Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Det er jeg nok ja, hadde en temmelig turbulent start på svangerskapet, mildt sagt! Lang historie kor; Eksen (som er engelsk og bor i london) ville ikke beholde, mens jeg sto fast på mitt om at selv om barnet ikke var planlagt, så kommer det til å vere like velkomment som barn som har vært planlagt i åresvis.

 

Dette er desverre bare starten, for som jeg sa til han; Jeg forteller verken mitt eget barn, eller noen som helst andre at jeg ikke vet hvem faren er, det blir for sjuskete! Det at han "helst vil slippe å erklære farskap" er ikke noe jeg tar hensyn til, selvfølgelig skal jenta få vite hvem faren er! Så skal jeg heller la vere å slenge dritt om faren til barnet, slik at om han plutselig skulle ombestemme seg langs veien, så er hun kanskje fremdeles intressert i å bli kjent med han... Men først ser det ut som det blir en koselig rettsak, for jeg har ikke mye tro på at han kommer til å signere papirene han får i posten før han skjønner at han faktisk er forpliktet til det. (Takk gud for regler som gjelder på tvers av EU/EØS land!!!!!).

 

Nå skal det også sies at jeg TROR han fortalte hele familien sin + venner at jeg ikke beholt barnet, og jeg har ikke gjort noen innsats der enda. Men kommer nok til å ivertfall sende en facebook melding til hans mor, og si fra når ungen er født, og at både hun, hennes sønn og resten av familien kan få treffe jenta når de måtte ønske.

 

Kunne vært verre da, jeg vil få all omsorgen selv, og slipper i det minste en vanskelig far som skal krangle på alle avgjørelser jeg tar de neste 18 årene. Eneste jeg krever er at han underskriver papirene....

 

SÅÅ det var kanskje nok klaging fra meg for denne påsken :P

Jeg føler virkelig med deg og jenta i magen din Totoaa! Dette er ikke en drømmesituasjon akkurat, men man blir faktisk bare sterkere av det.. og det knytter deg kanskje enda sterkere til babyen din.

Synes det er flott av deg at du lar hans familie få treffe barnet etter fødsel. Det er sønnen deres/barnefar som taper i denne saken. Desverre kan man si at babyen deres taper på det også.. men jeg vil absolutt påstå, selv om jeg kanskje tråkker noen på tærne når jeg sier dette, men at det er bedre med en ikke-tilstedeværende far enn en dårlig og ikke interessert far. (ja, eller mor for den sakens skyld). Det viktigste er at barnet føler seg elsket av dem h*n er blant, ikke at de fra dag en opplever en eller flere personer som egentlig skulle ønsket ungen dit pepper´n gror!

Jeg lover deg.. dette blir du bare sterkere av!.. OG det hjelper deg til å filtrere ut menn senere i livet.. hvem er verdt å ta vare på, hvem er ikke. For det er helt klart at en slik opplevelse du har nå er en "wake-up-call", om du ikke føler det nå.. så kommer valgene dine i fremtiden til å være påvirket av det du nå opplever.

Oj, så snusfornuftig jeg hørtes ut nå. Men jeg snakker bare av erfaring, og selv om jeg ikke unner noen i verden slikt som du opplever nå.. eller som jeg selv opplevde(ivertfall lignende), så tror jeg man blir eeenda litt mer var, årvåken og setter pris på de små ting og ikke blåser opp bagateller når man treffer den rette senere i livet.

Jeg slapp rettsak jeg da, og jeg og barnefar bodde sammen litt før vi gikk fra hverandre. Men igjen så var det helt forferdelig å bo i samme by som ham, at han var sint osv, osv.. alt som følger med et samlivsbrudd mange ganger.

Jeg ønsker deg masse lykke til med rettsak og håper alt retter seg egentlig ganske greit og kanskje at du slipper rettsak til og med. Håper du får noen rolige måneder fremover nå og at du kan glede deg til jenta i magen kommer ut til deg!

Det fortjener du!

.. og det du sier til slutt med at du slipper en barnefar som skal blande seg borti alle avgjørelser osv, osv.. DET er faktisk gull verdt. En som bare skal krangle for å krangle liksom;)

Du må bare sørge for å få barnepass fra ganske tidlig av fra familien din, ivertfall en helg i mnd. Slik at du også kan hente deg inn og få være deg selv og pleie deg selv innimellom, for det å være mor sluker en jo helt dersom en er helt alene med det. Kjempeviktig at barnet har flere omsorgspersoner rundt henne tror jeg.. og for deg i tillegg. Å få støtte og omsorg du også.

Til sist: jenta i magen din kan være glad hun har en så snill og klok mor!

STOR og god klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En rettsak i en farsskapssak er heldigvis ikke sånn som folk ser for seg. Jeg ble oppringt av dommer, avtalte tidspunkt for et "avhør". Altså min side av saken (et tips er å ta vare på alle mld, og all skriftlig kommunikasjon mellom deg og bf) La frem alle mine bevis, på at han ikke nektet for farskapet, bare at han ikke ønsket barnet. Bf bodde ikke i samme by, så om han var inne til avhør der han bodde, eller om det ble tatt over tlf er jeg ikke sikker på.

Fikk så brev om DNA prøve, måtte ha med noen papirer og legitimasjon for meg og barnet. Bf tok prøven der han bodde (etter å ha blitt fortalt av dommer at de ville hente han med makt og ta prøven av han hvis han ikke gjorde det frivillig før fristen)

Fikk tlf fra dommer om at svaret forelå og at han var barnet fars, og fikk rettspapirene i posten. Så egentlig ikke så mye jobb som man skulle tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her som har påskeferie da? :) Har ikke pyntet noe til påske.. men det er vel ikke før til torsdagen uansett? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 28+1 også og kommer inn her :D!

 

Blomstogbier; Jeg har egentlig ikke påskeferie, skulle egentlig jobbe imårra og onsdag, men er 100% sykmeldt til over påske. Såå da har jeg vel egentlig ferie da! Her står det noen kyllinger rundt omkring, gule lys og duker :) Kos med litt forandringer :) Jeg begynte kanskje å pynte litt tidlig :P hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nytes påskeferien fortsatt i morgenkåpe, men må vel få på meg noe klær snart. Må ut med bilen å få på nye dekk :)

På onsdag bærer turen på fjellet til det primitive liv på hytta, og det skal bli litt godt å komme bort fra husrenovering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått beskjed om lavt jern-nivå av legen min på tlf. idag, så jeg får begynne med jerntiskudd jeg da. Håper virkelig ikke det har noen innflytelse på treg mage.. selv om det pleier jo desverre det;)

 

Jeg har påskeferie. Jobber i skolen. Alle fire ungene og jeg er hjemme og så tar mannen påskeferie på onsdag :)

Syntes det hørtes aldeles nydelig ut å nyte påskeferien i morgenkåpen Junimage.. hihi:) det hørtes ut som en ordentlig ferie!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en svigermor som dukker innom i tide og utide, eller akkurat når det passer dårligst for å si det sånn. Og hun stod jo på døra halv 12, da skulle jeg ønske jeg ikke gikk i morgenkåpe. Men på en annen side er det hun som burde være flau over at hun ikke har folkeskikk nok til å si ifra/spørre om det passer at hun kommer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå, i dag flytter jeg og inn i 3 trim. 28+1 i dag:) bare 9 uker igjen til permisjonsstart:) mai flyr jo avgårde med alle fridagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her som har påskeferie da? :) Har ikke pyntet noe til påske.. men det er vel ikke før til torsdagen uansett? :P

 

Nope, men har trikset og fikset sånn at jeg får fri onsdagen, så da skal jeg roe ned og slappe av. Kose meg ute med gutten min, gå en tur og nyte påskesol! Er alle friske og i bra form blir det også litt handling og pakking så blir det avgårde på tur for å besøke familie. Så påsken begynner onsdag her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere bruker den samme kurven :)

Hvilken vogn ble det da? :)

 

Jeg skjønte plutselig veldig fort nå at jeg må være litt gnien med pengene.. Har mange utgifter fremover. Og ikke mange utbetalingene til vi er i juni gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere bruker den samme kurven :)

Hvilken vogn ble det da? :)

 

Jeg skjønte plutselig veldig fort nå at jeg må være litt gnien med pengene.. Har mange utgifter fremover. Og ikke mange utbetalingene til vi er i juni gitt ;)

Nei, det går fort ift. lønninger til juni ja! :) Bra på en måte, samtidig som pengene jo skal strekke langt.

Her holder vi på med bygging som skal være ferdig da, så det blir enda mer å bruke penger på gitt;)

Men feriepengene kommer straks etter fødsel da damer.. så kan vi shoppe det siste til babyene da:)

Jeg må kjøpe madrass til sprinkelseng samt sengetøy til både sprinkelseng og vogndyna. En ekstra stellematte til stellebordet i 2. etasje og litt småting som kattenett når frøkna skal sove ute i vogna, sengekant (prøver å finne en litt stiv som ikke faller ned/sklir ned hele tiden som de tynne, myke gjør) og gjøre klart stellebordet med bleier, våtservietter, salver, lotion, såpe/shampoo osv. Tenker vi setter opp senga først i mai når huset er ferdig, mens lekegrinda nede i stua får mannen sette opp når jeg er på sykehuset (vi bruker lekegrinda som en type seng så hun blir vant til å sove og leke der fra første stund på dagtid)

Det som står for tur nå er å strikke den hvite ullbuksa, lue og sokker til høsten og sette sammen det siste på kjøredressen jeg har strikket til vinteren.

Så må jeg faktisk begynne på ullgenser og ullbukse til vesla på 5 år så hun har nytt sett til høsten. Hun går akkurat i settet jeg strikket til henne i høst, og greit å ha et nytt klart!

Men er liiitt treg med å strikke om dagen, så det går ikke fort akkurat;)

 

Jeg har fått keisernittdatoen pr. brev fra sykehuset forresten:) :) det blir 4. juni ! :) Det betyr at jeg går ut i permisjon 14. mai, og det er kun 7 uker til !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått keisernittdatoen pr. brev fra sykehuset forresten:) :) det blir 4. juni ! :) Det betyr at jeg går ut i permisjon 14. mai, og det er kun 7 uker til !! :)

Nei, så gøy, det er termindatoen min ;) ! Faktisk!

Mye å handle, ja.. Jeg får ikke feriepenger dessverre, jeg går på skole.. Og jobber ikke ved siden av. Men kanskje jeg får igjen på skatten i juni :) Lov å håpe. Skulle hatt igjen rundt 5000, men vi får se.

 

Jeg har igjen bilstol, liten seng, laken til vogn, saueskinn, ulltepper, dyne, sengesett til vogn, bæresjal, tørketrommel.. og en haug med annet småtteri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så spennende Ønsker3gull :D!!! Det er ikke lenge til nei!

 

Jeg tenker det samme som dere, det er ikke lenge igjen og mest sannsnlig kun to lønninger igjen før jenta vår er her!! :D Mye som skal handles og ellers endel utgifter...

 

Jeg har igjen bilstol, babycall, ammepute, og sengekant. Ellers alle småtingene som man ikke tenker på med en gang, som man trenger! Tror ikke samboeren min tenker over alt det :P hehe!

 

Jeg var hos jordmor igår og alt så fint ut, bortsett fra at jeg sliter med hodepine og hadde 1+ protein i urin. Hun spurte om min mor hadde svangerskapsforgiftning, og jeg svarte at jeg ikke trodde det, for det hadde jeg ikke hørt noe om. Men da jeg snakket med mamma etterpå så sa hun; "åååjooooda, jeg lå jo flere uker på sykehus med førstemann, og hadde det med dere tre andre også".. GReeeat tenkte jeg! Jordmor er ute i ferie nå, og jeg vil jo gjerne at noe helsepersonell bør vite om det.. Natta har ikke vært noe god, kjente mindre liv inatt enn forrige døgn (men da va hun jo heelt vill :P nesten litt for mye)... og det hjalp vel ikke at jeg leste om det rett før jeg la meg heller :P Av og til kunne jeg ønske at jeg ikke tenkte så mye... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det håper jeg også! Jeg får bare drikke mye vann for hodepinen, ta det med ro og ikke stresse. Så får jeg evt stikke innom jobb og sjekke blodtrykk og urin selv i løpet av påska ;) emn jeg blir en smule stressa ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på en liten påsketur vi, var nok siste "ferieturen" før babyen kommer tenker jeg :) Merker på kroppen at det var greit å ta turen nå og ikke nærmere fødsel, var klar for senga kl. åtte på kvelden jeg :P Men, koselig å komme seg bort litt, og da er det alltid så deilig å komme seg hjem igjen også :D

 

Etter å ha klart å holde meg på beina hele vinteren, klarte jeg å dette TO ganger da! :( Men hadde maks flaks, og fikk ikke vondt, ble bare litt øm. Men, ringte fødeavdelingen for å høre bare for sikkerhetsskyld..man blir jo bekymret! Men ble beroliget av de, og siden det fortsatt er fullt sirkus inne i magen så er forhåpentligvis alt bra :) Hell i uhell!!

 

Håper alle dere andre koser dere med påskefri, eller siste jobbdagene FØR påskefri! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hodepine idag jeg og :o Men sikkert bare vanlig hodepine. Lå litt rart i natt.

 

Siden du kjenner masse liv er ting nok helt i orden, Makuahines! Men skjønner godt at du blir bekymret, huff. Blir fint når isen er borte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke du får svangerskapsforgiftning Mavat! Du får ta det med ro. Trigges ikke det av stress blant annet?

 

Hodepine er noe skikkelig herk! Slet igår kveld og inatt med det.

Var kvalm imorges, så gikk det over.. men nå har det kommet igjen;)

 

Men huff Makuahines:( Det er ordentlig skummelt med glatta ute nå!;)

Jeg er engstelig hver gang jeg går ut på gårdsplassen jeg. Men ser heldigivis at det snø- og is smelting på gang:) Flere av veiene er jo bare nå, bare gårdsplasser som er litt ekle.

 

Nei, tenk på det da dere... SÅ nærme fødsel og å se nurkene våre vi er nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begynner å merke at det nærmer seg vååååår nå!! Få bort den siste dumme isen og snøen nå, så blir det bra!! :)

 

Ser på diverse nettsider å sånn at de står at man bør pakke fødebag i uke 31. Dere som har barn fra før: Bør man pakke den såpass tidlig, eller har dere ventet? :) Er jo ikke noe fasitsvar såklart på når ting skjer, men håper virkelig ikke babyen har tenkt seg ut på en god del uker enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke du får svangerskapsforgiftning Mavat! Du får ta det med ro. Trigges ikke det av stress blant annet?

 

Hodepine er noe skikkelig herk! Slet igår kveld og inatt med det.

Var kvalm imorges, så gikk det over.. men nå har det kommet igjen;)

 

Men huff Makuahines:( Det er ordentlig skummelt med glatta ute nå! ;)

Jeg er engstelig hver gang jeg går ut på gårdsplassen jeg. Men ser heldigivis at det snø- og is smelting på gang:) Flere av veiene er jo bare nå, bare gårdsplasser som er litt ekle.

 

Nei, tenk på det da dere... SÅ nærme fødsel og å se nurkene våre vi er nå! :)

 

Det håper jeg også at jeg slipper Ønsker3gull! Ja, jeg tror stress kan fremprovosere det, så skal ta det med ro! :) Har fått en HAUG med bilder fra framkalling nå (over 1000 stk) så nå skal jeg bare kose meg med å få de på plass i album! Greit å få det unna før frøkna kommer ;)

 

Og jaa! Gleder meg til ALL is er borte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at kanskje uke 31 var litt tidlig å pakke bagen til fødeavdelingen men. Det artige er jo at det viser at vi bare er veeeldig nærme målet:D Juhuu :)

 

Jeg har ikke vasket klærne til lille enda engang jeg. Vi har ikke kjøpt inn kommode til henne enda, så tenkte å vente til den kom i hus. Jeg tror vi kjøper den om en måneds tid også. Da er det en måned til fødsel. Det passer fint synes jeg:) får bare håpe hun holder seg inne til keisersnitt- datoen!

Huset er ferdig om en måned, og har ikke plass til å oppbevare så mye møbler før den tid. Holder av et stellebord som skal inn på foreldresoverommet vårt i 2. etasje også.. så må vente til det rommet er ferdig. Skal males i påsken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå satte du griller i hodet mitt Makuahines.. hihi:) Nå har jeg bare lyst til å vaske klærne hennes.. og det morsomte av alt: finne ut hva jeg skal ha med av klær til henne på sykehuset:) :)

... men jeg leter fortsatt etter en tynn, hvit sommer-bumullslue jeg da;).. og ikke alle steder det er kommet kortermede bodyer i butikken. Fant to i en dyr butikk. Den ene kostet 429,- og den andre 299,-. Aaaaltfor drøy pris! Tror den ene var fra Ralph Lauren. Så tenker å lete litt til etter en annen, søt men rimeligere variant:) Hyl ut dersom dere har tips til både helt hvite, tynne bomullsluer eller kortermet body! :)

 

Forresten.. har dere sett på Holly´s sine klær? Jeg falt pladask for heldraktene deres jeg:) Se bare her:

http://www.hollys.dk/shop/hollys-baby-0-2-22c1.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hørtes litt tidlig ut jeg å, så venter nok litt :) Vi skal pusse og male en kommode før vi vasker babyklærne, og kommoden blir nok ikke fikset før april..så får bare ta det som det kommer :)

 

MEN; gleder meg veldig til å vaske klærne og finne ut av hva som skal være med i bagen osv jeg også! :) Virker fremdeles ganske uvirkelig synes nå jeg.. :P

 

Eneste stedet jeg har sett de har begynt å få inn kortermede bodyer er H&M tror jeg. Der ser jeg at de har begynt å få inn litt ihvertfall :)

 

Holly´s sine klær var kjempesøte! :) Finnes altfor mye fint!! Ikke så lett å ikke skulle gå heelt berserk. Men, får se hvor flink jeg er til det etter fødselen, når jeg vet om det er en liten gutt eller jente .. ;) Nå begrenser liksom klesshoppingen seg litt, veldig mye av det som er veldig fint er jo enten veldig guttete eller jentete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...