Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke helt hvor mange dager jeg har igjen nå. Har egentlig ikke termin før om 4 uker, men blir vurdert nå jevlig ift igangsetting siden babyen er veldig liten. Fikk plutselig beskjed, og ble veldig stresset nå. Føler meg ikke helt klar enda..

Hvor liten mener de babyen er ? Har også liten baby (med mindre de tar feil som de visstnok gjør ofte). Men ikke vært snakk om igangsetting heldigvis. Greit, jeg er lei nå. Men klar 4 uker før termin var jeg heller ikke. Lykke til :)

Vekstavvik på 28%, så da er hun ca rundt 2 kilo nå. Går til jevnlige kontroller flere ganger i uken for å kontrollere at blodgjennomstrømmingen i morkaken fungerer godt nok, og at ikke blodtrykket mitt stiger. Hvor stor er babyen din?

Vet ikke helt hvor mange dager jeg har igjen nå. Har egentlig ikke termin før om 4 uker, men blir vurdert nå jevlig ift igangsetting siden babyen er veldig liten. Fikk plutselig beskjed, og ble veldig stresset nå. Føler meg ikke helt klar enda..

Hvor liten mener de babyen er ? Har også liten baby (med mindre de tar feil som de visstnok gjør ofte). Men ikke vært snakk om igangsetting heldigvis. Greit, jeg er lei nå. Men klar 4 uker før termin var jeg heller ikke. Lykke til :)

Vekstavvik på 28%, så da er hun ca rundt 2 kilo nå. Går til jevnlige kontroller flere ganger i uken for å kontrollere at blodgjennomstrømmingen i morkaken fungerer godt nok, og at ikke blodtrykket mitt stiger. Hvor stor er babyen din?

Det var mye. Godt du blir fulgt opp så ofte da :) Her var det "bare" 18%. Her er blodgjennomstrømningen i morkaken tipp topp, bøodtrykket mitt er like lavt som det alltid har vært. Her blir det kun ekstra kontroll dersom symfysemålet flater ut. Forstod det slik at vekstavvik over 20% er grunn til oppfølging.

26 dager igjen til termin, men blir satt igang til uka, så da slipper jeg de siste dagene.....

Hvorfor? :o

Pga at jeg har bare en nyre, så den andre tåler dårlig belastningen om jeg skulle gått helt frem til termin....

Oi! :( Har du et risikosvngerskap da eller? Du blir vel ekstra fulgt opp?

26 dager igjen til termin, men blir satt igang til uka, så da slipper jeg de siste dagene.....

Pga at jeg har bare en nyre, så den andre tåler dårlig belastningen om jeg skulle gått helt frem til termin....

Ja. Fått xtra oppfølging hele tiden, mye til kontroll på sykehuset med ulike prøver. Er 3.gang jeg gjør dette, så er ikke så stressa i forhold til det altså:) de to forrige gangene har blitt satt igang mye før (uke 35 og 35), så nå har det jo gått mye bedre! Så den lille blir jo ikke regna som prematurt nå:)

Annonse

Ja. Fått xtra oppfølging hele tiden, mye til kontroll på sykehuset med ulike prøver. Er 3.gang jeg gjør dette, så er ikke så stressa i forhold til det altså:) de to forrige gangene har blitt satt igang mye før (uke 35 og 35), så nå har det jo gått mye bedre! Så den lille blir jo ikke regna som prematurt nå:)

Uke 34 og 35 var de to forrige, ikke 2x35.....

Ja. Fått xtra oppfølging hele tiden, mye til kontroll på sykehuset med ulike prøver. Er 3.gang jeg gjør dette, så er ikke så stressa i forhold til det altså :) de to forrige gangene har blitt satt igang mye før (uke 35 og 35), så nå har det jo gått mye bedre! Så den lille blir jo ikke regna som prematurt nå :)

Det var jo enda godt. :) Så fint at man blir tatt vare på. Da kan du se deg som litt heldig som får lov å bli ferdig med ruginga litt før oss andre. Uten at det blir prematurt. :) Når er det du blir satt i gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...