Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #1 Skrevet 16. mars 2013 Ikke nok med at min egen mor favoriserer min søsters barn ,men ser også at min veninne opplever det samme ... Hun ringer meg og forteller hvor lei seg hun er .. En ting er at det er greit om besteforeldre ikke har helse ,tid eller ønsker å tilbringe tid med barnebarn og hjelpe og stille opp for sine barn ,men det er faktisk ikke greit å KUNNE stille opp kun for den ene Blir så lei meg ... Tja ,vet ikke hvorfor jeg skriver dette ,men måtte bare få det ut !!!! Anonym poster: 372a528258507b56165d07361e0cbd0a
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #2 Skrevet 16. mars 2013 hvem bryr seg? får si det til din mor Anonym poster: 3c85ee8f1dd5c340bc01ac5b0011339b
Gilette Skrevet 16. mars 2013 #3 Skrevet 16. mars 2013 Noen vil alltid bli favoritter andre ikke. Det er bare slik livet er.
Pinnus Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 Helt uenig med de andre to her. At mine foreldre hadde gjort forskjell på sine barnebarn er helt utenkelig! Mine besteforeldre hadde tre "stebarnebarn" før det ballet på seg med 13 stykk biologiske barnebarn. Ble aldri gjort forskjell på oss!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 hvem bryr seg? får si det til din mor Anonym poster: 3c85ee8f1dd5c340bc01ac5b0011339b Hadde du ikke brydd deg hadde du vel heller ikke lest eller svart på innlegget ?? Anonym poster: 2bfa82a2b338642c273cd0e0ec244705
Gilette Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 Helt uenig med de andre to her. At mine foreldre hadde gjort forskjell på sine barnebarn er helt utenkelig! Mine besteforeldre hadde tre "stebarnebarn" før det ballet på seg med 13 stykk biologiske barnebarn. Ble aldri gjort forskjell på oss! Jeg hadde en mormor som ikke tålte tryne på meg. Farmor og farfar visste dette og favoritiserte meg. Så har vært i begge ytterpunktene. Når det er sagt så tilstreberen en alltid å ikke gjøre forskjell men normal biologi tilsier at en vil gjøre forskjell om ikke bevisst så ubevisst.
Pinnus Skrevet 16. mars 2013 #7 Skrevet 16. mars 2013 Helt uenig med de andre to her. At mine foreldre hadde gjort forskjell på sine barnebarn er helt utenkelig! Mine besteforeldre hadde tre "stebarnebarn" før det ballet på seg med 13 stykk biologiske barnebarn. Ble aldri gjort forskjell på oss! Jeg hadde en mormor som ikke tålte tryne på meg. Farmor og farfar visste dette og favoritiserte meg. Så har vært i begge ytterpunktene. Når det er sagt så tilstreberen en alltid å ikke gjøre forskjell men normal biologi tilsier at en vil gjøre forskjell om ikke bevisst så ubevisst. Hvilken forskning er det basert på? At besteforeldre ubevisst gjør forskjell på barnebarn?
Bustetroll Skrevet 16. mars 2013 #8 Skrevet 16. mars 2013 Å gud jeg kjenner meg igjen.. Min farmor har forskjellsbehandlet min bror og meg fra dag 1 jeg kom til verden.. Han kom med mamma da han var 2 år.. Så han er jo ikke "ekte" men alltid kalt min pappa , pappa, og de for farmor og farfar. Vi har alle vokst opp i samme hus. Jeg var første jenta i familien, så farmor ble overlykkelig. Kan vel kalle henne ganske psykopat... Hun inviterte meg og VENINNE til syden, isteden for meg og bror.. Hun er direkte slem mot broren min.. kalte han handikappa for han hadde adhd, + mye mer.. Hun kunne f.eks holde frem et tegning min bror hadde tegnet da han var 4 år, og en jeg tegnet da jeg var 4 år, og si "Se du her ****, se så mye finere tegningen til ***** er i forhold til din" Nei uff... Fælt å si det, men tror ikke jeg kommer til å ha det direkte vondt når hun blir borte... Jeg klarer ikke høre stemmen hennes uten å få lyst til å rive av meg både hår og armer. GRUSOM dame..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #9 Skrevet 16. mars 2013 hvem bryr seg? får si det til din mor Anonym poster: 3c85ee8f1dd5c340bc01ac5b0011339b Get a life.. Anonym poster: caf1e938a57a9ee1784a6d8ffce518ec
Gjest lykkeliggift Skrevet 16. mars 2013 #10 Skrevet 16. mars 2013 hvem bryr seg? får si det til din mor Anonym poster: 3c85ee8f1dd5c340bc01ac5b0011339b Hva er det som feiler deg da?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2013 #11 Skrevet 16. mars 2013 Tror dere disse foreldrene/besteforeldrene noensinne vil angre ? Jeg har fortalt min mor om hva jeg føler og mener om forskjellsbehandlingen og fikk til svar at hun ikke synes syndd på meg og at hun sto fritt til å velge hva hun ville i livet sitt . HI Anonym poster: 2bfa82a2b338642c273cd0e0ec244705
