Gå til innhold

Overtidskontroll - noe vits i egentlig? Hva gjør de der?

Anbefalte innlegg

Har aldri gått over med noen av de andre ungene før så jeg aner ikke hva det går ut på. Er 7 dager over nå og etter som jeg har forstått det er de veldig firkanta når det gjelder å sette i gang, og jeg gidder liksom ikke dra til sykehuset bare for å ta blodtrykk å levere en urinprøve, da pakker vi heller kofferten og reiser et par dager på hytta (om jeg får overtalt den pysete mannen min...). Regner ikke med å bli i gangsatt over påske uansett, siden det sikkert er ferieavvikling og ganske fullt på føden.

Fortsetter under...

Det er vel UL også i denne kontrollen for å sjekke gjennomstrømming og morkakefunksjon. Jeg ville ikke droppet denne kontrollen. Har hørt om alt for mye skumle historier om overtidige barn.

Og jo, de setter i gang i påsken dersom det faller på dag 11 etter termin.

Dessverre så faller ikke dag 11 før på mandag så jeg regner med at jeg blir sendt hjem uansett. UL er jo greit å få med seg, men kanskje jeg skulle ringt ut å dobbeltsjekke dette? Kommer til å bli sur av å måtte sitte hjemme en dag ekstra bare for å dra dit å levere en urinprøve...det skjer ikke noen fødsel av seg selv likevel, så lenge som det har holdt på å starta å stoppa med meg.

Jordmor sa det var en trivselskontroll for å sjekke om alt var bra med baby. De tar en UL og sjekker om den har nok med fostervann og om blodgjenomstrømningen fra morkaken er fin. Tror nok jeg ville dratt, selv om de fleste blir sendt hjem igjen. Du kan jo være en av de få hvor det viste seg at babyen ikke har det bra, better safe than sorry...

Hvis du er 7 dager på overtid skal du vel ha kontroll i dag eller i morgen, så da kan dere jo reise på fjellet etterpå?

Jeg skal i morgen. Hytta blir full fredag så vi har sjangs å reise i dag å bli til fredag. Men det skal selvfølgelig ikke gå på bekostning av sikkerhet til babyen hvis de faktisk undersøker litt mer enn bare urin og blodtrykk på disse kontrollene.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...