Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #26 Skrevet 23. mars 2013 Jeg skjønner at det ikke er hyggelig når man har satt opp at barnet kommer og de ansatte hinter frampå. For det er lett å få dårlig samvittighet. Selvsagt er det kjedelig hvis noen setter seg opp og så ikke kommer og så er det mer folk på en det som trenges. men samtidig skal det ikke bli slik at de foreldrene som MÅ bruke bhg de dagene skal føle seg presset til å ombestemme seg og få dårlig samvittighet ovenfor både ansatte og sine barn for at de er der. De fleste har faktisk ikke påskeferie før onsdag. Anonym poster: 24970c85dd2554e8254b3dff7f896dab
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #27 Skrevet 23. mars 2013 Jeg har selv jobbet i barnehage, og det er veldig frustrerende når 2 av 10 barn som skulle kommet kommer. Likevel, opplever jeg dette maset fra ansatte i barnehagen min sønn går i nå. Ingen lister, bare daglige, muntlige spørsmål. Nå er ikke dette noe "problem" siden barnehagen er stengt i påsken uansett, men til vinter- og høstferien, var det et daglig mas i nesten to uker, der jeg hele tiden sa, "jo, han kommer". Begrunnelsen var tydelig: " det er bare så greit å vite for da kan vi ta oss fri." Følte meg nesten presset til å ta en ferieuke selv da, men holdt fast ved at han kom, og han kom også. Anonym poster: 9f3b35761e2db9786045cea4dfeb79a1 Be de begynne å lage lister enten som henger på døra og foreldrene kan skrive seg på eller som de fører selv, slik at man ikke spør samme foreldre om igjen og om igjen Anonym poster: 24970c85dd2554e8254b3dff7f896dab
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #28 Skrevet 23. mars 2013 Jeg har selv jobbet i barnehage, og det er veldig frustrerende når 2 av 10 barn som skulle kommet kommer. Likevel, opplever jeg dette maset fra ansatte i barnehagen min sønn går i nå. Ingen lister, bare daglige, muntlige spørsmål. Nå er ikke dette noe "problem" siden barnehagen er stengt i påsken uansett, men til vinter- og høstferien, var det et daglig mas i nesten to uker, der jeg hele tiden sa, "jo, han kommer". Begrunnelsen var tydelig: " det er bare så greit å vite for da kan vi ta oss fri." Følte meg nesten presset til å ta en ferieuke selv da, men holdt fast ved at han kom, og han kom også. Anonym poster: 9f3b35761e2db9786045cea4dfeb79a1 Be de begynne å lage lister enten som henger på døra og foreldrene kan skrive seg på eller som de fører selv, slik at man ikke spør samme foreldre om igjen og om igjen Anonym poster: 24970c85dd2554e8254b3dff7f896dab Jeg har gjort det Anonym poster: 9f3b35761e2db9786045cea4dfeb79a1
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #29 Skrevet 23. mars 2013 Jeg har selv jobbet i barnehage, og det er veldig frustrerende når 2 av 10 barn som skulle kommet kommer. Likevel, opplever jeg dette maset fra ansatte i barnehagen min sønn går i nå. Ingen lister, bare daglige, muntlige spørsmål. Nå er ikke dette noe "problem" siden barnehagen er stengt i påsken uansett, men til vinter- og høstferien, var det et daglig mas i nesten to uker, der jeg hele tiden sa, "jo, han kommer". Begrunnelsen var tydelig: " det er bare så greit å vite for da kan vi ta oss fri." Følte meg nesten presset til å ta en ferieuke selv da, men holdt fast ved at han kom, og han kom også. Anonym poster: 9f3b35761e2db9786045cea4dfeb79a1 Be de begynne å lage lister enten som henger på døra og foreldrene kan skrive seg på eller som de fører selv, slik at man ikke spør samme foreldre om igjen og om igjen Anonym poster: 24970c85dd2554e8254b3dff7f896dab Hos oss må de levere inn lapper som ligger i årsplanen. Lappen med hvilke dager de kommer må leveres inn en viss dato. Og de som ikke har levert etter denne datoen, regnes som om at de ikke kommer. Jeg hadde ikke orket og mase på foreldre i ukesvis om de kom eller ikke Anonym poster: 64ff0fe7bfcf491ad9ec18162862708d
Tante_Esel Skrevet 23. mars 2013 #30 Skrevet 23. mars 2013 De har vel lyst på fri som alle andre. Det er synd at det er flere annsatte på jobb enn unger så skjønner dem. Har også mye med drift kostnader og om det lønner seg hvis de ungene som er meldt på ikke dukker opp. Anonym poster: c32edf7fe8e82d211b97965df9872c9b De har jo mer fri enn de fleste andre. Påska begynner jo ikke før på onsdag for mange andre heller. Anonym poster: 91c0b6a79131ae4b60b74a4f26e22b77 MER fri sa du??? vi har 5 ukers ferie (som alle andre, og alt ennet er AVSPASERING! Altså timer vi har jobbet EKSTRA På KVELDEN!)
