Gå til innhold

Januar 2014 magene : ))


HH80

Anbefalte innlegg

Rusler inn her jeg og.. og håper jeg blir!

Endelig på PP9 ble det klaff! I følge terminkalkulatorer på nett har jeg termin 5 januar. :)

 

Gratulerer så mye. Dette blir en spennende tid for oss alle :)

 

Jaaa, superspennende!

Gratulerer til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer alle januardamer : ) hvordan er formen ? Jeg er trøtt, trøtthet som kommer i bølger. Litt stikkinger nederst ved lysken noen ganger , litt stikkinger i puppene og litt tyngre pupper. De er ikke ømme . Tisser om natten ... Ellers merker jeg ikke noe : ) spent på om kvalmen kommer !!

 

Som om jeg skulle skrevet det selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer til alle !

Jeg fikk to streker på test i dag og er så utrolig glad for dette ! Dette er min første graviditet og jeg er overnervøs for alt som muligens kan skje før 12 uker er over....

Vi har bestemt oss å ikke fortelle til noen før 12 uker ( hvis jeg klarer å holde kjeft da) derfor MÅTTE jeg bare komme hit med en gang å dele med noen...hehe . Det letter liksom litt på "trykket" for det er jo ikke det samme som å fortelle det til familie og venner.

Jeg håper at spirene sitter, klamrer seg fast og vokser :)

Har forresten termin 7 januar, ifølge terminkalkulator. 4+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer til alle !

Jeg fikk to streker på test i dag og er så utrolig glad for dette ! Dette er min første graviditet og jeg er overnervøs for alt som muligens kan skje før 12 uker er over....

Vi har bestemt oss å ikke fortelle til noen før 12 uker ( hvis jeg klarer å holde kjeft da) derfor MÅTTE jeg bare komme hit med en gang å dele med noen...hehe . Det letter liksom litt på "trykket" for det er jo ikke det samme som å fortelle det til familie og venner.

Jeg håper at spirene sitter, klamrer seg fast og vokser :)

Har forresten termin 7 januar, ifølge terminkalkulator. 4+2 i dag.

 

Gratulerer så mye Sevilla. Da har du termin på min bursdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Da kom jeg visst inn hit i ekspressfart! :) Trodde aldri det skulle gå så fort.. satt på første forsøk... uten at vi egentlig tenkte på at dette var et bli-gravid-forsøk i det heletatt.

 

Har foreløpig termin 8. januar.

Blir min nr. 2, har ei skjønn jente på 13 måneder fra før. Selv er jeg 38 år og gleder meg til å bli tobarnsmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og gratulerer til alle !

Jeg fikk to streker på test i dag og er så utrolig glad for dette ! Dette er min første graviditet og jeg er overnervøs for alt som muligens kan skje før 12 uker er over....

Vi har bestemt oss å ikke fortelle til noen før 12 uker ( hvis jeg klarer å holde kjeft da) derfor MÅTTE jeg bare komme hit med en gang å dele med noen...hehe . Det letter liksom litt på "trykket" for det er jo ikke det samme som å fortelle det til familie og venner.

Jeg håper at spirene sitter, klamrer seg fast og vokser :)

Har forresten termin 7 januar, ifølge terminkalkulator. 4+2 i dag.

 

Gratulerer så mye Sevilla. Da har du termin på min bursdag ;)

takk! lurte på om det er vanlig å kjenne "noe" allerede?? jeg har hatt sånne drag eller smerter i magen i hele dag. men ikke noe blødning ( heldigvis! ) ligner litt på menssmerter .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 4+ 6 og kjenner mye rart allerede. De smertene du kjenner skal visst være helt normale. Jeg har de selv. Tror det er livmoren (eller noe slikt) som strekker seg. Oppblåst? Ja, det har jeg vært i underkant av to uker tror jeg, i tillegg til andre symptomer som stadig dukker opp. Men jeg anser symptomene som bevis på at en lite spire faktisk vokser der inne. Helt utrolig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner tydelig litt sånn "kverning" i magen. Og litt nedover lyskene. Begynte for et par dager siden, og IKM var i går. Har kjempeømme g store bryster, ømt under armhulene også. Det er de symptomene jeg har foreløpig. Ligne veldig på menssymptomer for meg, bortsett fra det i lyskene, det er nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så merkelig at jeg har ømme og større bryster når jeg får mensen , men ikke nå som jeg er gravid ?? Kan ikke huske det har skjedd noe serlig med puppene noen av svangerskapene ... Blir bare gradvis litt større før de blir enorme når melka kommer etter fødsel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig aldri hatt noe andre symptomer ved mens enn menssmerter og søtsug.

Så jeg merket fort at det skjedde ting med kroppen min. En uke etter befruktning kjente jeg det i ryggen, og svake menssmerter. Nå er det mest menssmerter og oppbålsthet, for å ikke snakke om at puppene har vokst de siste 4 dagene! Før var jeg en håndfull, men nå er de runde og større. Hehe, litt morsomt for sambo da! :-) Merket det godt på trening i dag, da treningsbhen ikke støttet like godt ved løp, og at den er nesten litt trang. Så får vi se hvor lenge til jeg må ta meg en tur for å kjøpe nye bher....! Nå er jeg 5+4!

