfaring på hvordan denne utfordringen kan løses???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg ville bare si gratulerer til alle sammen :) Jeg er 5 uker på vei og har regnet ut at foreløpig termin er 6. januar. Jeg er nå gravid for 2. gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som førstegangs gravid har jeg tusen spørsmål.. Hvem stiller jeg egentlig disse spørsmålene til? Hvor tidlig kontakter man lege? Kontakter man direkte en jordmor/gynekolog? Jeg har blant annet en jobb hvor gravide ikke skal jobbe, men jeg har jo ikke lyst å fortelle det enda på jobben. Noen som har erfaring på hvordan denne utfordringen kan løses???

 

Hei :)

 

Jeg er gravid for 2. gang og jeg deler gjerne min erfaring med deg :)

Du kan stille disse spørsmålene til lege eller jordmor. Normalt så kontaker man en lege først. Jeg hadde kontaktet en lege så tidlig som mulig! Det er vanlig at legekontoret tar blodprøver av deg fra uke 10-12. Deretter så blir man henvist til jordmor. Det er normalt å gå til kontroll hver 4. uke. Man kan velge om man vil går til lege eller jordmor, jeg foretrakk å gå til jordmor. Man blir vanligvis kalt inn til ultralyd fra uke 17-20.

Har du flere spørsmål så er det bare å fyre løs! Jeg vil anbefale deg å kjøpe en gravidbok, der står det mye informasjon om alt du trenger å vite. Barn i magen har en fin bok som er skrevet av en jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stikkinger nederst ved lysken som også kjennes bak i ryggen .... Flere som har kjent det ?? Er 5+0 idag

 

JAAAA!! Jeg har det akkurat slik som du beskriver det. Jeg prøver å google det, men får kun opp gravide som er i 3.trimester som opplever det samme. Ifølge dem er det fordi barnets hode fester seg, men vi er jo ikke i nærheten av å komme i den situasjonen enda, så jeg vet ikke hva det kan være. Jeg skal til legen på tirsdag. Har tenkt å spørre henne da, men dette stresser meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som ønsker må gjerne skrive seg på terminlisten nedenfor slik at vi får en viss oversikt over hvem som er med i gruppa samt når den foreløpige mensterminen er. Så får vi se hvor sikkert dette er og om noen faktisk treffer på datoen ;)

 

1.

2.

3.

4. Anaira

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Endret av Anaira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Anaira :)

 

Stikkinger har jeg også, hele tiden (!) men tror det er vanlig. Det står iallefall som innledning til 1. trimester forumet; 1. trimester går frem til og med uke 13 i svangerskapet.

Livmoren ligger stort sett nede i bekkenet hele dette trimesteret og mange opplever ubehag og stikninger inne i bekkenet som en følge av at det er litt trangt om plassen der. Livmoren kan også ligge og ”dytte” på nerver slik at man opplever ilinger nedover i bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stikkinger nederst ved lysken som også kjennes bak i ryggen .... Flere som har kjent det ?? Er 5+0 idag

 

JAAAA!! Jeg har det akkurat slik som du beskriver det. Jeg prøver å google det, men får kun opp gravide som er i 3.trimester som opplever det samme. Ifølge dem er det fordi barnets hode fester seg, men vi er jo ikke i nærheten av å komme i den situasjonen enda, så jeg vet ikke hva det kan være. Jeg skal til legen på tirsdag. Har tenkt å spørre henne da, men dette stresser meg litt.

 

Jeg kjente dette allerede fra uke 1 jeg. Så vidt jeg har forstått er det ligamentbåndene i bekkenet og livmoren som strekker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stikkinger nederst ved lysken som også kjennes bak i ryggen .... Flere som har kjent det ?? Er 5+0 idag

 

JAAAA!! Jeg har det akkurat slik som du beskriver det. Jeg prøver å google det, men får kun opp gravide som er i 3.trimester som opplever det samme. Ifølge dem er det fordi barnets hode fester seg, men vi er jo ikke i nærheten av å komme i den situasjonen enda, så jeg vet ikke hva det kan være. Jeg skal til legen på tirsdag. Har tenkt å spørre henne da, men dette stresser meg litt.

