Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Vi skal virkelig begynne og spare nå.. Og kvitte oss med to kredittkort.. Så vi trenger tips til sparing. For det første bruker vi altfor mye penger på mat, handler en gang til dagen! Og da gjerne for noen hundrelapper hver dag. Blir mye penger utav det! Vi skal også se om vi kan bytte noen abb. og se om det er billigere andre steder osv. Nå er det jo vår og tid for en del nytt til barna. Men idag har de 20% på mani skobutikken så tenkte å gå dit for å se, eller er det rimeligere på xxl? Så trenger de nytt regnstøy og vårluer også.. Har to barn. Så trenger alle dine tips!! Anonym poster: 91c0e141c1566f74c8295fe062d63279
LilleBamBam+EnTil Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Handler alt på tilbud: vårtøy på høsten og vinteren, vintertøy på våren og sommeren osv. Ser jeg noe fint så vurderer jeg om jeg vil ha det fordi det er fint eller om det er nyttig. Bruker sparekontoen til å spare opp til ting jeg vil ha, som eks ny seng eller sofa. Matpengene tar jeg ut i begynnelsen av hver måned (6000) og da må jeg forholde meg og fordele de kontantene til å gjelde hele måneden
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 skrive handle liste, handle kunn 1 gang i uka. handle på tilbud, ytterklær kan jo kjøpes brukt om dere ønsker det. selg unna en del ting om dere har mye dere ikke trenger. fuller opp sparekonto eller betaler ned litt bare der. skru av strøm i rom dere ikke bruker. fyll bensin søndag og onsdag, billige dager, gå det dere kan, istede for å kjøre bil. bytt forsikringselskap om dere finner noe billigere. Anonym poster: aac62a0a595edf1a71758c3b534f8a22
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Velg brukt fremfor nytt. Det er mye man kan kjøpe brukt: barneutstyr, sportsutstyr, klær, elektronikk, møbler osv. kan fås billig via loppemarkeder, finn.no, auksjoner, og bruktbutikker. Vi har nesten ikke et eneste nytt møblen i hele huset - men det er fordi vi virkelig liker gjenbruk - ikke fordi vi ikke har råd til annet Anonym poster: 5b11dda6a078eb8604d05d5082dba31b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Hold deg unna butikker/kjøpesenter mest mulig... Altså, man må jo ut å handle, men gå hjem når du har funnet det du skal. Ikke dra til en butikk/senter uten at det er noe helt konkret du TRENGER. Jeg bruker alltid uplanlagte penger om jeg går og kikker... Fine klær, eller ting jeg tenker at "det trengs sikkert (snart)". Men, hvis ikke jeg har tenkt på før jeg så det i butikken at jeg trenger det, trenger jeg det antakelig ikke... Anonym poster: a45b4be91f238a8eb2462bae868bf4c6
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #6 Skrevet 11. april 2013 Vi skal virkelig begynne og spare nå.. Og kvitte oss med to kredittkort.. Så vi trenger tips til sparing. For det første bruker vi altfor mye penger på mat, handler en gang til dagen! Og da gjerne for noen hundrelapper hver dag. Blir mye penger utav det! Vi skal også se om vi kan bytte noen abb. og se om det er billigere andre steder osv. Nå er det jo vår og tid for en del nytt til barna. Men idag har de 20% på mani skobutikken så tenkte å gå dit for å se, eller er det rimeligere på xxl? Så trenger de nytt regnstøy og vårluer også.. Har to barn. Så trenger alle dine tips!! Anonym poster: 91c0e141c1566f74c8295fe062d63279 Har morsom sparing hos DNB. Trekker 20 kr hver gang vi trekker kortet, og for hver regning vi betaler. Heter visst mikrospar i Nordea. Veldig gøy :-) Blir fort penger av det Anonym poster: 077ff5e1b7ada4c944cd2cae0c7cf92c
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #8 Skrevet 11. april 2013 Benytt deg av kjøp/salg grupper på FB og andre bruktmarkeder som Finn.no Lurt å ta ut kontanter som skal være matpenger for en hel måned ( et lurt tips jeg vurderer selv nå da jeg som deg bruker mye på småhandling av mat per måned..veldig mye) Salg, salg , salg... Jeg kjøper alltid barnas klær på salg, gjerne vinterdresser på salg etter sesongen osv osv. IKKE bruk kredittkort!!! Anonym poster: a65d57c5972e42979fab633bee5ea1ec
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 Ang. matpenger og ta de ut kontant, hvordan klare å skille? Noen ganger kjøper man et pizzastykke på narvesen, og noen ganger kjøper man jo feks en deo i matbutikken. Hvordan gjør dere det da? Synes det var et bra tips, men hvordan fungerer det i praksis? Anonym poster: 4d4aed83544b7a86eaec7f3118e0b546
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå