Gå til innhold

Vi mai-mødre :)


HokusPokus1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Moden,klar og sliten;) 11 dg til termin men blir sannsynligvis satt i gang neste uke så nå skal siste rest m babystæsj handles. Bagen er halvferdig selv om lista har vært klar lenge hehe. Endelig er rugetida snart historie!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dager til ul termin og 6 dager til menstermin. Har hatt tegningsblødning, masse nedpress og nå maserier med 5-6 min mellomrom. Er skikkelig klar for å komme i gang ordentlig!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nå 5 dager til menstermin, 12 dager til ul-termin! Det nærmer seg stadig... Driver med siste innspurt på bacheloroppgaven som jeg krysser fingrene for at blir ferdig før frøkna kommer. :) Sykehusbaggen er ferdig pakket, skal handle inn de siste små tingene i morgen, og alle babyklær er vasket.

Har hatt mye mensmurringer, og mer kynnere enn tidligere nå den siste uka, så det er tydelig at det skjer ting "der nede". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen 20 dager til termin, og er veldig klar for å få ut babyen nå. Har slitt med bekkenplager siden oktober så er rimelig lei av å vente nå.

Magen henger snart nedpå knærne, babyen er godt nedi bekkenet og hodet er omtrent festet, så skjønner ikke hvorfor hun ikke bare kan komme.....

Alt er klart til ankomsten, alt er funnet frem til sykehusbaggen, så jeg er klar for fødsel. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 20 dager igjen til termin. Var på kontroll på sykehuset på mandag og fikk beskjed om at jenta er i overkant stor og at jeg har unormalt mye fostervann. Fremmede folk kommer bort og spør om hvor lenge på overtid jeg er! Ikke så rart det er vondt å bøye seg å få på seg sokker og sko :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 15 dager til termin :wub: er veldig klar for å møte lille prinsen vår. Dette er vårt 2.barn:) Etter noen år med motgang når det gjelder å lykkes med en spire i magen er vi virkelig heldige som får det til nå!! Drammen sykehus blir vårt sted-flere på Drammen??

 

Lykke til! Nå ser vi snart miraklene våre :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at det er mange av oss som ikke er langt unna målet vårt - om å se vår lille prins el prinsesse :)

 

Vi får oppdatere hverandre om noe skjer ;)

Jeg skal til lege idag, er 39+2. Jeg går på medisiner for epilepsi, og er ikke riktig medisinert, men skal ikke ta mer medisiner enn jeg gjør siden terminen nærmer seg. Håper legen kan ta kontakt med sykehuset, så jeg kan komme inn ved termin - og slippe å gå noe særlig over tiden. Dette grunnet epilepsien.

Endret av HokusPokus1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dager igjen her, med planlagt ks på st.olavs så blir hvertfall ikke gående lengre enn det:) det meste klart nå, mest fordi storesøster er såpass liten at vi ikke har pakket vekk så mye etter henne...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått time på føden på termin, 2. mai, til samtale. Spent, og endelig en dato å se frem mot. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mens termin om 15 daga, ul 18 ;)

Er veldig spent på når hun kommer, slimproppen er begynt og gå.

Hodet et festet og ligger kjempe langt ned i bekkenet :) mye nedpress, mensen murringer i rygg og mage. Magen har sunket ned :)

 

Men hun har fått streng beskjed om holde seg inne til pappan kommer hjem ;) (jobber borte periodevis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baby birds

Skal føde på KK i Bergen. De har hatt mye dårlig omtale i media i det siste. Det merker jeg at preger meg.

 

Nå er det litt mer enn 3 uker igjen til termin! Har ikke vært i form de 4 siste ukene. Trenger mye hvile og ro denne gangen. Ikke lett med to små fra før. Må prøve å fokusere på at snart kommer den lille prinsessen.

 

Barna gleder seg veldig til å se henne. Den lille i magen sparker mye og synes det er trangt. Hun har også mye hikke...Hun er nok super søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også veldig mye hikking.. Syns nesten litt synd på denne stakkaren inni der... :-) Skal iallefall bli godt å få henne på utsiden. :-)

 

Har dere funnet på navn dere andre andre da?

