Gå til innhold

Flere med termin tidlig i april?


baremay

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Nå er det jammen ikke lenge igjen. Er det noen som har lyst til å følge hverandre nå på slutten? Jeg synes det er så spennende å kjenne på formen og mulige tegn på fødsel nå den siste tiden, og det kan jo bli litt lange dager om man sitter hjemme og venter.

 

Har selv termin 1. april og begynner å bli veldig spent på hvordan fødselen vil starte osv. Har en sønn på tre år fra før, men med han ble fødselen satt i gang og han kom 12 dager på overtid, så lite erfaring med hvordan ting starter av seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 31 mars ;) Neeesten april! ;)

Nå kan han komme når som helst og vi gleder oss veldig mye.

Jeg er førstegangs da :)

Jeg har hatt en del press og har litt vondt foran i bekkenet.Knekker og knepper hele natten :P

Har og hatt litt menssmerter og har tenkt på det som kanskje et tegn men har fortsatt magen her ;)

Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig og tidlig, har 11 april jeg da. Andregangs, har ei datter på 1, 5 år frs før av:-)

Her har formen vært super omtrent, helt til siste uka.nå har jeg vondt overalt omtrent, helt slapp, nedpress, forkjøla, mensensmerter,magen fra h....:-(

Griner xx antall ganger om dagen fordi jeg er så sliten og ikke orker en dritt. Men magebolla har d bra, så skal vel ikke klage egentlig;-)

Hvordan er formen din?

Dagene er som du sier lange, for jeg teller ned,kjenner etter og atter venter;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er jeg som går og venter, og håper ventetiden deres blir fin. Formen min er egentlig veldig god, har ikke så mye å klage over. Har hatt lite plager de siste månedene, men kjenner meg veldig sprengt og det strekker og svir i magen, noe som vel er naturlig siden alt strekkes. I kveld har jeg hatt mer eller mindre regelmessige kynnere som er litt vonde, men det trenger jo ikke bety noe. Siden de tok vannet sist og riene da gikk fra null til hundre med en gang, og var helt konstante uten pauser, vet jeg lite om hvordan riene kjennes i starten. Det varierer jo selvsagt også fra person til person.

 

Verken 31. mars eller 11. april er jo lenge til (når du er annengangs), så dette blir spennende!!!

 

Ha en fin kveld begge to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å gå og vente nei;-) hehe.

Godt å høre at formen din er bra:-)

 

Smertene glemmer man jo ganske raskt (enig?) så kan ikke forklsre 100% hvordan riene var med en gang, men jeg bråvåkna og måtte på fo fordi jeg hadde så vondt nederst k magen. Trodde jeg var dårlig i magen bare (i og for seg riktig) men da neste rie kom mens jeg prøvde å reise meg var d ingen tvil om hva d faktisk var;-) jeg klarte helt fint å puste meg hjennom drm de første to timene, men deretter satte de seg i ryggen også, da var d verre syntes jeg;-)

 

Neida, er jo ikke lenge til 11 april, bare litt for lenge;-) hehe.

Jeg har trua på at ho kommer før termin, mens gubben tror ho kommer iløpet av denne uka. Så får vi de da:-) nok av modning ihvertfall:-)

 

Vet du hva du får? Bestemt navn?

IceNose: antar du får gutt siden du skriver han?:-)

Jeg venter ei jente som skal hete Caja:-)

 

God kveld til dere også, nå skal jeg prøve meg på litt støvtørking og bretting av klær;-) klarer lissom ikke la hybelkaninene være i tilfelle....-;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Det ventes og ventes her også. Formen er veldig fin syns jeg og fått litt mer energi igjen den siste uken, og det er jo bra :)

Er førstegangs jeg da og venter en jente, har termin 2. april.

 

Var hos jordmor sist uke og da var hode bare delvis festet, som visstnok kunne bety at jeg hadde god plass i bekkenet eller for trangt bekken. Så får bare håpe på det er god plass og at hun ikke drøyer så lenge før hun kommer ;) Venter i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at noen er i god form:-) selv ligger jeg som slakt på dofaen med varmeflaske .har sååå vondt i magen og alt jeg spiser/drikker gir mer vondt før det plutselig bare er å løpe på do, for da skal d ut igjen i litt av en fart:-( godt gubben kommer hjem om et par timer for å ta seg av jentungen på 1, 5.