Tante_Esel Skrevet 23. mars 2013 #31 Skrevet 23. mars 2013 Jeg har selv jobbet i barnehage, og det er veldig frustrerende når 2 av 10 barn som skulle kommet kommer. Likevel, opplever jeg dette maset fra ansatte i barnehagen min sønn går i nå. Ingen lister, bare daglige, muntlige spørsmål. Nå er ikke dette noe "problem" siden barnehagen er stengt i påsken uansett, men til vinter- og høstferien, var det et daglig mas i nesten to uker, der jeg hele tiden sa, "jo, han kommer". Begrunnelsen var tydelig: " det er bare så greit å vite for da kan vi ta oss fri." Følte meg nesten presset til å ta en ferieuke selv da, men holdt fast ved at han kom, og han kom også. Anonym poster: 9f3b35761e2db9786045cea4dfeb79a1 Kanskje de ikke husket at de hadde spurt deg? ller at de ikke visste at "ole" allerede hadde spurt? Man pleier ikke å spørre for egen vinning, men man spør fordi man vil ha svar fra alle... og siden ikke alle foreldre er pliktopfyllende og følger med, så må vi spørre i siste liten for å få orden på sakene....
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #32 Skrevet 23. mars 2013 Jeg har selv jobbet i barnehage, og det er veldig frustrerende når 2 av 10 barn som skulle kommet kommer. Likevel, opplever jeg dette maset fra ansatte i barnehagen min sønn går i nå. Ingen lister, bare daglige, muntlige spørsmål. Nå er ikke dette noe "problem" siden barnehagen er stengt i påsken uansett, men til vinter- og høstferien, var det et daglig mas i nesten to uker, der jeg hele tiden sa, "jo, han kommer". Begrunnelsen var tydelig: " det er bare så greit å vite for da kan vi ta oss fri." Følte meg nesten presset til å ta en ferieuke selv da, men holdt fast ved at han kom, og han kom også. Anonym poster: 9f3b35761e2db9786045cea4dfeb79a1 Kanskje de ikke husket at de hadde spurt deg? ller at de ikke visste at "ole" allerede hadde spurt? Man pleier ikke å spørre for egen vinning, men man spør fordi man vil ha svar fra alle... og siden ikke alle foreldre er pliktopfyllende og følger med, så må vi spørre i siste liten for å få orden på sakene.... Det er slik som jeg sier det. Derfor har jeg spurt om de ikke kan henge opp lapper, om vi kan levere svarslipper, etc for å slippe dette. Det var de samme som spurte igjen flere ganger. Jeg har fortsåelse for at de ønsker å vite, men derfor har jeg foreslått det jeg har gjort, og de sier at det ikke er så viktig i høst og vinterferier, men til jul får vi slike. Jeg blir ikke sint, men kjenner på presset på å ta barnet ut av barnehagen da, men står i det fordi barnehagen er åpen da. Jeg har som sagt selv jobbet i barnehage, og nei, alle er ikke pliktoppfyllende, men da er det enklere å etterspørre svarslippen siden de blir spurt om å fylle ut en og levere den, enn daglig mas om fri eller ikke. Anonym poster: 9f3b35761e2db9786045cea4dfeb79a1
Ladybird2014 Skrevet 23. mars 2013 #33 Skrevet 23. mars 2013 De har vel lyst på fri som alle andre. Det er synd at det er flere annsatte på jobb enn unger så skjønner dem. Har også mye med drift kostnader og om det lønner seg hvis de ungene som er meldt på ikke dukker opp. Anonym poster: c32edf7fe8e82d211b97965df9872c9b De har jo mer fri enn de fleste andre. Påska begynner jo ikke før på onsdag for mange andre heller. Anonym poster: 91c0b6a79131ae4b60b74a4f26e22b77 Dette stemmer ikke i det hele tatt. De har ikke mer fri enn andre. Er det oss lærere du tenker på?
