Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Seriøst, jeg tror jeg klikker nå!!! Har ei venninne som skal være bedre enn alle andre bestandig. For tre mnd siden kjøpte de seg bil nr 3, en kjempe stor SUV 10 år gammel bil til ca. 300 000,- Jeg og samboern har ønsket oss en annen SUV i mange år, å var nære på å kjøpe en ny slik rett før vi kjøpte hus. Men da vi kjøpte nytt stort hus, uteble bilkjøpet. Likevel har vi snakket mye om å kjøpe en slik bil snart, og hvordan den skal være med utstyr og fargevalg o.l. For et par uker siden var det en annen venninne av oss som var sammen med venninne nr 1 og fortalte at de også ville ha samme bil som oss (vi har allerede merket fra før). Da plutselig kommer det fra hun som skal overgå alle at hun også plutselig ville ha en slik bil. Og gjett hvem som nå har kjøpt seg akkurat den bilen vi tenkte på? Kjenner jeg koooooker her jeg sitter og ser de har lagt ut bilde på sosiale medier! Dette gjør hun kunn for å overgå oss to andre, ingen tvil. Spesielt når de egentlig driver å pusser opp hele det gamle huset der hvor alt skal gjøres og baby nr to er like rundt hjørnet! Aaaaahhhhh!!!! Noen råd til en frustert venninne? (Nå kjenner ikke dere hele saken, men det skal sies at jeg ikke er sjalu, for vi kan kjøpe samme bilen og til og med helt ny - men sykt irritert på at hun gjør dette kunn for å irritere oss!!) Anonym poster: 5f1f8b3df1bc7253e8bf0295c29b4c48
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Er du seriøs nå?? Du blir sur og irritert over at noen kjøper bil? Er du 15 år?? Sjalu, kanskje? Anonym poster: 17b03aca93031e10057e599fbea751d8
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Herregud for en dust du er!! Anonym poster: 5d0071b0c568e4e3262ae4c12e1216c1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 kanskje du skal vurdere muligheten for at du ikke er midtpunktet i hennes liv og at hun kanskje kjøpte den bilen hun hadde lyst på? Anonym poster: 4e491253d37d5835683664044639d3e3
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 Er det rart det er krig i verden? Så lenge det er et velkjent fenomen at venninner kjøper biler kun for å erte på seg vrede fra andre venninner så vil det fortsatt være krig i verden Anonym poster: 17b03aca93031e10057e599fbea751d8
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #8 Skrevet 20. mars 2013 Du kan jo bare la være å si hva dere tenker å kjøpe, eller har lyst på. Problem løst. Anonym poster: 65fcd179e060b95fad1d93df604111a3
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 20. mars 2013 #9 Skrevet 20. mars 2013 (endret) Hehe.. Unnskyld at jeg flirer litt nå.. Men O Hellige Jul, for noen problemer dere har En ting er at venninna deres prøver å overgå dere/komme dere i forkjøpet, men du høres jo ikke bedre ut selv "for vi kan kjøpe samme bilen og til og med helt ny"... Uuuuuuhhhhh... Heldiggrisen Babe, liksom Høres ut som du måler krefter i kroner og øre. Litt sånn "vi har mer penger enn dere (for vi kan kjøpe helt ny bil)" Men fra spøk til alvor, om dette er et reelt problem så er det vel strengt tatt ikke annet å gjøre enn å slutte og fortelle henne hva dere ønsker dere. På den måten kan hun jo ikke stjele ideen deres? Endret 20. mars 2013 av Sommerfuggel i vinterland
*SommerFrisk* Skrevet 20. mars 2013 #10 Skrevet 20. mars 2013 Kanskje man selv er litt opptatt av å overgå andre dersom man irriterer seg over slikt? Neida, jeg aner ikke. Jeg har ikke sånne venner og vet ikke h ordan det ville vært. Men hva med å slutte og fortelle om planene deres, og kjøp det bare. Så ser hun det når hun ser det, også slipper du å bli "hermegåsa" hvis det er det du er redd for:)
BikkjeBisk Skrevet 20. mars 2013 #11 Skrevet 20. mars 2013 Øøøm, hvorfor i alledager blir du sur? Kan hende hun sjekket ut hvorfor dere ønsket dere bilen og så så hun at dette var en knall bil. Trenger jo ikke å være for å terge dere da..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #12 Skrevet 20. mars 2013 Ja, kjenner til den følelesen asså... Jeg var hos ei veninne tidligere i dag, og da sa jeg at jeg måtte innom butikken for å kjøpe melk og brød... vet du, så gikk søren meg ho og kjøpte melk og brød også..... hun kjøpte tilogmed men melkekarttongen på 1,7 liter. Sikkert bare for og brife og overgå meg... HELT SIKKERT!!! Far og mor i døden.... Anonym poster: 67b44b6677a203bc9f44ab7566cd96e6
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #13 Skrevet 20. mars 2013 Tror du seriøst at vennene dine tar opp billån på flere hundre tusen bare for å irritere deg? Og dersom du har gått i mange år og skrytt av en spesiell type bil så er det vel ikke så rart om de nærmeste rundt deg påvirkes? Mulig at "din bil" ble tatt med i vurderingen siden du roser den så mye. Du burde heller ta det som et kompliment, hvorfor irriterer det deg at dine venner eier ting de syns er fine og behagelige? Unner du kun deg selv lykke? I så fall er du ingen god venn... Anonym poster: bdbae2ec1104de9b6e28d01aec053177
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. mars 2013 #14 Skrevet 20. mars 2013 Jeg visste ikke at det var "copyright" på bilmerker eller huskjøp? Det virker jo nesten som om det er du som har et veldig behov for å "overgå" andre hvis det er slik at du plages av at andre har like fin bil og hus som deg selv.. Hvorfor bryr du deg?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #15 Skrevet 20. mars 2013 Kanskje de andre mener at du er useriøs, men jeg har akkurat en slik venninne. Hun ville ha alt jeg hadde. Vi hadde alltid like klær når vi var ute og folk lurte på om vi var søstre (hun ligner på meg). Hun ville ikke ha førerkortet fordi hun var med i et bil ulykke og dette har påvirket henne. Men når jeg fikk førerkortet for 4 år siden så ville hun plutselig også ha det Hun kjøpte alltid lik bukse, jakke, genser og til og med smykker og undertøy. Det er virkelig irriterende og tror neppe noen av de damene her ville forstått deg like godt som en som har opplevd det samme, kanskje verre Anonym poster: e48813340dfd57f098f62dbce088748f
Gjest sussie77 Skrevet 20. mars 2013 #16 Skrevet 20. mars 2013 Er vel ikke så mye å tenke over. Ikke noe jeg hadde hengt meg opp i vertfall.
Gjest FinogFjong Skrevet 20. mars 2013 #17 Skrevet 20. mars 2013 ...herreguuud... du hadde TENKT å kjøpe en bil, å så GJORDE hun det?? (og da hermer HUN???)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #18 Skrevet 20. mars 2013 For en irriterende venninne! hadde ripet opp bilen MASSE på begge sider. seriøst! kanskje knust et par vindu i huset deres i tilleg.. og hvis de har kanin eller hest eller noe, gjort som i de filmene vet du, gudfaren eller farlig begjør. you know what i mean! og kanskje dumpet venninen??!? ELLER være kjemmmmpeslem og da mener jeg å fortelle om et driiitstygt hus/bil/båt som egentlig er kjempestygt og si at du vil ha det så kjøper hun det og blir mobbet masse og har ingen venner lenger! eller si du ønsker deg eg gammel campingvogn som lukter vondt! så kjøper hun det og bor i den og lukter vondt i klærne sine da vil alle hate henne! eller meld henne til barnevernet!!!!! jaaaa!!!!! DET ville jaffal jeg gjort! SERIØST!! Anonym poster: 1af5356dd82efaed7215de9b5307746a
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 20. mars 2013 #19 Skrevet 20. mars 2013 Kanskje de andre mener at du er useriøs, men jeg har akkurat en slik venninne. Hun ville ha alt jeg hadde. Vi hadde alltid like klær når vi var ute og folk lurte på om vi var søstre (hun ligner på meg). Hun ville ikke ha førerkortet fordi hun var med i et bil ulykke og dette har påvirket henne. Men når jeg fikk førerkortet for 4 år siden så ville hun plutselig også ha det Hun kjøpte alltid lik bukse, jakke, genser og til og med smykker og undertøy. Det er virkelig irriterende og tror neppe noen av de damene her ville forstått deg like godt som en som har opplevd det samme, kanskje verre Anonym poster: e48813340dfd57f098f62dbce088748f Akkurat dette har jeg opplevd, faktisk. Hadde ei venninne som alltid kopierte meg. I starten var jeg litt usikker på om jeg bare innbilte meg det så jeg valgte å teste teorien. jeg kjøpte meg et skikkelig grelt antrekk (så helt jævlig ut) og viste stolt fram at dette skulle jeg ha på meg på neste bytur. Og hva tror du hun troppet opp med på neste bytur? Joda, det samme grusomme antrekket. Da fikk jeg bekreftet mistanken, samtidig som jeg fikk meg en god latter Verdt et forsøk, du med ei copycat-venninne?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #20 Skrevet 20. mars 2013 Kanskje de andre mener at du er useriøs, men jeg har akkurat en slik venninne. Hun ville ha alt jeg hadde. Vi hadde alltid like klær når vi var ute og folk lurte på om vi var søstre (hun ligner på meg). Hun ville ikke ha førerkortet fordi hun var med i et bil ulykke og dette har påvirket henne. Men når jeg fikk førerkortet for 4 år siden så ville hun plutselig også ha det Hun kjøpte alltid lik bukse, jakke, genser og til og med smykker og undertøy. Det er virkelig irriterende og tror neppe noen av de damene her ville forstått deg like godt som en som har opplevd det samme, kanskje verre Anonym poster: e48813340dfd57f098f62dbce088748f Akkurat dette har jeg opplevd, faktisk. Hadde ei venninne som alltid kopierte meg. I starten var jeg litt usikker på om jeg bare innbilte meg det så jeg valgte å teste teorien. jeg kjøpte meg et skikkelig grelt antrekk (så helt jævlig ut) og viste stolt fram at dette skulle jeg ha på meg på neste bytur. Og hva tror du hun troppet opp med på neste bytur? Joda, det samme grusomme antrekket. Da fikk jeg bekreftet mistanken, samtidig som jeg fikk meg en god latter Verdt et forsøk, du med ei copycat-venninne? Tusen takk for at det er noen få her inne som forstår! Og det er faktisk helt forferdelig når folk skal herme etter hele tiden. Har opplevd det en gang før også faktisk. Da flyttet vi inn i en ny blokk, og ble kjent med paret som flyttet inn i nabo leiligheten et par mnd etter oss. Vi hadde helt lik leilighet med samme farge på veggene, innredning, fliser, ja alt var helt likt. Vi hadde kjøpt spisebord, sofa og gardiner, og de kjøpte helt likt etter å ha sett hva vi hadde kjøpt. Det endte opp med å gå ned til minste detalj, slik som sengesett, kroker på badet, duker og pyntegjenstander og til slutt klærne mine. Det ble rett og slett for mye og jeg orket ikke å holde på vennskapet lenger. Men nå føler jeg at jeg opplever samme regla igjen, og kjenner at det begynner å bli litt mye. For dette er ikke det første de kjøper etter å ha hørt hva vi tenker om bil. Vi kan rett og slett ikke fortelle de noe som helst lenger, fordi de skal ha alt slik som oss. HI Anonym poster: 5f1f8b3df1bc7253e8bf0295c29b4c48
Pinnus Skrevet 20. mars 2013 #21 Skrevet 20. mars 2013 ...herreguuud... du hadde TENKT å kjøpe en bil, å så GJORDE hun det?? (og da hermer HUN???) Akkurat det jeg hadde tenkt å skrive ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #22 Skrevet 20. mars 2013 Slapp helt av HI, det er heeeelt normalt å kjøpe store hus og dyre biler kun for å irritere venninner. Anonym poster: f175fa1549405ba46aec252a43dcab07
Gjest FinogFjong Skrevet 20. mars 2013 #23 Skrevet 20. mars 2013 Slapp helt av HI, det er heeeelt normalt å kjøpe store hus og dyre biler kun for å irritere venninner. Anonym poster: f175fa1549405ba46aec252a43dcab07 ...gjør jeg ofte jeg... i år har jeg kjøpt to hus og en bil liksom... -å folk bliir så iirriterte...kniiis
HunMedDeBlå Skrevet 20. mars 2013 #24 Skrevet 20. mars 2013 Ta det som et kompliment :-) forstår at det er irriterende, men hun prøver jo bare å være lik deg:-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #25 Skrevet 20. mars 2013 Enig med siste taler her, det bør jo kunne ses på som et komliment. Dine meninger betyr så mye at hun ønsker å få det du synes er bra/fint osv. I allefall dersom det faktisk skulle være slik at hun kopierer deg, og ikke bare blir på virka av dine ideer på lik linje med alle oss andre som plukker opp tips om interiør, biler, klær, spisesteder ol av venner og bekjente.... Anonym poster: fe0df55e0ffcf9f74b2060ae4c9b5c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå