Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var nylig innlagt på sykehus på grunn av truende prematur fødsel. Hadde ingen rier, men hadde i flere dager hatt menslignende smerter nederst i magen, som jeg var sikker på var på grunn av en urinveisinfeksjon. Hadde ikke noe utslag på urinprøven, så måtte inn til gyn.kontroll der de fant forkortet livmorhals på 20mm og i tillegg 2cm åpning. Etter 3 dager med hvile på sykehuset og mindre smerter, ble jeg skrevet ut. Er i dag 31+2 og kjenner smertene er på vei tilbake.. :( Er bekymret for at lillegutt ikke kommer til å være inne i magen helt til termin. Er det noen andre her som har lignende historie?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144032769-truende-prematur-f%C3%B8dsel-303/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde premature rier og forkortet livmorhals i uke 28 og uke 33. Måtte også holde senga på sykhus og få to stk lungemodnings sprøyte til den lille. Er hvert øyeblikk i 39 å lillebror ser ut te å ta d knakanes ned ro.

Å vil også bare si at jordmor og gyn trodde ikke lillebror kom til å være i magen leger enn til uke 35.

I forrige svangerskap ble jeg innlagt i uke 31 med premature rier fikk sprøyter osv, hun holdt seg inne i fire uker til, jeg ble 100% sykemeldt. Gikk helt fint med henne og hun var i fin form da hun ble født :) Lykke til, for hver uke, ja hver dag han holder seg i magen jo bedre er det, men de sier jo at etter uke 30 så går det ofte veldig bra med de fleste.

Annonse

For to dager siden "falt" magen ned. Akkurat som om alt mageinnholdet la seg som en klump nederst i magen, og plutselig ble det kjempe god plass øverst. Livmoren som før gikk nesten helt opp til brystbeinet er nå en hel håndflate lenger ned. :s Har hatt mer og kraftigere kynnere og mer smerter nederst i magen. Heldigvis ingenting regelmessig, så venter foreløpig med å ringe føden. Har forresten også mye vondt på natten, i hele magen, spesielt når jeg skal snu meg fra en side til den andre. Noen andre som har opplevd dette?

Jeg har hatt det sånn - eller lignende ihvertfall. Etter noen dagers hodeleie ble det tverrleie igjen og da ligger alt på tvers helt nede i magen og det er tomt lenger oppe. I natt var det et helt syyykt press ut mot den ene siden (der som rumpen ligger) og det var helt vanvittig vondt å snu seg mot den ene siden. Nå er det borte, selv om ungen fremdeles ligger på tvers. Er 31+1 i dag. Får bare håpe de velger å snu seg riktig vei snart.

Det er kanskje at den har festet seg nå, siden magen sank?

Kan han feste seg når han er såpass liten?? :s Trodde det var alt for stor plass nede i bekkenet til det, nå når hodet hans er så bittelite...

Det er noen som har opplevd det tidlig. Så det er ikke umulig :)

Kan han feste seg når han er såpass liten?? :s Trodde det var alt for stor plass nede i bekkenet til det, nå når hodet hans er så bittelite...

Det er noen som har opplevd det tidlig. Så det er ikke umulig :)

Hmm. Kanskje ikke helt umulig. Kjenner det presser veldig der nede, og også litt i skjeden. :P

Jeg er nå 30+2 og fikk bekreftet på ul og av jordmor for 2 uker siden at junior sitt hode er festet.

Søstera som nå snart er 2 år hadde hodet festet fra ca 24-25... Og da hadde jeg åpning fra uke 30, men hun kom ikke før 35+5..

Annonse

Jeg er nå 30+2 og fikk bekreftet på ul og av jordmor for 2 uker siden at junior sitt hode er festet.

Søstera som nå snart er 2 år hadde hodet festet fra ca 24-25... Og da hadde jeg åpning fra uke 30, men hun kom ikke før 35+5..

Men har det at hodet fester seg noen sammenheng med tidlig fødsel?

Eller er det tilfeldig at hun kom tidlig/på grunn av åpning?

Legen sa at det hadde ingen sammenheng. :) jeg hadde masse harde og vonde Kynnere igjennom hele svangerskapet. Mest pga GBS infeksjoner jeg hadde. Så hadde kontroll annenhver uke igjennom helemsvangerskapet for å sjekke at alt var bra med den lille. og da såg de at det var åpning tidlig.. Det at hodet var festet var nok tilfeldig. Hun låg med hodet ned fra lenge før ordinær ul.. Men var bekreftet festet fra ca uke 24-25.. :)

Så er veldig spent på når junior kommer. Håper han holder seg inne i minst 6 uker til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...