Gå til innhold

Erfaring med Prednisolon?

*ønskegull*

Anbefalte innlegg

Forrige ivf-forsøk resulterte i kjemisk graviditet/negativt, så jeg skal igang med frys etter påske (forhåpentligvis). Men så kom jeg over engelske sider hvor damer bruker Prednisolon i tillegg til Klexane. Lurte derfor på om noen her inne har forsøkt det i svangerskapene sine?

Føler for å forsøke det som forsøkes kan :(

Fortsetter under...

Jeg har brukt prednisolon i forbindelse med alle IVF-forsøkene våre, i Danmark.

Blitt gravid på to fryseforsøk av tre og to ferskforsøk av to, mistet de to gangene etter fryseforsøk. Jeg har endometriose og begge behandlende overleger i Danmark (to ulike klinikker) har ment det var "ikke 100%, men tilstrekkelig dokumentert til å overbevise dem" at Prednisolon gav bedre sannsynlighet for at egget festet seg når man har endometriose.

Det er uansett ikke noen spesielt skumle bivirkninger ved det. Jeg har gått på 5 mg fra noen dager før uttak til hjerteaktivitet er påvist ved ultralyd.

Lykke til!

Anonym poster: 21532bd58645bcc50b44e0700cdf94fe

Jeg har brukt Prednisolon en gang. Begynte under prøvetiden og fortsatte når spiren satt. Desverre endte det i nok en SA men det var en god teori om imunforsvaret syns jeg.

Min lege hadde positive resultater fra flere par som hadde forsøkt, og viste til gode studier fra Canada (tror jeg - var noen år siden nå). Om jeg ikke husker feil, må doseringen være ganske liten, for det var en risiko for at barnet kunne få leppespalte ved store doser.

Lykke til!

Annonse

• 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...