Gå til innhold

Da har jeg vært på siste svangerskapskontroll hos jordmor og...

Anbefalte innlegg

Hun sjekket åpning og tøyet litt :) Hadde 4-5 cm.. Nå er slimproppen gått og har masse strammninger.. :) Så da er han nok her innen helgen :) Har en følelse på den 17.... Får se om det stemmer eller ei.. Fikk også beskjed om at det kommer til å gå fort når det først kommer i gang. Så nå er alt pakket og klart :) snart er lillebror her :)

Endret av Fomle84

Fortsetter under...

Annonse

Oi, 4-5 cm ja!! Da kommer det nok til å gå rimelig kjapt når det først kommer igang også da!! De betegner jo 4 cm som aktiv fødsel :-)

Holder en knapp på at du føder iløpet av natten jeg, hvertfall at det er i full gang da :-)

Takk for det dere : ) Hehe.. Ja det er lov å håpe :) Håper bare barnevakten rekker ut her når det først er i gang.. Ingen tegn på rier enda selv om det drar på i ryggen.

Ønsker deg all verdens lykke til. Dog, ikke vær "skråsikker" på superrask fødsel. Selv fødte jeg nr 3 for 8 måneder siden. Hadde da to styrtfødsler bak meg (nr. 2 tok under en time) - og jeg gikk med 5 cm åpning siste uken før fødsel. "Alle", inkl sykehuset, mente jeg omtrent skulle stå utenfor døren og vente til riene tok seg opp. Men den gang ei - en helt normal fødsel ble det. Tok faktisk 7 timer fra jeg fikk rier som kjentes, til snuppa var ute - lengste fødselen jeg har hatt. Bare så du har i bakhodet at alt er normalt :-)

Takk for det dere : ) Hehe.. Ja det er lov å håpe :) Håper bare barnevakten rekker ut her når det først er i gang.. Ingen tegn på rier enda selv om det drar på i ryggen.

Ønsker deg all verdens lykke til. Dog, ikke vær "skråsikker" på superrask fødsel. Selv fødte jeg nr 3 for 8 måneder siden. Hadde da to styrtfødsler bak meg (nr. 2 tok under en time) - og jeg gikk med 5 cm åpning siste uken før fødsel. "Alle", inkl sykehuset, mente jeg omtrent skulle stå utenfor døren og vente til riene tok seg opp. Men den gang ei - en helt normal fødsel ble det. Tok faktisk 7 timer fra jeg fikk rier som kjentes, til snuppa var ute - lengste fødselen jeg har hatt. Bare så du har i bakhodet at alt er normalt :-)

Skal ha det i bakhodet :) Men lettere å være innstilt på styrt fødsel og heller bli positivt overrasket hvis det tar litt lenger tid. Tok 3 timer og et kvarter fra første vonde ri sist, vondt og intenst.. Så hadde vært fint med en mellom ting.. :)

Skal ha det i bakhodet :) Men lettere å være innstilt på styrt fødsel og heller bli positivt overrasket hvis det tar litt lenger tid. Tok 3 timer og et kvarter fra første vonde ri sist, vondt og intenst.. Så hadde vært fint med en mellom ting.. :)

He he skjønner. Selv digget jeg styrtfødsler - visste ikke jeg fødte fnummer to før hun sto med hodet i trusen :-) Ble derfor kjempeoverrasket over en "normal" lang fødsel der jeg måtte jobbe og greier. Var en fin opplevelse det altså. Alle tre kom etter like lange svangerskap. Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...