Gå til innhold

Spør her også jeg... angående positiv test etter ma/sa

Anbefalte innlegg

Begynte å blø søndag 4.mar i uke 9. UL mandag 5.mars viste et dødt foster som tilsvarte uke 5 i str. Altså et foster som hadde vært dødt i ca 4 uker.

Blødde i 12 dager og sluttet å blø for 11 dager siden. Har hatt sex flere ganger etter dette.

Hadde veldig lite symptomer de ukene jeg var gravid og derfor fikk jeg ikke helt sjokk når det gikk galt. Det jeg merket mest til var større og litt ømme pupper. Dette gikk helt tilbake i løpet av en uke etter aborten.

Nå i helgen syns jeg puppene ble litt ømme igjen og brystvortene litt såre . tenkte at mensen er på vei og tok en test bare for å se at den var neg. men den var ikke negativ. CB digital viser gravid og nå er jeg forvirra.......

er fullstendig klar over at det kan være HCG rester etter aborten, men noe sier meg at det ikke er det....tenker å teste igjen lørdag.

Nå er det jo 3 uker og 1 dag siden aborten og i og med at foster hadde vært dødt i 4 uker før jeg begynte blø så syns jeg det er rart at ikke alt HCG er ute nå.... jeg fikk tilbake mensen under 2 mnd etter fødsel med begge gutta mine, selvom jeg fullammet så kroppen min kommer tydeligvis fort i rute igjen.Vet ikke om dette har noe å si ved en abort

Hva tror dere?

Har dere noen erfaringer?

Fortsetter under...

hmm, ingen erfaringar, men dette høyrest utvilsomt spennande ut! Har i alle fall høyrt at mange har lett for å bli gravide etter MA/SA, så det er jo ikkje utenkeleg. Vanskeleg å få tatt hcg-test hos lege i desse påsketider, men det kan jo vere noko å vurdere neste veke? Håpar på det beste :)

Ja de her ble litt mere spennende enn jeg hadde tenkt : ) var lissom sikker på at testen skulle vise ikke gravid, men neida... der tok jeg feil! tenkte også på det at de er lite vits å ta HCG hos lege idag for jeg får jo ikke tatt noen ny prøve før om 1 uke! Tar en ny test her hjemme til lørdag og dersom den er positiv så går jeg til lege tirsdag : )

Håper håper håper at det er en liten desember baby i magen : ) det hadde vært helt fantastisk og verdens fineste julepresang ; ))

Det kommer ann på hvor mye hcg du hadde i kroppen når ma ble oppdaget. Men siden du begynte å blø av deg selv så kan det godt være at du er gravid på nytt.

Fikk beskjed av legen min om at noen med høye hcg verdier kunne slå ut på tester mange uker etter sa/ma.

Krysser fingrene for at du er gravid igjen!

Takk : ) MIn teori er lissom at HCG nivået mitt hele veien i svangerskapet som gikk galt var lavt. Når jeg var gravid med guttene jeg har så ble jeg kvalmere enn kvalmest i uke 6, denne gangen ble jeg aldri kvalm og jeg tror det er fordi HCG nivået stoppet å øke fra uke 5 og aldri nådde det nivået hvor jeg ble kvalm : ) derfor har jeg et lite håp om at jeg kan være gravid på nytt!! det her ble en spennende påske ja : )) Hvem trenger påskekrim ; ))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...