Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg litt vondt nederst i magen å det kjentes ut som kynnere. jeg tenkte at det må vel være for tidlig, men jeg googla det å det kunne man vist kjenne fra uke 5, men er veldig forskjell på person til person :)

 

Kanskje det er det jeg og har kjent? Føles det som muskelsammentrekninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til deg også lykketroll13.:) Ja da var det på tide med en liten en, og det kommer til å gå helt fint. som jeg skreiv istad i et annet innlegg så er det vanlig å ha slike bekymringer. jeg har 2 barn fra før, å da var jeg ikke redd for at jeg skulle abortere, men nå bare fordi symptomene er annerledes så tenker jeg det med en gang. men ingen svangerskap er like:) Men lykke til og det kommer til å gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg litt vondt nederst i magen å det kjentes ut som kynnere. jeg tenkte at det må vel være for tidlig, men jeg googla det å det kunne man vist kjenne fra uke 5, men er veldig forskjell på person til person :)

 

Kanskje det er det jeg og har kjent? Føles det som muskelsammentrekninger?

Ja det kjentes slik ut, nede i bekkenet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Surris! Godt å ha noen med erfaring med på laget :)

Krysser fingrene for at det går bra med oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle! :)

Jeg er førstegangsgravid, er i dag 5+3 :) Har antatt termin 1. desember. Men jeg er, som flere av dere, også bekymra for å miste. Ikke at det egentlig er noen grunn til det, men dere vet, man blir jo bekymra for alt mulig!

 

Ikke så mye symptomer enda, litt "stikking" nederst i magen et par ganger daglig... Skulle gjerne følt meg mer gravid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin den 12 (enn så lenge). Mistenker at jeg er lengre på vei men! Åh dette er så spennende! Har en sønn på 2 år fra før:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Jeg er ny her. Fant ut i dag tidlig at jeg er gravid :) Yay! Veldig spennende! Var gravid for litt siden også, men det viste seg at graviditeten var utenfor livmoren, så jeg måtte opereres og fjerne en eggleder.

Nå, 4 uker etter operasjonen, er jeg gravid igjen :) Er selvfølgelig redd for at det kan gå galt denne gangen også, men må jo bare satse på at det går bra :) Terminen er, som brukernavnet tilsier, 9. desember :)

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) jeg hadde en spontanabort i begynnelsen av Mars :( hcg nivået gikk fort ned og jeg merket fort når jeg hadde eggløsning, men hadde ALDRI i verden trodd at jeg kom til å bli gravid så fort igjen! nå ser det ut som om det er en liten spire på nytt i magen med ny termin den 8. Desember.

krysser alt jeg har av fingrer og tær for at denne spiren klamrer seg fast for mammen har ikke lyst å miste igjen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg og være med! 4+1 i dag, termin ca10. Desember. Føles veldig fjernt, klarer ikke helt ha noe forhold til det.. Vi har prøvd i snart 3 år, aldri vært gravid før. Trodde jeg kom til å hoppe i taket når jeg ble det, men kjenner jeg bare ble reservert.. Tror det er fordi jeg ikke vil knytte neg så mye i tilfelle jeg mister.

 

Symptomer er det litt av; ømme brystvorter, tisser ofte/mye, murringer som kommer i bølger. Og i dag er jeg veldig trøtt, lite matlyst.

Endret av TulleVenterPåRusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så moro at vi er sååå mange :) Ser det er mange med bekymringer også, og håper det går bra for alle:) Gratulerer til dere nye her også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg med jeg også. Foreløbig termin 11. desember, så håper jeg får fortsette og være her inne;) Er jo så tidlig enda, men har en god følelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Har selvsagt fått med meg at etter 1. Trimester er man rimelig trygg på at graviditet går bra mtp spontanabort (statistisk sett selvsagt). Men mener jeg har hørt at de første 8 ukene er de aller mest kritiske, selv om (igjen statistisk sett) de fleste ikke opplever SA, kun 25 % ca. Er dette riktig? Dvs har andre hørt det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne når jeg googlet tidligere idag

 

25 – 30 % risiko fra unnfangelse

15 % sjanse fra ca. uke 3.

8 % sjanse fra uke 6.

5 % sjanse fra uke 8

2 % sjanse fra uke 9

mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Fant denne når jeg googlet tidligere idag

 

25 – 30 % risiko fra unnfangelse

15 % sjanse fra ca. uke 3.

8 % sjanse fra uke 6.

5 % sjanse fra uke 8

2 % sjanse fra uke 9

mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke

 

Som jeg trodde bare bedre :) Mindre og mindre risiko, hvilket jo er logisk. Ok, bare og vente og se da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siigmitz: Wow, da ble du gravid fort igjen! Så bra! Håper det går som det skal for deg denne gangen! :)

Har hørt at man er mest fruktbar rett etter at man har vært gravid, så det forklarer vel situasjonen for oss begge. Jeg rakk ikke å få mensen før jeg ble gravid igjen :) Håper bare at det denne gangen får plassert seg riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hadde giddet å forklare meg hvordan man linker en annens post inn i sin egen, så hadde det gjort meg veldig glad :) Er litt grønn her inne ;) Er det bare å kopiere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hadde giddet å forklare meg hvordan man linker en annens post inn i sin egen, så hadde det gjort meg veldig glad :) Er litt grønn her inne ;) Er det bare å kopiere?

 

Hvis du er på mobilen så trykker du på selve innlegget du skal svare på, da får du opp en "svar knapp" trykk på den så kommer innlegget også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første legetime bestilt, gleder meg!...

Koser meg på svangerskapskontrollene!<3

 

Hva med dere andre?! Første time på plass?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen på fredag :)

Ringte på vei til jobb imorges...hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også på fredag. Mest fordi jeg ikke kan jobbe mens jeg er gravid, så trenger sykemelding... Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor kan du ikke jobbe mens du er gravid Lessismore? Jeg kunne trengt en sjukmelding jeg også.. er så dårlig form, kvalm og sliten. jobber i barnehage, så ikke bare å slappe av på jobb heller. men jeg vil ikke si noe til noen enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb hvor jeg utsettes for stråling, og som innebærer mye stress. Selv om jeg vil, får jeg faktisk ikke lov av legene. Men like greit det, vil jo ikke utsette den lille i magen for noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...