Gå til innhold

Hvor skal dere føde da?:-)


vioolaa

Anbefalte innlegg

Kanskje mange ender opp med å føde på samme sted samtidig?:-) vi har jo blitt en del her inne alt. Jeg selv har søkt riksen.. Noen som har erfaringer? Sist fødte jeg på Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir det Drammen. Fødte der for drøye to år siden, en tøff fødsel som endte i keisersnitt, og var kjempefornøyd! Veldig bra behandling, hyggelige folk, og jevnt over en fin opplevelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal føde på ssk( sørlandets sykehus kristiansand) i desember!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på Rikshospitalet. :) kanskje vi møtes :)

 

vioolaa: har du risikosvangerskap ? Jeg fikk vite at jeg automatisk kom dit med mitt risikosvangerskap :) skal på ul i uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke søkt fødeplass, men regner med at det blir på Fredrikstad.

 

Legen sa at jeg også kunne søke på Ullevål om jeg ville det (jeg har hatt prøverør på Ullevål), men kjedelig om jeg plutselig skal føde, og vi blir sittende i kø både inn og ut av sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på Rikshospitalet. :) kanskje vi møtes :)

 

vioolaa: har du risikosvangerskap ? Jeg fikk vite at jeg automatisk kom dit med mitt risikosvangerskap :) skal på ul i uke 12 :)

 

Å gjør man det ja!:-) ja jeg går under den kategorien, da jeg har en blødersykdom som gjør at jeg får veldig lett blødninger som kan være vanskelige å stoppe. Føler at jeg blir i veldig trygge hender på riksen ihvertfall!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vinglepetrine

Her blir det Drammen. Fødte der for drøye to år siden, en tøff fødsel som endte i keisersnitt, og var kjempefornøyd! Veldig bra behandling, hyggelige folk, og jevnt over en fin opplevelse. :)

 

Så godt å høre at du likte deg på Drammen! Jeg har tatt 2 KS på Drammen men det er MANGE år siden, og jeg hadde ingen hyggelig opplevelse på barsel i det heletatt. Rett og slett forferdelig! Jeg fikk barseltårer (som utviklet seg til en fødselsdepresjon), men jeg ble bare ledd av og avfeid med at "alle griner den 3. dagen....). Jeg måtte dele rom selv om jeg hadde hatt KS, og måtte trille med meg lillemann inn på et lite skyllerom for å få sitte i fred og gråte. Ville jo ikke sitte og grine foran hun andre og mannen hennes heller.

Nå skal det sies at Drammen hadde et veldig dårlig rykte den gangen (12 år siden), var ikke mange som ønsket seg til den barselavdelingen da, nei.

 

Jeg har fortsatt skrekken i meg, og skulle ønske jeg kunne føde på Kongsberg eller RIngerike, men pga. komplikasjoner, KS ol. MÅ jeg til Drammen. Håper virkelig det er bedre der nå, og at de som jobber på barsel har litt mer empati for en sliten mamma :-)

Fikk du enerom frem til du reiste hjem etter keisersnittet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Drammen. Fødte der for drøye to år siden, en tøff fødsel som endte i keisersnitt, og var kjempefornøyd! Veldig bra behandling, hyggelige folk, og jevnt over en fin opplevelse. :)

 

Så godt å høre at du likte deg på Drammen! Jeg har tatt 2 KS på Drammen men det er MANGE år siden, og jeg hadde ingen hyggelig opplevelse på barsel i det heletatt. Rett og slett forferdelig! Jeg fikk barseltårer (som utviklet seg til en fødselsdepresjon), men jeg ble bare ledd av og avfeid med at "alle griner den 3. dagen....). Jeg måtte dele rom selv om jeg hadde hatt KS, og måtte trille med meg lillemann inn på et lite skyllerom for å få sitte i fred og gråte. Ville jo ikke sitte og grine foran hun andre og mannen hennes heller.

Nå skal det sies at Drammen hadde et veldig dårlig rykte den gangen (12 år siden), var ikke mange som ønsket seg til den barselavdelingen da, nei.