<3guttemamma<3 Skrevet 23. mars 2013 #34 Skrevet 23. mars 2013 Før vinterferien hengte de opp lappe om at de ville gjerne vite om noen visste at de kom til å ha barnet hjemme en/noen dager, for da kunne de regulere bemanningen deretter. Sjønner dem godt, de har lyst på ferie de som oss andre:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #35 Skrevet 23. mars 2013 Er det ikke vanlig at pedagogene får avspasering, og at det er assistentene som jobber i ferier? Og at det er vanlig å ha liste hvor foreldre skriver opp hvilke dager de skal ha barna der, slik at de kan planlegge forsvarlig bemanning. Anonym poster: 3c9d05402198bdefad708077e7907dca Nei,hvorfor skulle det være vanlig?Assistentene vil da ha fri de også... Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #36 Skrevet 23. mars 2013 Føler nesten at de hinter om at det kommer til å bli veldig lite barn der og de ansatte mååå få vite det hvis vi ombestemmer oss og tar fri, for da kan de ta fri de også. Trodde de var interessert i å være på jobb og tjene lenger jeg. Anonym poster: 91c0b6a79131ae4b60b74a4f26e22b77 Der brukes fryktelig masse ressurser på slike dager, på foreldre som melder på barna sine for å være på den sikre siden, for så å ta fri barna likevel. Da sitter vi der med alt for mange voksne pr barn, noe som er helt unødvendig da de fleste barnehager er i en presset økonomisk situajson allerede. de kunne mye heller ha brukt pengene da alle barna er til stede, når behovet er der. Du skjønner vel den HI? samt at vi som jobber i barnehage har lyst på fri vi også, sånn osm alle andre. Tror du vi lever og ånder for jobben vår? Nei,ikke med den drittlønna vi får, så må jeg si at jeg vil heller være sammen med mine egne barn enn andres barn, jeg har da ferie/avspasering jeg kan ta. Skjønner du ikke det HI? Eller er du som barna,og tror at vi bor på barnehagen? Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #37 Skrevet 23. mars 2013 Føler nesten at de hinter om at det kommer til å bli veldig lite barn der og de ansatte mååå få vite det hvis vi ombestemmer oss og tar fri, for da kan de ta fri de også. Trodde de var interessert i å være på jobb og tjene lenger jeg. Anonym poster: 91c0b6a79131ae4b60b74a4f26e22b77 Så det tror du?Du tror at vi i barnehagen brenner så mye for jobben vår at vi heller vil være sammen med andres unger enn vår egen?Særlig!Vi har også ferie og til tider avspasering som vi kan ta om det kommer lite barn.Derfor MÅ vi vite om barna kommer eller ikke til påske/jul osv, fordi vi får ikke satt inn vikar ved avspasering/ferier, og du vil vel ikke at vi skal gå underbemannet når barnehagen er full av barn vel?Det går i så fall direkte ut over ditt barn. Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. mars 2013 #38 Skrevet 23. mars 2013 Du kan jo heller prøve å se deres side av saken.. De jobber i juletiden, påska osv, de holder det åpent, for at de foreldrene som må jobbe, kan jobbe... Men de skal jo kunne ha sin ferie de også... Mange av de jobber mens andre har ferie.. De jobber sine timer på dagen, for så å komme tilbake til bhg på kvelden for å ta møter og foreldresamtaler, fortjener ikke de sin ferie eller avspasering??