Med vår forje (og første) var det veldig enkelt, og hun er oppkalt etter to damer som har betydd mye for meg og mannen (en på hver side), og vi har alltid sagt at får vi en jente en gabg skal hun hete det. Så der var vi aldri i tvil.. Dette gangen er det mye verre.. Kunne godt tenkt meg oppkalling denne gangen også, men de fine navnene som er igjen i slekten har søskenbarnet mitt brukt på sine jenter.. Og i mannens slekt er det ganske uaktuelt å kalle opp etter noen flere av damene der... :-/

Har en bestemor som jeg er veldig glad i, men hun har et litt for spesielt navn etter min smak, så blir muligens et annet navn, men med samme ending som hennes.. Så jeg og mannen er sånn omtrent enige om det navnet nå, og med 17 dager til termin så er det vel på tide..... Men er ikke helt venn med dette navnet enda, så vi får se.. Vanskelig altså......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi klarer ikke helt å bli enige om navn, men vi står med 3 alternativer, så får vi se hvilket som passer best når den lille frøkna velger å komme :) Våknet halv fem i dag tidlig av menssmerter, og lå våken lenge, de kom og gikk, men var uregelmessige... Ga seg rundt ni. Har hatt en del stikkinger og kynnere i hele dag. Liker å tro at det skjer noe snart da, men jeg VET jo at man kan gå sånn leeeenge... Sukk! Gi meg tålmodighet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, har en liste med tre. Får se når babyen er ute :) Hadde også en natt med mye kynnere og murringer, roet seg på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer termin seg med stormskritt - bare noen få dager til torsdag! Spent på hva utfallet av møtet på føden blir da :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært å hentet hjem barnevogna fra forhandleren i dag.. Nå står den på stas i gangen. :-) :-) gleder meg til å begynne å bruke den. :-) Siden vi stort sett har alt fra sist så bestemte jeg meg for å rive i en splitter ny Emmaljunga Edge duo med det nye duo s understellet. :-D

Så nå er alt klart og hun kan bare komme.... Men ingen tegn enda, så er vel bare å belage seg på å vente i tre uker til, så blir jeg iallefall ikke skuffet når termindatoen kommer.....

Og ellers så går navnedebatten her hjemme for fult.. ;-)

Har Marit fra før, så nå spørs det om det blir en liten Johanne, Martine eller Karoline, eller noe helt annet... Vanskelig dette altså..... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født!

Ul terminen var egentlig 6. mai, men Minsten ville bli aprilbarn i stedet! Drømmefødsel!! Kanskje det var modningsakupunktur som gjorde susen?

Lykke til dere andre mai-mødre! Mye å glede seg til!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født!

Ul terminen var egentlig 6. mai, men Minsten ville bli aprilbarn i stedet! Drømmefødsel!! Kanskje det var modningsakupunktur som gjorde susen?

Lykke til dere andre mai-mødre! Mye å glede seg til!! :-)

Gratulerer så masse!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flippa k: gratulere så masse:)

 

Går fortsatt å vente, men hodet er festet og ligger så langt ned i bekkenet som kommer. Konstant kynnere og mensenmurring når jeg beveger meg litt. Var på sykehuset i går angående vannavgang, noe det ikke hadde hvert. Men de mente at fødselen ikke var så alt for langt unna uansett om at jeg ikkvar moden og hadde en livmorhals på 3 cm. Det er vist ganske unormalt at hode festes så alt for lang tid før fødselen når man er flergangsfødende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født!

Ul terminen var egentlig 6. mai, men Minsten ville bli aprilbarn i stedet! Drømmefødsel!! Kanskje det var modningsakupunktur som gjorde susen?

Lykke til dere andre mai-mødre! Mye å glede seg til!! :-)

 

Gratulerer så mye! Send over så masse fødestøv du bare klarer. :-)

Kos deg med den lille og nyt tiden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...