Endret av eneleh_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er vi forskjellige og opplever svangerakapet og dens symptomer på ulike måter. Jeg hadde sjeldent ømme bryster da jeg hadde mensen, men, som jeg har nevnt et par ganger nå, er brystene mine blitt enoooormt ømme. Jeg unngår å komme borti dem. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si det foreløpig er småting. Litt "stikking" og rare følelser i magen, tar lett til tårene og litt kort lunte:) I tillegg er jeg veldig oppblåst på kvelden(ser ut som jeg har gått 4mnd eller noe:p).

 

når har dere tenkt å fortelle familien? Heller mer og mer mot a fortelle i uke8,siden uke12 kjennes så uendelig lenge til:P

 

Er nå 5+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer ;) melder meg inn sammen med dere jeg! På mandag fant jeg ut at jeg venter min nummer to ;) Har hatt litt mistanke, så det kom ikke som noe sjokk :P min termin blir rundt nyttår og jeg er fem uker på vei... Håper å følge dere alle i ventetiden fremover ;) Hvor i landet holder dere til? Jeg bor på Østlandet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også nå :) Har testet positivt siden mandag nå. Termin vil i følge terminkalkulator være 12. januar. Jeg og mannen har vært prøvere i vel 4 år. Mai 2012 fikk vi vite at mannen er steril. Ble da henvist til Riksen for donor. Er nå gravid etter 2 inseminasjonsbehandlinger :)

Gratulerer med spiren og lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse alle sammen!!! Idag skal jeg til legen for å få henvisning til tidlig ul. Vi har en koagulasjonsdefekt i familien som gjør at jeg må ta Fragmin sprøyter daglig under svangerskapet så da får jeg ekstra oppfølging med UL ca hver 4. uke : )) Sist fikk jeg ikke UL før uke 10, men kom jo aldri så langt i svangerskapet så denne gangen skal jeg be om ul i uke 7. Får jeg ikke det tar jeg det privat : ) Vurderer å spørre om de kan ta blodprøve å sjekke hcg idag , men er så stresset for svaret.... er det annenhver dag man tar den for å se stigning?? HVor fort får man svar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneleh, du nevnte at du trener. Jeg skulle begynne med program kondisjonstrening 3x uka + styrke 2 x forrige uke men hadde mistanke om at jeg er gravid. Jeg har trent intensivt i over 1 år før. Nå har jeg satt treningen helt på vent- tør ikke gjøre noen ting av frykt til å miste spiren. Jeg vet, det høres helt overhysterisk ut men vet dere hva og om man kan trene ? ( mulig dette er feil tråd, beklager dette )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse alle sammen!!! Idag skal jeg til legen for å få henvisning til tidlig ul. Vi har en koagulasjonsdefekt i familien som gjør at jeg må ta Fragmin sprøyter daglig under svangerskapet så da får jeg ekstra oppfølging med UL ca hver 4. uke : )) Sist fikk jeg ikke UL før uke 10, men kom jo aldri så langt i svangerskapet så denne gangen skal jeg be om ul i uke 7. Får jeg ikke det tar jeg det privat : ) Vurderer å spørre om de kan ta blodprøve å sjekke hcg idag , men er så stresset for svaret.... er det annenhver dag man tar den for å se stigning?? HVor fort får man svar??

Lykke til hos legen i dag, håper du får den oppfølgingen du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

når har dere tenkt å fortelle familien? Heller mer og mer mot a fortelle i uke8,siden uke12 kjennes så uendelig lenge til:P

 

Er nå 5+3.

 

Jeg skal prøve å holde ut til uke 12 men er litt i tvil om jeg klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk : )) fått bra oppfølging i tidligere svangerskap ! Nå har jeg flytta så håper det er like bra her ! Er fornøyd med ul hver 4. Uke og da med første ul i uke 7 ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når har dere tenkt å fortelle familien? Heller mer og mer mot a fortelle i uke8,siden uke12 kjennes så uendelig lenge til:P

 

Er nå 5+3.

 

Jeg skal prøve å holde ut til uke 12 men er litt i tvil om jeg klarer det.

 

Vi skal fortelle det til familien når vi får samlet alle på ett brett. Lettere sagt enn gjort, men det byr seg en anledning når vi er ca 8 uker på vei. Da har vi hatt ul i uke 7. Vi skal lage flasker med noe godt i med hjemmesnekrete vinetiketter på, lage minimat og ha litt temagreier rundt mini og se om noen tar hintet, og når. Om ingen tar hintet, tipper jeg de skjønner det når de får servert sånn gravidmagekake med baby onboard på magen... eller noe i den dur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneleh, du nevnte at du trener. Jeg skulle begynne med program kondisjonstrening 3x uka + styrke 2 x forrige uke men hadde mistanke om at jeg er gravid. Jeg har trent intensivt i over 1 år før. Nå har jeg satt treningen helt på vent- tør ikke gjøre noen ting av frykt til å miste spiren. Jeg vet, det høres helt overhysterisk ut men vet dere hva og om man kan trene ? ( mulig dette er feil tråd, beklager dette )

 

Jeg trener Zumba og mage/rygg. Har gått veldig bra til nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...