Gå til innhold

Kan jeg være gravid?? Eller er det kroppen min som tuller??

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er mamma til 2 herlige jenter, hvor minste frøkna er 6,5 mnd.

Det jeg nå lurer på og trenger litt hjelp med før jeg velger å teste meg med en graviditetstest er jo om jeg kan være gravid siden kroppen plutselig sender ut allslags signaler her..

Det startet for om lag 3 uker siden, rundt da jeg hadde min siste menstrasjon. Jeg våknet med uhyggelige smerter/varme/stråling bak i korsryggen, samt bekkensmerter. Disse har ikke avtatt og er i dag like smertefulle så og si hele dagen og kvelden.

Jeg har også fått uhyggelig mye luftsmerter i magen i løpet av de siste 3 ukene. Samt en svært ubehagelig murring nede ved blæra. Det svir også litt når jeg begynner å tisse, men sviingen avtar midt i vannlatingen.

Jeg fryktet nyrebekkenbetennelse ettersom smertene i ryggen sammen med småsmerter i urinblæra kunne minne om symptomene på dette. Jeg fikk levert en urinprøve til legen som hadde 3+ i utslag. Så legen skrev ut antibiotika til meg og sendte prøven til dyrkning. Noen dager senere fikk jeg telefon av legen som da fortalte meg at det ikke var noen oppvekst på den prøven og at jeg altså da ikke hadde verken nyrebekkenbetennelse eller urinveisinfeksjon. Hun mente prøven måtte ha vert forurenset ettersom den slo ut på 3+.

Vel da sluttet jeg på antibiotikaen men murringen/ømheten ved blæra er der fortsatt.. . den føles full hele tiden på en måte. Det er nå over 2 uker siden jeg sluttet på antibiotikaen, og smertene/murringene er de samme, ikke økende og ikke avtagende.

Smertene i korsryggen har blitt noe verre, det er såpass ille at da jeg skal løfte min 6,5mnd gammle baby opp av sengen sin så sliter jeg virkelig med å reise meg opp igjen i stående stilling ettersom det gjør så utrolig vondt.

Jeg har også de siste ukene vert totalt slapp, orker absolutt ingenting, er trøtt 24 timer i døgnet og føler meg som en orntelig slask når jeg ikke engang orker å støvsuge gulvene her..

Kan dette være symptomer på graviditet? Bør jeg teste meg?

Jeg har tidligere testet meg for kjønnsykdommer og diverse, så dette er det IKKE.. Og ettersom urinprøven som ble sendt til dyrkning ikke viste noe, så tyder det jo heller ikke på uvi... så hva er galt med blæra og ryggen min?? :S

Håper på noen kloke svar! :P

Fortsetter under...

Det beste er jo å først bestille en time til legen igjen og forklare hvordan det kjennes.

Og at det ikke har gitt seg. Og bedt om videre utredning. Men dette med ryggen kan jo komme av at du løfter på babyen..kanskje løfter du med ryggen og ikke med lårene.

Syns du det kjennes ut som en graviditet? Isåfall synes jeg ikke du skal drøye med å teste deg. Så har du nå svar på det iallefall. Lykke til..bli bra!

Eneste svaret på det spørsmålet er en test!:)

Syntes ikke det hørtes spesielt ut som graviditet, men

man vet aldri.

Hvis man kjenner etter og tror man er blitt gravid kan ofte

Det ene symptomet etter det andre melde seg, selv om

man ikke er det!

Ta en test du så får du svaret ditt!!:)

Annonse

Har bestilt test fra billigeteste.dk nå :)

Så blir vel til at jeg tester over helgen :)

Lurer like mye enda, ettersom brystene plutselig har begynt å gjøre litt vondt.. stikkninger og slikt.. MEN det kan bare være pshykologisk da.. vi får se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...