Hvis babyen vil ut nå sliter jeg big time, så nå krysses d som kan for st hl blir lengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin akkurat i midten, den 15. Prøver å ikke vente så altfor mye enda, men det er neimen ikke lett. Lei av et vondt bekken nå. Fødte første 3 uker før og andre 1 dag før så blir spennende å se når lillebror kommer.. Skal på modningsakupunktur 3. april så håper det hjelper på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut, Charlotte! Håper formen blir bedre den siste tiden. Man blir jo sliten av slike småvondter hele tiden!! Jeg hadde en ugrei natt med en del magesmarter og var mye våken, men det hjelper når man kommer seg litt på beina. Nå er sønnen hos besteforeldre noen dager så da kan vi bare slappe av i solen og nyte roligere dager. Det er jo så herlig å ha en energisk treåring løpende rundt, men hans energinivå er litt annerledes enn mitt om dagen, så fint at han får slitt ut besteforeldrene litt :-)

 

Vi venter jente denne gangen, men navn er ikke helt klart. Vi har noen alternativer, men venter til hun kommer med å bestemme oss.

 

Så du skal ha tredjemann, Fomle? Så spennende! Synes du den andre fødselen var enklere enn den første? Mange sier jo det, men samtidig trenger det jo ikke være slik.

 

Til Bentix: Det er jo ikke uvanlig at hodet ikke festes helt, men så lenge det ligger godt ned er det jo liten sjanse for at det snur seg. Kommer nok til å gå helt fint:-)

 

Ha en finfin dag i påskeværet videre da! Her i Oslo skinner solen og jeg skal snart ut med litt frukt og kose meg med en bok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg venter en gutt :D Vi gleder oss veldig nå!Alt kan skje :) Samboer har kommet hjem de siste dagene og er like skuffet hver gang det ikke har kommet baby! :P Han sa at det ikke var vits å handle til påsken egentlig for jeg skulle jo på sykehuset allikevel :P Han er overbevist! :P

Formen er fin og jeg har hatt et drømmesvangerskap.Ingen plager før nå helt på slutten.Press i bekkenet men ikke rart siden han har festet seg :) (fikk bekreftet det idag :) Knekker hver gang jeg snur meg om natta :P Og ødem på 3+ :( Forferdelig vondt..Hatt det i mange uker nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut, Charlotte! Håper formen blir bedre den siste tiden. Man blir jo sliten av slike småvondter hele tiden!! Jeg hadde en ugrei natt med en del magesmarter og var mye våken, men det hjelper når man kommer seg litt på beina. Nå er sønnen hos besteforeldre noen dager så da kan vi bare slappe av i solen og nyte roligere dager. Det er jo så herlig å ha en energisk treåring løpende rundt, men hans energinivå er litt annerledes enn mitt om dagen, så fint at han får slitt ut besteforeldrene litt :-)

 

Vi venter jente denne gangen, men navn er ikke helt klart. Vi har noen alternativer, men venter til hun kommer med å bestemme oss.

 

Så du skal ha tredjemann, Fomle? Så spennende! Synes du den andre fødselen var enklere enn den første? Mange sier jo det, men samtidig trenger det jo ikke være slik.

 

Til Bentix: Det er jo ikke uvanlig at hodet ikke festes helt, men så lenge det ligger godt ned er det jo liten sjanse for at det snur seg. Kommer nok til å gå helt fint:-)

 

Ha en finfin dag i påskeværet videre da! Her i Oslo skinner solen og jeg skal snart ut med litt frukt og kose meg med en bok:-)

så deilig med litt barnefri :) Ja andre fødsel var på en måte lettere, men det gjorde vondt fra første ri og det gikk så fort at jeg slet med å henge med. Presset på det jeg kunne når jeg fikk lov for jeg ville ha henne ut slik at det ble slutt på smertene... Håper på en mellom ting denne gangen... Kos dere i god været :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, hun kommer nok ikke til å snu seg igjen. Hun har ligget med hodet ned i over en måned så hun blir nok værende der :) Kommet lengre og lengre ned for hver kontroll også. Kjente at hun stanga seg nedover i går, føltes vært fall sånn ;) hehe..

