Gå til innhold

Jeg har født! Vanskelig fødsel...

Anbefalte innlegg

Igår kl 21 kjørte vi til føden, da med tre til syv minutter mellom riene, som egentlig ikke var veldig vonde enda, men som kom hyppigere og hyppigere. Jeg var derfor redd for at gutten vår skulle bli "skylt"'ut hvis vannet skulle gå ;)

Det hadde jeg ikke trengt å bekymre meg for... Ca ett gikk jeg i badekaret, innstilt på å føde i vann som sist. Ca fem ble jeg plukket ut igjen, fordi riene fortsatt ikke var tilfredsstillende, og jeg ikke hadde fremgang de siste tre timer... Det var så godt som full åpning i tre timer, men barnets hode sto og stanget i siste rest av kanten av mormunnen. Jordmor tøyde på nesten hver rie, en selsom opplevelse å ha en hånd opp der når det er så vondt i utgangspunktet...

Til slutt var jeg så sliten av jeg skrek om keisersnitt. På det tidspunktet innså jeg at denne babyen greide jeg ikke få ut for egen maskin. Etter en måned med maserier, og nå tre timer uten fremgang, var jeg totalt utslitt. Gynekolog ble ringt etter og bestemte drypp for å gi sterkere rier. Jeg trodde jeg skulle besvime, var så sliten at jeg sovnet mellom riene...

Kl 0601 så den lille kjempen dagens lys! Totalt utslitt, men likevel ekstremt lykkelig, fikk vi endelig møte gutten vår! Han var 5170 g og 54 cm lang, 38 cm rundt hodet. Og jordmor mente at han var så stor at livmora ble for mye spent, og dermed ikke greide å jobbe effektivt noen gang i fødsel :(

Jeg er heldigvis ferdig med fødsler, dette var min fjerde og siste, og nå benyttes tiden til kos med verdens deiligste lille store gull, samt starte livet som firbarnsfamilie :) Vi gleder oss til fortsettelsen!

Lykke til til alle andre!

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Gratulerer med stor og fin gutt :-)

Historien høres kjent ut. 3 timer med full åpning, trygling om keisersnitt og jeg forsøkte til og med å late som jeg fikk hjerteinfarkt :-)

Men nå, 3 dager etterpå, er jeg ikke i tvil om at det var verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...