Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Da har jeg tatt blodprøve for å sjekke hcg hos legen .. Er 5+0 idag ... Venter spent på svar : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da vat svaret på blodprøven kommet. Godt med bekreftelse fra sykehuset. Endelig klaffet det for oss. ca 4 uker på vei. ul om 3 uker ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner å bli mange her :) Så utrolig kjekt. Jeg tenkte kanskje vi kunne lage en terminliste slik at vi får en oversikt over hvem som skal ha når ;) Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! De fleste anbefaler å fortsette med det man allerede driver med ift trening. Unntak er ekstremsport også er det visst en grense for når man ikke lenger anbefaler stuping, riding og kontaktsporter.

 

Sist svangerskap fikk jeg meg av en eller annen grunn ikke til å jogge. Brukte elipsemaskinene masse, og fikk ganske effektiv trening av de etter hvert. I tillegg trente jeg styrke. Ligger masse tips på nett. hovedregel: stopp hvis det gjør vondt, ikke begynt (for hardt) med noe nytt og ikke "ta den helt ut". Leste også at man skal være påpasselig med teknikk hvis man fortsetter med spinning- at man ikke vrikker for mye og at man bør være litt forsiktig med øvelser som belaster en side av gangen, som utfall. Dette da leddene kan være litt løsere enn vanlig. Men trening er stort sett bare bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneleh, du nevnte at du trener. Jeg skulle begynne med program kondisjonstrening 3x uka + styrke 2 x forrige uke men hadde mistanke om at jeg er gravid. Jeg har trent intensivt i over 1 år før. Nå har jeg satt treningen helt på vent- tør ikke gjøre noen ting av frykt til å miste spiren. Jeg vet, det høres helt overhysterisk ut men vet dere hva og om man kan trene ? ( mulig dette er feil tråd, beklager dette )

 

Jeg trener Zumba og mage/rygg. Har gått veldig bra til nå. :)

 

Jeg trener 2 ganger i uken. Tenker å fortsette med det. Har til nå vært glad i Spinning, men har lest at høy intensitet skal man holde seg unna. Så tenker å bytte til annen trening, eller bare roen ned på Spinning. Tenker også å forebygge ryggplager med kjernemusklatur mens jeg er liten nok , siden familien er arvelig belastet der..

 

Dette er det jeg fant om trening i 1. Trimester på en artikkel her inne på Klikk.no:

 

Du trenger lengre og mer gradvis oppvarming

Du trenger lengre nedtrapping

Hold deg unna de aller hardeste øktene

Drikk godt både før, under og etter trening

Spis sunn, næringsrik mat cirka to timer før trening (bananer, yoghurt med müsli, brødskive)

Tren bekkenbunnen med spesielle øvelser

Husk at blodtrykket kan være lavt, reis deg forsiktig, da unngår du å besvime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når har dere tenkt å fortelle familien? Heller mer og mer mot a fortelle i uke8,siden uke12 kjennes så uendelig lenge til:P

 

Er nå 5+3.

 

Jeg skal prøve å holde ut til uke 12 men er litt i tvil om jeg klarer det.

 

Vi skal fortelle det til familien når vi får samlet alle på ett brett. Lettere sagt enn gjort, men det byr seg en anledning når vi er ca 8 uker på vei. Da har vi hatt ul i uke 7. Vi skal lage flasker med noe godt i med hjemmesnekrete vinetiketter på, lage minimat og ha litt temagreier rundt mini og se om noen tar hintet, og når. Om ingen tar hintet, tipper jeg de skjønner det når de får servert sånn gravidmagekake med baby onboard på magen... eller noe i den dur

 

Vi har fortalt det til de vordende besteforeldre, men ikke mer enn det. Vi bor halve landet vekke fra de(vi er i Bergen, de er i Oslo og Trondheim), så for å ha støtte hvis det skulle skje noe tidlig ville vi det. Resten av familien tror jeg vi skal ta i uke 9, da har jeg UL og får overnattingsbesøk av niesen min fra Oslo på 5 år. Hadde vært kjekt å vise bilder til henne, og derfor også fortelle min bror at han skal bli Onkel :-). Skal se det litt an ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortalte det til min mor at det var positiv test. Da hun har fått oppdatering gjennom IVF fremgangen. Vips! Hele familien vet det. -_-

Så her er det ingen vits i å holde noe hemmelig.

 

Lært en lekse om å holde tilbake informasjon der hvertfall! :-P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si det foreløpig er småting. Litt "stikking" og rare følelser i magen, tar lett til tårene og litt kort lunte:) I tillegg er jeg veldig oppblåst på kvelden(ser ut som jeg har gått 4mnd eller noe:p).

 

når har dere tenkt å fortelle familien? Heller mer og mer mot a fortelle i uke8,siden uke12 kjennes så uendelig lenge til:P

 

Er nå 5+3.

 

Heisann

 

Her tror jeg vi holder tett om dette for familien frem til uke 8.

Da er mannen min tilbake etter en reise i forbindelse med jobb og hans foreldre (altså mine svigerforeldre) er verdens snilleste og mest omtenksomme mennesker man kan tenke seg, men om de skulle vite at mannen min er borte i 9 dager, jeg er gravid og alene med lillejenta ville jeg nok blitt nedringt og nedrent av superbekymrede svigerforeldre som ville ha ligget våkne hver natt og fantasert om alt som kunne gå galt med meg som er "alene" og så ville de sannsynligvis ha gjort sitt beste for å pleie meg ihjel og holdt diverse forelesninger for sin sønn som bare stakk av fra gravidkone og barn....

Altså... vi venter med å fortelle besteforeldrene det til etter søndag 26. mai.

 

Ellers så tenker vi på å ikke si noe til noen av vennene våre og bare late som ingenting til de begynner å fatte mistanke med voksende mange.

Selv drikker jeg nesten aldri slik at jeg blir ikke avslørt av vennene våre ved at jeg takker nei til alkohol.

Flere av vennene våre er nå så opptatt av egne nyfødte at det er mulig det kan gå lang tid før de mistenker noe.... så spørs det da om jeg klarer å holde tett....

 

Er vel 4+3 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle nye : )) jeg får kanskje svar på hcg prøven min idag, men den sier jo egentlig ikke sånn veldig mye. Skal ta ny til mandag og da håper jeg på bra stigning og at dette går veien etter sa i mars.. Jeg er livende redd for å miste igjen! Formen min er fortsatt fin. Jeg er trøttere enn vanlig og puppene litt fyldigere... Med de to gutta mine kom kvalmen to uker ca etter positiv test så jeg er spent...hvordan er formuen deres om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen HH80 :)

 

Jeg krysser fingrene for at prøvene dine er bra og at det går veien denne gangen.

Hvor langt på vei var du sist da du hadde sa?

Jeg frykter det samme, men prøver å holde meg positiv. Det hjelper ikke særlig at jeg leser mye om det, men klarer ikke å la være fordi jeg føler jeg må vite og lære alt som har med graviditet å gjøre. Hehe...

 

Jeg er mye bedre i formen nå, eller så har jeg sikkert bare vendt meg til det. Puppene er ikke så ømme lenger, men kjenner fortsatt at det stikker i magen, er oppblåst og litt kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å blø i uke 9, men fosteret hadde stoppet opp i uke 6. Så det er det jeg er redd for. Å gå i flere uker og tro at alt er bra og så er det ikke det ! Men det er vel uflaks hvis det skjer igjen : ) går som regel bra !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg sniker meg inn til dere. Testet positivt i dag og har foreløpig termin 9. januar 2014. Har ikke helt gått opp for meg.. Har så og si ingen symptomer, utenom to blå streker på to tester. Krysser fingrene for at vi alle sammen følger hverandre frem til neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eneleh, du nevnte at du trener. Jeg skulle begynne med program kondisjonstrening 3x uka + styrke 2 x forrige uke men hadde mistanke om at jeg er gravid. Jeg har trent intensivt i over 1 år før. Nå har jeg satt treningen helt på vent- tør ikke gjøre noen ting av frykt til å miste spiren. Jeg vet, det høres helt overhysterisk ut men vet dere hva og om man kan trene ? ( mulig dette er feil tråd, beklager dette )

 

Jeg trener Zumba og mage/rygg. Har gått veldig bra til nå. :)

åååh,Zumba!!! jeg digger Zumba :) jeg har sett en video på youtube hvor zumba instruktør hadde time selv 8 mnd på vei. dessverre er det slutt på zumba på treningssenteret hvor jeg trener. vil ikke bytte senter heller. men fikk tilbakemelding fra min personlig trener i dag at så lenge jeg selv føler meg i form kan jeg trene som før - med andre ord ganske intenst :P veeeel .. på med joggesko igjen. hadde jeg bare ikke vært sååå trøtt hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for treningstips :) må nok komme i gang igjen :) vi har bra kjernemuskulatur timer på senteret. og skal prøve å løpe.

 

Ellers er formen varierende her - var litt kvalm på morgenen i dag. Fortsatt noe stikking i magen og dobesøkene har økt. Trøttheten plager meg egentlig mest. Det er vanskelig å gå rundt som en spøkelse på jobben og ikke kunne si hvorfor jeg blir trøtt før arbeidsdagen er over... mulig noen av de unge kollegaer som har små barn kommer til å gjennomskue meg snart for de husker det jo ekstra godt fra sin egen graviditet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag hatt min første legetime og har nå tappet meg for nok blod for en stund føler jeg etter 7 hetteglass fylt med blod.. Hcg stigning pluss en blodprøve som sjekket om jeg var mer utsatt for blodpropp en normalt.. Siden jeg har mistet 3 ganger og mister veldig mye blod under fødsel.. Fikk også henvisning til tidlig ul da vi er litt usikre på riktig termin.. :) håper på rask svar fra sykehuset og da blir det ny hcg blodprøve på mandag..

 

Noen som vet hvor mange hcg blodprøver som trengs? Holder det med 2??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hcg prøve !! Jeg tok igår.. Får svar på mandag og skal ta ny da også : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye ;) Jeg lister meg sakte inn her selv og håper jeg blir, Er gravid igjen etter at jeg mistet i februar. Jubler stille for meg selv :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha 2 eller flere prøver med 1-3 dagers mellomrom slik at man ser at hcg nivået stiger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare tatt en hcg prøve. Er ikke sagt noe om at jeg må ta flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Januar-spire :)' timestamp='1367616564' post='145314892]

Jeg har bare tatt en hcg prøve. Er ikke sagt noe om at jeg må ta flere.

samme her... skal ikke tilbake før uke 7 til ul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha ul i uke 8 - 9. Ingenting før det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...