 

Det har ikke kommet noen fullmåne barn heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen dere. Ikke skjedd noe her heller gitt. Trodde nesten det skulle skje noe i natt for hadde veldig kraftige kynnere i går kveld, men de var mest ubehagelige og ikke så vonde, så det er nok bare kroppen som øver seg. Formen er jo fin så jeg skal ikke klage. Har hele tiden tenkt at det er helt fint at hun holder seg inne til termin, men nå er det jo ikke mange dagene igjen, så man blir mer og mer spent.

 

IcoNose: Høres ikke godt ut med så mye hevelser i kroppen, er det mye vann? Har ikke vært noe plaget med det, men kan jo forestille meg at det må være veldig slitsomt og vondt. Bare to dager til din termin nå, så det er jo ikke lenge igjen. Husker at folk alltid sa det til med med første svangerskap da jeg begynte å gå lei en uke over termin, og det hjalp ikke en møkk, huff. Likevel er det jo en trøst, at det uansett ikke er lenge igjen.

 

Ja, mange sier at det går så mye fortere andre gangen, Charlotte, men har på følelsen at det kommer til å dra ut denne gangen også, hehe.

 

Hvor i landet bor dere? Her i Oslo har vi deilig påskevær, selv om det er litt kaldt. Man kan jo ikke akkurat dra så langt nå, så da er det godt å få en liten smak på påskesolen her hjemme:-)

 

Spennende å høre om det skjer noe med dere de nærmeste dagene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er vondt :( Klarer ikke gå alltid for det er puter med vann under føttene mine :/ Ja bare vann..Masse vann!

Er sikkert på at det er minst 10 kg..I går var ekstremt..Så ut som en sumobryter + michelinmann :( Tærne rekker ikke ned til gulvet engang og jeg har valker på anklene og knærne... :( Trodde ikke det var mulig..!

Har gått opp 25 kg :( (det meste er fra magen og ned så synes ikke så godt Heldighvis :) )

Hvor mye har dere gått opp?

 

Jeg håper babyen vår kommer snart! :) Termin om to dager!Menstermin er i morgen :) Gleder oss til å hilse på :)

Er veldig spent på fødselen og hvordan det blir og ikke minst hvordan det begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der høres jo helt ille ut. Får håpe det skjer noe fort da, for vannet forsvinner vel ganske fort når babyen kommer?

 

Har vel gått opp en 8-9 kilo tenker jeg. Men er ganske lita da, og vært heldig med god form så har kunnet trene en del gjennom hele svangerskapet og holdt meg aktiv. Vi målte magen mot ern baketball i går og den er akkurat like stor og bare som en sånn rund ball der på midten. Ellers er jeg ganske lik. Men som sagt, har vært heldig å være i god form og ikke fått noe vann i kroppen og da er det jo lettere. Føler virkelig med deg og håper det blir bedre snart. Det er første barnet eller?

 

Jeg er også så spent på hvordan det starter, siden jeg bare ble satt i gang sist og følte at jeg det hele ble kickstartet fra feil ende, om det går an å si det sånn.

 

Min menstermin var i går, men jeg tror 1. april er mer riktig i forhold til eggløsning. Jaja, vi får holde hverandre oppdatert! Spennende å vite at det er flere som er i akkurat samme sitausjon. Man vet jo aldri hvor fort det går når det setter i gang, men hadde jo vært spennende å gi beskjed om vi føler noe er på gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa er ille :/ Det blir heldigvis borte etterhvert.Kan gå et par uker etter fødsel og men det blir i allefall borte!Å som jeg gleder meg til det! :D

 

Deilig med god form :) Jeg har ikke hatt noen plager før helt på slutten nå og skulle gjerne ha trent underveis men her har det vært oppussing på planen :) Bad,kjøkken og vaskerommet ;) Og litt barnerom ;) Så har hatt litt å gjøre for det om :)

 

Ja første barnet så dette er veldig spennende!Sitter i sola og venter på at det skal skje noe nå :) :) Hihi! :)

 

Kickstartet fra feil ende?Hva skjedde?Det fikk bra eller?