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #39 Skrevet 23. mars 2013 Du kan jo heller prøve å se deres side av saken.. De jobber i juletiden, påska osv, de holder det åpent, for at de foreldrene som må jobbe, kan jobbe... Men de skal jo kunne ha sin ferie de også... Mange av de jobber mens andre har ferie.. De jobber sine timer på dagen, for så å komme tilbake til bhg på kvelden for å ta møter og foreldresamtaler, fortjener ikke de sin ferie eller avspasering?? Takk, det var en fin støtteerklæring til oss som jobber i barnehage:) Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. mars 2013 #40 Skrevet 23. mars 2013 Du kan jo heller prøve å se deres side av saken.. De jobber i juletiden, påska osv, de holder det åpent, for at de foreldrene som må jobbe, kan jobbe... Men de skal jo kunne ha sin ferie de også... Mange av de jobber mens andre har ferie.. De jobber sine timer på dagen, for så å komme tilbake til bhg på kvelden for å ta møter og foreldresamtaler, fortjener ikke de sin ferie eller avspasering?? Takk, det var en fin støtteerklæring til oss som jobber i barnehage:) Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158 Er utdannet barne- og ungdoms arbeider, og har jobbet en del i bhg før, så syntes dette ble drøy uttalelse!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. mars 2013 #41 Skrevet 23. mars 2013 Du kan jo heller prøve å se deres side av saken.. De jobber i juletiden, påska osv, de holder det åpent, for at de foreldrene som må jobbe, kan jobbe... Men de skal jo kunne ha sin ferie de også... Mange av de jobber mens andre har ferie.. De jobber sine timer på dagen, for så å komme tilbake til bhg på kvelden for å ta møter og foreldresamtaler, fortjener ikke de sin ferie eller avspasering?? Takk, det var en fin støtteerklæring til oss som jobber i barnehage:) Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158 Er utdannet barne- og ungdoms arbeider, og har jobbet en del i bhg før, så syntes dette ble drøy uttalelse!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #42 Skrevet 23. mars 2013 Du kan jo heller prøve å se deres side av saken.. De jobber i juletiden, påska osv, de holder det åpent, for at de foreldrene som må jobbe, kan jobbe... Men de skal jo kunne ha sin ferie de også... Mange av de jobber mens andre har ferie.. De jobber sine timer på dagen, for så å komme tilbake til bhg på kvelden for å ta møter og foreldresamtaler, fortjener ikke de sin ferie eller avspasering?? Takk, det var en fin støtteerklæring til oss som jobber i barnehage:) Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158 Er utdannet barne- og ungdoms arbeider, og har jobbet en del i bhg før, så syntes dette ble drøy uttalelse! Hva er en drøy uttalelse, at noen som ikke jobber i barnehagen klarer å se det fra vår side?Om det er drøyt så tåler du jammen meg lite Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. mars 2013 #43 Skrevet 23. mars 2013 Du kan jo heller prøve å se deres side av saken.. De jobber i juletiden, påska osv, de holder det åpent, for at de foreldrene som må jobbe, kan jobbe... Men de skal jo kunne ha sin ferie de også... Mange av de jobber mens andre har ferie.. De jobber sine timer på dagen, for så å komme tilbake til bhg på kvelden for å ta møter og foreldresamtaler, fortjener ikke de sin ferie eller avspasering?? Takk, det var en fin støtteerklæring til oss som jobber i barnehage:) Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158 Er utdannet barne- og ungdoms arbeider, og har jobbet en del i bhg før, så syntes dette ble drøy uttalelse! Hva er en drøy uttalelse, at noen som ikke jobber i barnehagen klarer å se det fra vår side?Om det er drøyt så tåler du jammen meg lite Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158 Det er drøyt å beslutte at de ansatte bare er late (ja, jeg annser uttalelsen som en mening om lett latskap) og ønsker ferie, fremfor å gjøre jobben sin, med tanke på at de er av de som har minst ferie innen jobb livet.. Og det er drøyt å mene at de som jobber i bhg har så mye fri, det har de faktisk ikke, de har 5 uker fast, og avspaserer timer de ikke får betalt for å jobbe... Så hvorfor er det så galt å be foreldre informere om når de tar ut friuker/dager for ungene sine?!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #44 Skrevet 23. mars 2013 De har vel lyst på fri som alle andre. Det er synd at det er flere annsatte på jobb enn unger så skjønner dem. Har også mye med drift kostnader og om det lønner seg hvis de ungene som er meldt på ikke dukker opp. Anonym poster: c32edf7fe8e82d211b97965df9872c9b De har jo mer fri enn de fleste andre. Påska begynner jo ikke før på onsdag for mange andre heller. Anonym poster: 91c0b6a79131ae4b60b74a4f26e22b77 Mer fri enn de fleste andre? Tror du har misforstått litt... Lærere har vel mer fri enn de fleste andre...? Eller? Bhg ansatte jobber like mye som alle andre. Pedagoger ofte enda mer. Anonym poster: bf23426cba2bd0b8a0745afe239a08a9 Lærere har selvsagt heller ikke mer fri enn alle andre. Lærernes ferie er 4 uker og 1 dag hvert år. Resten av tida lærerne har fri, er avspasering, fordi de jobber overtid hver eneste skoleuke. I tillegg er det en kjent sak at mange lærere har med seg rettebunker og annet arbeid inn i høstferien, vinterferien, juleferien og påskeferien, for mange lærere blir disse avspaseringsukene vel så mye tid å komme ajour på, som tid å ha fri på. Anonym poster: 9212a99d2a65a5f52c14beb286001cdf