 

Jeg kjente dette allerede fra uke 1 jeg. Så vidt jeg har forstått er det ligamentbåndene i bekkenet og livmoren som strekker seg.

 

Nå ble jeg litt lettet. Takk :)

Hva med smerter som ligner mensensmerter? Jeg trodde det var dette som var typiske smerter i forbindelse med at ligamentbåndene strekker seg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ønsker må gjerne skrive seg på terminlisten nedenfor slik at vi får en viss oversikt over hvem som er med i gruppa samt når den foreløpige mensterminen er. Så får vi se hvor sikkert dette er og om noen faktisk treffer på datoen ;)

 

1.

2.

3.

4. Anaira

5.

6.

7.

8.

9. ØYENønskerLITEN

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olebrum: merket du noe forskjell i symp de gangene det gikk bra og de gangene det endte med ma og sa ?

 

Ved ma hadde jeg ingen symptomer, ved blindt egg hadde jeg maaaasse symptomer som plaget hele tiden og ved sa'en hadde jeg også endel i begynnelsen spes tretthet.. Med de andre hadde jeg utover hele svangerskapet lite symptomer som bekkenløsning og halsbrann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ønsker må gjerne skrive seg på terminlisten nedenfor slik at vi får en viss oversikt over hvem som er med i gruppa samt når den foreløpige mensterminen er. Så får vi se hvor sikkert dette er og om noen faktisk treffer på datoen

 

1.

2.

3.

4. Anaira

5.

6.olebrum26_05&09-jan14

7.

8.

9. ØYENønskerLITEN

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ønsker må gjerne skrive seg på terminlisten nedenfor slik at vi får en viss oversikt over hvem som er med i gruppa samt når den foreløpige mensterminen er. Så får vi se hvor sikkert dette er og om noen faktisk treffer på datoen

 

1.

2. eneleh_

3.

4. Anaira

5.

6. olebrum26_05&09-jan14

7.

8.

9. ØYENønskerLITEN

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blant annet en jobb hvor gravide ikke skal jobbe, men jeg har jo ikke lyst å fortelle det enda på jobben. Noen som har erfaring på hvordan denne utfordringen kan løses???

Jeg og har en jobb hvor man ikke skal være i stillingen når man er gravid pga stress og fysisk fare for barnet. Jeg har valgt å være åpen om at jeg er gravid og prosessen jeg har vært gjennom i forkant. Jeg har hatt kontakt med legen hele veien, og har vært sykemeldt etter avtale med jobben, frem til de har kunnet tilrettelegge delvis for meg. Så en stund fremover er jeg 50% sykemeldt og 50% i jobb. ikke fordi jeg ønsker å være sykemeldt, men fordi det er det de klarer å tilrettelegge akkurat nå. Det er kun øverste sjefen og en avdelingsleder som vet noe, fordi de trenger info for å tilrettelegge. De andre får vite det i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ønsker må gjerne skrive seg på terminlisten nedenfor slik at vi får en viss oversikt over hvem som er med i gruppa samt når den foreløpige mensterminen er. Så får vi se hvor sikkert dette er og om noen faktisk treffer på datoen

 

1.

2. eneleh_

3.

4. Anaira

5.

6. olebrum26_05&09-jan14

7.

8.

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ønsker må gjerne skrive seg på terminlisten nedenfor slik at vi får en viss oversikt over hvem som er med i gruppa samt når den foreløpige mensterminen er. Så får vi se hvor sikkert dette er og om noen faktisk treffer på datoen

 

1.

2. eneleh_

3.

4. Anaira

5.

6. olebrum26_05&09-jan14

7.

8.

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vilruge

2. eneleh_

3.

4. Anaira

5.

6. olebrum26_05&09-jan14

7.

8.

9. ØYENønskerLITEN

10. Alleria, Plexy

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

 

Jeg har i dag kjøpt gravidklær på tilbud (bla vinterjakke til halv pris)... Føles litt rart for tenkt om det ikke går bra, men også litt bekreftende på at dette faktisk er virkelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...