 

Jaaa vi krysser fingrene!! :) Kom baby!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom, baby ja!! Haha, jeg sa det til henne i går kveld jeg, at nå var jeg liksom klar, men jeg tror ikke de helt hører på oss gitt ;-)

 

Huff, kickstartet fra feil ende hørtes jo veldig tramatisk ut når jeg tenker over det nå, ikke meningen å overdramatisere det. Alt gikk fint, men han ville altså ikke ut så de holdt på i fem dager med å sette meg i gang med alle mulige teknikker (ikke noe man trenger å tenke på om det ikke blir nødvendig) og da de til slutt tok vannet kom riene veldig kraftig fra starten uten pauser så jeg følte at det tok helt overhånd. Men etter et ca tolv timer så kom lillegutten vår, helt frisk og fin, så alt gikk bare bra altså :-)

 

Jeg tror bare det beste er om kroppen kan få komme i gang av selv, så håper på det denne gangen. Har begynt å ta i bruk de få rådene som faktisk har vist seg å ha effekt, så her er det mye påskekos om dagen ;-)

 

Er dere ferdig med å pusse opp da? Slitsomt å holde på med det midt opp i alt annet. Vi har også gjort en del i huset det siste året. Kjøpte nytt hus i fjor og mannen min har bygget på en ny etasje med bad, stue og tre soverom, så det har vært mye jobbing med slikt her også. Men nå er vi helt ferdig og det er deilig!

 

Er jo sååå deilig med sol, har sittet ute i singlet, det er jo helt utrolig!! Så joda, kom babyene, kom kom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det spørs altså!Ørene skal jo funke nå ;) Heheheh!!

 

Nei uff da!Det er jo veldig lenge da :/ Da lå du ha vært sliten..Uff!Men bra alt gikk bra med dere da :)

 

Jaa er det beste for kroppen :) Men synes han kan komme nå altså!Er så utålmodige! ;) Vi vil hilse på <3

Hehe!Påskekos ja!Jeg må prøve meg i kveld! ;):P

 

Ja :) Vært det i litt over en mnd og det har vært så deilig for da har jeg ikke måttet stå opp å gjøre det og det og pirke her og pirke der :)

Nå bruker jeg dagene til å pusle litt hjemme og sove ut :) Og gjerne ta meg en dupp når jeg kjenner øyelokka er tunge :)

 

Kom kjære lille pene bebis!! :) (han har skikkelig trutmunn!!(3D) :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke noe godt ut nei icenose, med så masse vann i kroppen. Får håpe det forsvinner fort igjen etter fødsel!

 

Jeg har min menstermin i dag! Rart å tenke på at hun kan komme når som helst nå :) Tror min menstermin er den som stemmer best, men jeg får vel bare vente i spenning enda.

Dere som har født før, merka dere noe før fødselen startet?

 

Noen av dere som har født på ullevål eller skal det denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde på Riksen, flere?

 

Har det skjedd noe hos dere andre?

 

Her er det stille og rolig. Har veldig sterke kynnere, særlig på kvelden og en del press som liksom går ut i lårene på innsiden, men ellers merker jeg ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei aprilmammaer. Da er det mindre enn en time igjen av mars og eg kan trygt skifte terminklubb. Hadde opprinnelig termin 22.mars, men gikk over tolv dager med eldstejenta, så eg har vore innstilt på at det kunne ta litt tid dette også :) Har vore sjuk den siste veka så eg har egentlig vært glad for at det ikkje har skjedd noko foreløbig, og i morgen er det 1.april og då har broren min bursdag, så eg hååååper på 2.april :) Er det noen som har sneket i køen og tatt min plass i mars-terminklubben kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FrøkenEli. Så du går fortsatt og venter. Hvordan er formen din da? Jeg gikk også 12 dager over med førstemann og han kom ikke før jeg ble igangsatt og de til slutt tok vannet. Ble du satt i gang første gangene eller?

 

Jeg hadde håper det skulle gå litt fortere denne gangen. Har termin i dag da, så det er jo enda tid, men for hver dag mister jeg liksom litt troen på at det vil skje av seg selv denne gangen.

 

Har du time til overtidskontroll eller?

 

Lykke til og håper det skjer noe snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir april barn på hele gjengen her ja :) Jeg har termin i morgen, så ventingen har startet for fullt. Vet jo det kan ta tid, men er redd for å gå lenge over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...