 

Jeg har fortsatt skrekken i meg, og skulle ønske jeg kunne føde på Kongsberg eller RIngerike, men pga. komplikasjoner, KS ol. MÅ jeg til Drammen. Håper virkelig det er bedre der nå, og at de som jobber på barsel har litt mer empati for en sliten mamma :-)

Fikk du enerom frem til du reiste hjem etter keisersnittet?

 

Uff, det hørtes ut som en kjip opplevelse!

Jeg fødte på Drammen for to år siden, og følte jeg ble veldig godt tatt vare på. På barselavdelingen fikk jeg enerom de to første dagene, men så måtte jeg dele. Jeg følte meg såpass fresh at jeg spurte om jeg kunne reise hjem istedet, og det fikk jeg lov til. Jeg tror det er enda bedre der nå, har hørt noen rykter om et barselhotell, men mulig det ikke er oppe og går enda... Vet ikke. Satser på en fin fødsel der i desember, hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetrine

Her blir det Drammen. Fødte der for drøye to år siden, en tøff fødsel som endte i keisersnitt, og var kjempefornøyd! Veldig bra behandling, hyggelige folk, og jevnt over en fin opplevelse. :)

 

Så godt å høre at du likte deg på Drammen! Jeg har tatt 2 KS på Drammen men det er MANGE år siden, og jeg hadde ingen hyggelig opplevelse på barsel i det heletatt. Rett og slett forferdelig! Jeg fikk barseltårer (som utviklet seg til en fødselsdepresjon), men jeg ble bare ledd av og avfeid med at "alle griner den 3. dagen....). Jeg måtte dele rom selv om jeg hadde hatt KS, og måtte trille med meg lillemann inn på et lite skyllerom for å få sitte i fred og gråte. Ville jo ikke sitte og grine foran hun andre og mannen hennes heller.

Nå skal det sies at Drammen hadde et veldig dårlig rykte den gangen (12 år siden), var ikke mange som ønsket seg til den barselavdelingen da, nei.

 

Jeg har fortsatt skrekken i meg, og skulle ønske jeg kunne føde på Kongsberg eller RIngerike, men pga. komplikasjoner, KS ol. MÅ jeg til Drammen. Håper virkelig det er bedre der nå, og at de som jobber på barsel har litt mer empati for en sliten mamma :-)

Fikk du enerom frem til du reiste hjem etter keisersnittet?

 

Uff, det hørtes ut som en kjip opplevelse!

Jeg fødte på Drammen for to år siden, og følte jeg ble veldig godt tatt vare på. På barselavdelingen fikk jeg enerom de to første dagene, men så måtte jeg dele. Jeg følte meg såpass fresh at jeg spurte om jeg kunne reise hjem istedet, og det fikk jeg lov til. Jeg tror det er enda bedre der nå, har hørt noen rykter om et barselhotell, men mulig det ikke er oppe og går enda... Vet ikke. Satser på en fin fødsel der i desember, hvertfall! :)

 

OI, barselhotell hadde vært helt topp!

Det er så godt å høre positive ting om Drammen, da minsker frykten min litt så tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde i vann på ABC klinikken ullevål :)

 

Da vi i hvertfall 2:) har du født der før?

Hei!

Nei jeg fødte på bærum sist, men denne gangen vil jeg føde i vann. Hadde en drømmefødsel sist uten smertelindring, så nå gleder jeg meg til å føde i vann:) har du født der før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde i vann på ABC klinikken ullevål :)

 

Da vi i hvertfall 2:) har du født der før?

Hei!

Nei jeg fødte på bærum sist, men denne gangen vil jeg føde i vann. Hadde en drømmefødsel sist uten smertelindring, så nå gleder jeg meg til å føde i vann:) har du født der før?

 

 

Nei, dette er min første. Vil gjerne høre om drømmefødselen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal nok føde på Storken på Haukeland, Bestemte meg for det den gangen jeg var med søsteren min der, ja det så vondt ut, men hun klarte det helt uten smertestillende og jeg har ganske høy smerteterskel, så det blir nok no drugs for me! :D:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hus her. :)

 

Jeg skal også på A-hus ;) Litt usikker på nøyaktig termin, men etter min beregning blir det ca i midten av des.

Hørt de har lystgass på A-hus, noe som hjalp meg veldig med førstemann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...