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #12 Skrevet 17. mars 2013 Besteforeldrene her tar de andre barna i ukesvis, mens våre har de hatt til sammen 24 i lag. De har den mellomste vår litt mere. Urettferdig ja!!! Barna spør også hvorfor de ikke får dra dit. Anonym poster: 04043aac0f5c9bf74729237ed0225dc6
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #13 Skrevet 17. mars 2013 Huff, ikke greit å oppleve det sånn. Prøv bare å tenk at det er hennes tap, som ikke tar del i din familie, hun går helt sikkert glipp av mye fint. Har selv opplevd å være den som ikke ble prioritert av min farmor, sånn er det også enda, jeg tar meg selv av og til i å tenke på dette, men det såret mer før enn nå. Jeg ble lovet forskjellige ting som de andre søskenbarna mine fikk, men fikk det aldri. Nå har jeg selv barn, og det gjentar seg nå også, når hun er blitt oldemor, barna mine blir ikke lovet så mye da og jeg tror ikke de savner å ha et forhold til henne heller, men de tenker kanskje sitt når hun tar med de andre ut på restaurant etc. og bilder av det blir lagt ut på facebook o.l. Men det er ikke noe jeg gjør så mye ut av, det har bare alltid vært sånn. De har en oldemor til da, som er gull verdt Har de kontakt med andre av besteforeldrene da? Prøv å ikke bruke energien din på dette, fokuser heller på positive ting som sjer i livet ditt. Prøv å ikke fokusere/snakke om dette med dine barn i nærheten, da jeg tror det kan såre dem, det er ikke sikkert at de tenker over det en gang, at bestemor er sånn? At dette er sårende for deg, det skjønner jeg, og det kan være greit å ha noen å snakke med om det når det er som verst. Ekstra sårt må det være for deg at det er din mor. Men ser du skriver at du har pratet med henne om dette, og det er kjempebra, da vet hun i det minste hva du mener. Svaret du fikk sier vel sitt. Dama er ikke verdt tiden du bruker på å være lei deg for dette! Greit å vite hvor hun står også, til hun blir gammel og kanskje trenger hjelp, da er det bare å si fra om at hun får få de andre til å stille opp for henne, de som hun har stilt opp for og gitt av sin tid tidligere. Nå kommer jeg på at det ikke står noe om hvor gamle barna dine er, eller om du har ett eller flere, men jeg har skrevet som om du har flere da :-) Anonym poster: 4c30c7ee0644837c5cf1231face7bace
Gilette Skrevet 17. mars 2013 #14 Skrevet 17. mars 2013 Helt uenig med de andre to her. At mine foreldre hadde gjort forskjell på sine barnebarn er helt utenkelig! Mine besteforeldre hadde tre "stebarnebarn" før det ballet på seg med 13 stykk biologiske barnebarn. Ble aldri gjort forskjell på oss! Jeg hadde en mormor som ikke tålte tryne på meg. Farmor og farfar visste dette og favoritiserte meg. Så har vært i begge ytterpunktene. Når det er sagt så tilstreberen en alltid å ikke gjøre forskjell men normal biologi tilsier at en vil gjøre forskjell om ikke bevisst så ubevisst. Hvilken forskning er det basert på? At besteforeldre ubevisst gjør forskjell på barnebarn? Alle mennesker forskjellsbehandler ikke bare besteforeldre
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #15 Skrevet 17. mars 2013 Huff, ikke greit å oppleve det sånn. Prøv bare å tenk at det er hennes tap, som ikke tar del i din familie, hun går helt sikkert glipp av mye fint. Har selv opplevd å være den som ikke ble prioritert av min farmor, sånn er det også enda, jeg tar meg selv av og til i å tenke på dette, men det såret mer før enn nå. Jeg ble lovet forskjellige ting som de andre søskenbarna mine fikk, men fikk det aldri. Nå har jeg selv barn, og det gjentar seg nå også, når hun er blitt oldemor, barna mine blir ikke lovet så mye da og jeg tror ikke de savner å ha et forhold til henne heller, men de tenker kanskje sitt når hun tar med de andre ut på restaurant etc. og bilder av det blir lagt ut på facebook o.l. Men det er ikke noe jeg gjør så mye ut av, det har bare alltid vært sånn. De har en oldemor til da, som er gull verdt Har de kontakt med