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #45 Skrevet 23. mars 2013 De har vel lyst på fri som alle andre. Det er synd at det er flere annsatte på jobb enn unger så skjønner dem. Har også mye med drift kostnader og om det lønner seg hvis de ungene som er meldt på ikke dukker opp. Anonym poster: c32edf7fe8e82d211b97965df9872c9b De har jo mer fri enn de fleste andre. Påska begynner jo ikke før på onsdag for mange andre heller. Anonym poster: 91c0b6a79131ae4b60b74a4f26e22b77 Mer fri enn de fleste andre? Tror du har misforstått litt... Lærere har vel mer fri enn de fleste andre...? Eller? Bhg ansatte jobber like mye som alle andre. Pedagoger ofte enda mer. Anonym poster: bf23426cba2bd0b8a0745afe239a08a9 Lærere har selvsagt heller ikke mer fri enn alle andre. Lærernes ferie er 4 uker og 1 dag hvert år. Resten av tida lærerne har fri, er avspasering, fordi de jobber overtid hver eneste skoleuke. I tillegg er det en kjent sak at mange lærere har med seg rettebunker og annet arbeid inn i høstferien, vinterferien, juleferien og påskeferien, for mange lærere blir disse avspaseringsukene vel så mye tid å komme ajour på, som tid å ha fri på. Anonym poster: 9212a99d2a65a5f52c14beb286001cdf Nå ja... pappan min er lærer og jeg tror de første årene som lærer er beinhardt fordi man må komme inn i en rutine, lage planer, opplegg til undervisning osv,men når du først har fått fastsatt dette så er det ikke så mye kveldsarbeid, ikke så mye som tilsier 8 uker ferie om sommmeren, høstferie,juleferie, vinterferie, påskeferie. Han tok med prøver og den slags hjem en gang i uka, så SÅ mye overtid jobber de strengt tatt ikke... Anonym poster: 713c46070dac1e8222e7dcf4ddcb0158
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #46 Skrevet 23. mars 2013 Det hender seg vi sier fra om at det kommer lite barn fordi barnet kan oppleve å være omtrent alene når det er ferier. Da kan foreldrene selv avgjøre om barnet skal komme i barnehagen eller om de skal finne alternativ barnevakt. Jeg kan ikke komme på annet enn at foreldre har vært positive til at vi har varslet om det, for det kan være overraskende for mange å levere barnet sitt i en barnehage som omtrent er tom for barn. Det er absolutt ikke fordi vi selv skal ha fri:) Anonym poster: b2e3596688dbacc0aa48510204b9e7fd
Theaen Skrevet 23. mars 2013 #47 Skrevet 23. mars 2013 Ansatte har gjerne opparbeidet seg avspasering gjennom personal møter. Så for å planlegge avspasering eller ferie, så er det greit å vite hvilke barn som kommer og ikke. Hvem er det som ikke setter pris på fri?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #48 Skrevet 23. mars 2013 20:34 her. Som jeg skrev, vi varsler ikke fordi vi selv absolutt vil ha fri. Men vi er pålagt å ta ut avspasering når det er jul/påske, for disse timene blir det ikke satt inn vikar. Det blir da mest forsvarlig at personalet tar ut sin avspasering når det er lite barn. Derfor blir lister sendt ut sånn at barnehagen vet hvor mange barn som kommer, og flest mulig av de voksne i barnehagen kan ta ut sin avspasering. Alternativet er å ta ut disse timene når det er full barnegruppe, noe som kan være uforsvarlig med tanke på sikkerhet og pedagosisk innhold. Og som flere påpeker over her, så går det med mange ressurser når foreldre melder på sine barn og likevel ikke møter opp. Anonym poster: b2e3596688dbacc0aa48510204b9e7fd
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #49 Skrevet 23. mars 2013 Min jobb er ustabil da jeg eier egen bedrift. Dersom mine ansatte skulle bli syke må jeg jobbe selv. Jeg kan derfor aldri egentlig planlegge ferier, og må derfor sette opp at barna mine kommer i barnehagen i tilfelle jeg må jobbe. Hvis jeg må jobbe, hvem skal passe barna mine? Anonym poster: 8386508b39c3f7e3917fb75bf0b28c63
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2013 #50 Skrevet 23. mars 2013 Det er vel i hovedsak fordi dette er de eneste mulighetene de har til å avspasere, uten at kollegaene blir stuck med haugevis av unger som de allerede fra før er for få til å gi et godt tilbud. Og det er faktisk kjipt for en del barn å være i bhg uten sine faste lekekamerater. Men kan du ikke la de få fri, så kan du ikke. Ingen vits i eller meningen at du skal ha dårlig samvittighet for det. Anonym poster: c043903129d585ffc20aefec8483fb17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå