Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Følte jeg ville lage en junimagetråd!

Så er det bare å skravle i vei for junijentene etterhvert som dere kommer inn i 3. trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 28+1 idag og hopper da inn i 3. trimester :)

Håper tiden bare flyr avgårde nå! 12 uker og et par dager til termin for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også i uke 28 og er i 3.tri :) Tiden har gått så utrolig fort til nå! Formen er fin, ikke for tung enda og kan fortsatt leke på gulvet med 2 åringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at formen er fin!! :) Jeg føler meg skikkelig tung jeg, merket det da jeg var på kjøpesenter idag.

 

Babyene legger vel på seg et par hundre gram hver dag nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 trimester på meg også! Kan ikke si det har gått fort - med unnat av siste måneden. Håper at tiden frem til terin går greit, selv om nå som formen er grei er det deilig å kunne bruke tiden på gutten vår som snart blir storebror også. Etterhvert må han dele på oppmerksomheten! Synes også det er lettere nå som det er lysere ute og man ser våren komme nærmere.

 

Har fått de typiske "gravidplagene også nå på slutten av 2 tri. Noe halsbrann, noe vond rygg, noe leggkramper, en del kynnere, noe tung i kroppen og treg i bevegelsene osv. Ja, det begynner å merkes! Har fremdeles en bukse jeg får på meg som ikke er mammabukse, men magen begynner nå å bli ganske så stor, så er vel ikke lenge før klåingen begynner også ;)

 

Denne uken er det 2 måneder til permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer det, 14. mai skal jeg ut i permisjon.

Og under 2 mnd til babyen ikke er prematur om den blir født da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå hører jeg også hjemme her :)

Synes tiden har gått både fort og sakte på en gang...

 

Er glad for at jeg fortsatt klarer å jobbe fullt, men jeg ser også fram til permisjon 15. mai. Tror nok ikke jeg klarer 100 % jobb fram til da, jeg sliter på natta, med vondt i rygg, bekken og hofter, så søvn er det så som så med.

Jeg er heller ikke ferdig med kvalme og oppkast, men det er ikke så mye av det lenger.

 

Nei, det er bare å prøve å nyte så godt vi kan og glede seg over at det går framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, håper det gir seg snart med oppkast.. !

Jeg har måttet kutte ned på ting. Jeg har hatt så kranglete bekken til tider, + at jeg har lite energi.. Og mye hormoner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til permisjon 16 mai :) Men er veldig spent på hvordan det blir med en nyfødt og en 2 åring! Noen med erfaringer på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til permisjon 16 mai :) Men er veldig spent på hvordan det blir med en nyfødt og en 2 åring! Noen med erfaringer på det?

 

Det er jeg også spent på! Storebror (21 mån) viser mer og mer trass-tendenser og det går mye i 'nei' og 'ikke' om dagen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker til termin nå. Var på UL i går, og alt står bra til med den lille jenta vår. Hun veier nå 1105 gram :)

 

Synes tiden flyr, er ikke så lenge siden jeg satt i uke 12 og drømte om å bikke uke 28, førstegangsgravid og nervøs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hører jeg også til her inne :) er 28 +1 i dag. Var hos jordmor i går, og allt var fint :)

Sliter med vondt bekken, rygg, halsbrann og er konstant trøtt! Nå har det vært sykdom i heimen i en uke, først med minstejenta også meg på toppen, gleder meg til dette er overstått og hverdagen starter igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det altså. Vondt bekken, rygg, halsbrann og trøtthet her og! Må være typisk..

 

Bra at alt var bra hos jordmor :) Spent på hvordan det er å være hos jordmor. 3 uker til jeg skal dit. Tror jeg skal skrive ned endel spørsmål. Tips til spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kommer jeg også inn her:D 28+1. Deilig. Nyter virkelig å være gravid! Jeg skal glede meg over alle sprakene og sprellene den lile gjør. Nyte tiden! Det går så utrolig fort!

 

Begynte å få bekkenplager, men er ganske bra nå etter å ha fått fysio og bassengtrening. Det sistnevnte fungerer utmerket. Nesten ikke plager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg også inn her:) har vært på 3D ultralyd i går, så gøy å se henne igjenn, å få vite at alt var bra:) håper tiden går fort fram til juni nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på 3 tri i dag. :) går ut i permisjon 20 mai. Var på ul torsdagen og da veide junior ca 1140. Skal på ny ul på mandag for å sjekke mormunnen.. Hadde tidlig åpning i forrige svangerskap så jeg får tett oppfølging.. Har hatt masse Kynnere siste ukene, og de røsker godt i magen og korsryggen. Så er litt redd for at mormunnen er litt kortere nå enn sist sjekk.. Har liksom ikke lyst til å ligge mange uker på sykehuset som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 28+0, så er vel 3 tri. Idag eller imorgen da?! :) Helt utrolig, syns tiden har gått så fort!

 

Begynner å synes at alle krumspringene til Jr ikke er så fryktelig deilig lenger, lurer på hva som foregår der inne :-P Men, er jo VELDIG deilig å kjenne masse liv og vite at alt er bra, så får det heller være litt ubehagelig noen ganger :)

 

Gleder meg mer og mer for hver dag til å møte Jr, og til den nye hverdagen kan starte, og enn så lenge skal jeg nyte svangerskapet og det at formen enn så lenge er bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startet 3.trimester med kraftige kynnere, mye kløe, bekkenløsning, veldig mye vann i kroppen, hetetokter og energinivå på bunn:( smertene har heldigvis avtatt litt idag, men føler meg utslitt. 28+2 idag og håper formen blir bedre.. Her ble det mye klaging, men noen ganger er det godt å få ut litt frustrasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på kløe under føtter og hender, da, det kan være skummelt.

 

Jeg lurer på om jeg har litt hovne føtter. Synes de ser litt tykkere ut - til tross for at jeg har spist sunt i det siste. Men har drukket mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempehovne bein, spesielt ankler og føtter, men også legger. I morges toppet det seg da jeg våknet med et bein som også var hovent under foten. Jeg har hatt problemer med å gå og det sier jo litt når til og med crocs blir trange.

Glad jeg har legetime på onsdag, det er vel greit å få sjekka det litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg òg høyre te onda her no! :P Har vel egentlig vore onda 3. trim i øve ei veka.. men dagane går fort no, å da lika me! Småen i magen har da fint (iflg UL og jordmor i forrige veka), å formen e stort sett fin. Kjenne på kroppen at da e tyngre, å e godt sleten av å ver i jobb, men vil holda ut t 17. mai! Telle ner både daga å tima te permisjon no! :P Foresten, e da fleire enn meg så ikkje har sendt søknad om foreldrepenga? Blei litt stressa då eg kom på di her om dagen, å no sitte eg å klør meg i håve å skjønne kje heilt koss ditta skal løysast på best mulig måte..:P Vil jo at småen ska få mest mulig ti heima å får nok ikkje barnehageplass før i august.. koss har dåke andre gjort da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai89: Etter som jeg har forstått, så skal man ikke sende inn søknaden før 6 uker før man går ut i perm, da må man sende inn opplysningene på nytt :) Så skal ikke sendes inn før 2 uken i april for min del.

Endret av Makuahines
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med nav-papirene nå. Jeg har vært i møte med nav for å få hjelp, men likevel dukker det opp nye ting jeg lurer på. Det er ikke akkurat enkelt...

Jeg ble forresten rådet til å sende inn papirene så snart som mulig etter uke 26, fordi behandlingstiden kan være lang. Er derfor litt stressa, fordi jeg ikke får sendt søknaden før i uke 30, og da er det i tilegg påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...