andre av besteforeldrene da? Prøv å ikke bruke energien din på dette, fokuser heller på positive ting som sjer i livet ditt. Prøv å ikke fokusere/snakke om dette med dine barn i nærheten, da jeg tror det kan såre dem, det er ikke sikkert at de tenker over det en gang, at bestemor er sånn? At dette er sårende for deg, det skjønner jeg, og det kan være greit å ha noen å snakke med om det når det er som verst. Ekstra sårt må det være for deg at det er din mor. Men ser du skriver at du har pratet med henne om dette, og det er kjempebra, da vet hun i det minste hva du mener. Svaret du fikk sier vel sitt. Dama er ikke verdt tiden du bruker på å være lei deg for dette! Greit å vite hvor hun står også, til hun blir gammel og kanskje trenger hjelp, da er det bare å si fra om at hun får få de andre til å stille opp for henne, de som hun har stilt opp for og gitt av sin tid tidligere. Nå kommer jeg på at det ikke står noe om hvor gamle barna dine er, eller om du har ett eller flere, men jeg har skrevet som om du har flere da :-) Anonym poster: 4c30c7ee0644837c5cf1231face7bace Takk for et langt og fint svar Ja har flere barn.. og min søsters barn er på lik alder som mine egne barn .. De merker forskjellsbehandlingen masse,spes når kusiner og fettere er flinke til å vise og fortelle ALT de har gjor og FÅTT av sin bestemor De har ingen andre besteforeldre heller ..Jeg har forsiktig kuttet ut kontakten med min kalde søster og mor .Merker at barna faktisk har det bedre slik .Da merker de ivertfall ikke forskjellbehandlingen heller .. HI Anonym poster: 2bfa82a2b338642c273cd0e0ec244705
Pinnus Skrevet 17. mars 2013 #16 Skrevet 17. mars 2013 Helt uenig med de andre to her. At mine foreldre hadde gjort forskjell på sine barnebarn er helt utenkelig! Mine besteforeldre hadde tre "stebarnebarn" før det ballet på seg med 13 stykk biologiske barnebarn. Ble aldri gjort forskjell på oss! Jeg hadde en mormor som ikke tålte tryne på meg. Farmor og farfar visste dette og favoritiserte meg. Så har vært i begge ytterpunktene. Når det er sagt så tilstreberen en alltid å ikke gjøre forskjell men normal biologi tilsier at en vil gjøre forskjell om ikke bevisst så ubevisst. Hvilken forskning er det basert på? At besteforeldre ubevisst gjør forskjell på barnebarn? Alle mennesker forskjellsbehandler ikke bare besteforeldre Ikke alle gjør det nei. Skjønner at jeg er heldig med min familie, for enkelte her høres helt tullerusk ut.
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 17. mars 2013 #17 Skrevet 17. mars 2013 Tror dere disse foreldrene/besteforeldrene noensinne vil angre ? Jeg har fortalt min mor om hva jeg føler og mener om forskjellsbehandlingen og fikk til svar at hun ikke synes syndd på meg og at hun sto fritt til å velge hva hun ville i livet sitt . HI Anonym poster: 2bfa82a2b338642c273cd0e0ec244705 Å, så hun er klar over det selv? Det virker jo nærmest som et bevisst valg, når hun svarer deg slik.. :-(Nei, men det er synd på barnebarna når de begynner å skjønne det.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #18 Skrevet 17. mars 2013 Jeg ga klart beskjed til min mor "nå synes jeg du har forskjelsbehandlet nok! mine barn merker det, og det er ikke greit å ha det slik når dem er så stor at dem forstår. Gir du 10 kr til de andre barnabarna, skal mine også ha det! Hvis ikke, så blir du til å miste kontakten med oss. Jeg vil ikke ha barn som går rundt og er lei seg når dem får høre hos de andre søskenbarna hvor mye dem får hos dere". Den var stygg, men hun har tenkt seg om, og nå er ting blitt veldig mye bedre. Anonym poster: 4bf4ad4d808a44ea0215a1127f878ce7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #19 Skrevet 17. mars 2013 Da regner jeg med at moren din vet hvem hun skal ringe når hun trenger hjelp til noe når hun blir gammel! Ikke til deg og dine barn. Det hadde i hvertfall blitt konsekvensen her. Anonym poster: e46445de75860a79b2ebe606cba8c0fd
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #20 Skrevet 17. mars 2013 Jeg har selv vokst opp med foreldre som forskjellsbehandler, jeg kom sist som uhell og var vist en pest og en plage ikke fordi jeg ikke oppførte meg for jeg var for redd og usikker til å gjøre noe annet en det jeg fikk beskjed om og bare det. Men fordi jeg var til. Dette ble bedre i en periode når jeg begynte voksenlivet men ble aldri helt borte og jeg ser jo at det har blitt overført videre til barnebarn. Ikke så mye når det gjelder gaver men barnepass og oppmerksomhet til barna, så jeg har for lenge siden trekt meg ganske langt unna slik at barna mine ikke ser forskjellsbehandlingen så tydelig. Men jo eldre de blir jo vanskeligere blir det å skjule det siden jeg ikke ønsker å fjerne de fra kontakt med tanter/onkler og søskenbarn og barna prater jo seg imellom også. Dessverre har ikke mine barn en far i livet (for han vil ikke bli pappa) og hele hans familie har valgt å trekke seg ut av livet deres også selv om jeg gjentatte ganger har jobbet for det motsatte. Så de dårlige besteforeldrene på min side er de eneste de har. Veldig trist Anonym poster: 0a20d26a6eabfce40c241c2b3d1005ad
Gilette Skrevet 17. mars 2013 #21 Skrevet 17. mars 2013 Helt uenig med de andre to her. At mine foreldre hadde gjort forskjell på sine barnebarn er helt utenkelig! Mine besteforeldre hadde tre "stebarnebarn" før det ballet på seg med 13 stykk biologiske barnebarn. Ble aldri gjort forskjell på oss! Jeg hadde en mormor som ikke tålte tryne på meg. Farmor og farfar visste dette og favoritiserte meg. Så har vært i begge ytterpunktene. Når det er sagt så tilstreberen en alltid å ikke gjøre forskjell men normal biologi tilsier at en vil gjøre forskjell om ikke bevisst så ubevisst. Hvilken forskning er det basert på? At besteforeldre ubevisst gjør forskjell på barnebarn? Alle mennesker forskjellsbehandler ikke bare besteforeldre Ikke alle gjør det nei. Skjønner at jeg er heldig med min familie, for enkelte her høres helt tullerusk ut. De er bare flinkere til å skjule det. Livet er nå engang slik at en kan ikke gi alle 100% likt i tid, oppmerksomhet peng osv. Så jo forskjellsbehandling utføres av alle. Det er når det bikker helt over og det blir for store skjevheter det blir feil.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #22 Skrevet 22. mars 2013 ja det er ikke lett å unngå forskjellsbehandling. noen er man naturlig mer med (tid, bosted interesser er faktrer som spiller inn) og nen liker an rett å slett mer men man trenger ikke å vise det så gdt. at det er en unge som alltid er med bestemor på ferie mens den andre kun får taxfreegodt g postkort eller at det er helt tydelig at den ene har fått finere og dyrere julegave er slemt. min datter lider, ja jeg kaller det det når hele henne julaften blir ødelagt av at hun får ullsokker og en plate stratos av bestemor mens henne like gamle kusine (8 år) fikk en dukke som tisser med masse tilbehør av samme dame. VI kommer ALDRI til å feire med hele denne familien mer. Unger ser sååååå godt at noen er mer likt enn dem. det er ikke greit at det er synlig. vi godtar ikke at lærere frskjellsbehandler så hvorfor godta at familie gjør det. resultatet her har blitt at min datter holder seg unna mannens side av familien. hun er "dårlig" i bursdager de feirer og vil alri være med sin jevnaldrene kusine. kusinen er et mer "ønsket" barn. De prøvde i 5 år og hadde egentlig gitt opp håpet. Vi var "uheldige" og ble gravid tiltross for beskyttelse. men jeg ser ikke at det skal være en god nok grunn til at vår datter ikke kan være et like viktig medlem i familien som sin kusine. Anonym poster: 67ebf827b81ff8e6e8e73e8909c6d6ec
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #23 Skrevet 22. mars 2013 Kan du ikke bare kutte henne ut? Min mor viste oss tydelig hvem hun likte i familien så jeg kuttet henne ut, og nå har min søster flyttet langt bort med familien sin og min mor sitter mye alene. I julen hadde vi lagt planer da hun ringt og lurte på om hun kunne komme til oss siden min søster ikke kom hjem som planlagt. Da fikk hun beskjed om hva jeg mente om oppførselen hennes og vi ikke ønsket å ha noe med henne og gjøre. Anonym poster: f4063e5ade2f8b47aafb03de435c8b35
Heltefrøken Skrevet 22. mars 2013 #24 Skrevet 22. mars 2013 hvem bryr seg? får si det til din mor Anonym poster: 3c85ee8f1dd5c340bc01ac5b0011339b Er så lei av sånne idiotiske svar fra enkelte... Om du bryr deg så lite om andre så ha deg ut herfra da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå