Gå til innhold

Maijenter:-)


Bambi14

Anbefalte innlegg

Folat og folsyre er det samme vel?:-)

Nyere studier viser at dobbelt av anbefalt dagsdose av d-vit. øker sjansen ved prøverør. Jeg tar gravidtilskudd, fordi det inneholder dobbel dose:-) i den er det 10 mcg pr dag. Noen steder står det at 10 er anbefalt dagsdose, slik at man må ta 20 for å doble.. Hvor mye tar dere andre her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar ikke d- vit. Men kansje vert et forsøk for meg også! Hvor kjøper dere gravidtilskudd? Apotek eller helsekost....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringen :P

Nå har jeg kjøpt Sanasol (haha, føler meg to år) som har både folsyre og d-vit (får så sure oppstøt av omegaen).

 

Er usikker på hvor mye jeg tar, må sjekke det opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optatium: Jeg finner ikke artikkelen nå. Men det var forsket på hvor vidt D-vitamin mangel/overskudd hadde noe og si for eggkvaliteten. (slik jeg husker det) Hos "vestlige kvinner" kunne man se en forbedring på eggene med overskudd. Mens hos asiatiske, var det motsatt. Spennende synes jeg :) Nå har ikke jeg hat mange nok gode egg til å få på frys enda. Og jeg hadde et avbrutt forsøk pga. alle eggene gikk til grunne. Så det blir spennende og se hvordan det går denne gangen :) Jeg har gått på spray nå en stund, og min hysteriske grining om morgenen ser ut til å avta. Det er veldig godt. Men så har jeg i stedet fått MASSE hetetokter! Sliter litt med å sove. Og må opp og ta en kald dusj en timestid etter jeg har lagt meg. Gleder meg til det skal gå over det også :) Hvordan er det med resten av dere? Noen bivirkninger enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg får ikke til å legge neste setning ned en linje her lenger! Derfor blir innlegg noe rotete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på nesesprayen i 1,5 uker nå uten særlig bivirkninger :-)

men lenge igjen siden jeg ikke skal ha uttak før i uke 18..

Når skal du til uttak/innsett Loyse?

Hvordan går det med deg Nurse 77?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her, blir forhåpentligvis uttak i uke 22 om mensen kommer rundt 12/13mai. Blir kort protrokol på meg denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg går det fint, men tida går litt sakte når man venter på mensen. Den ankommer ca 19.april, så da blir det oppstart med Progynova. Skal ha frys i stimulert syklus. Innsett ca 6.mai.

Blir lei av å vente. Men heldigvis har jeg nok å holde på med om dagene, så tida går vel ganske fort allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser jeg på at mitt d-vit tilskudd bidrar på best mulig måte ;)

 

Jeg lurer på en ting, betyr det at jeg har kort regime når jeg ikke har begynt på spray enda? Skal begynne 24.april og har uttak i uke 21, det blir knapt fire uker til sammen på spray.. (Ikke at jeg klager, jo mindre jo bedre for meg og mannen :P)

 

Ellers er det godt å kjenne at livet er i gang! Har ventet så lenge på dette, og gått gjennom så mye dalbaner (ingen berg her i gården føler jeg, bare nedover), så nå krysser jeg fingrene for at det bare går oppover heretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har beg på d-vit. Optatium:-)

På kort regime bruker man ikke nesespray i det hele tatt, da forsterker de bare din egen syklus med hormonsprøyter, istedenfor først å sette egenproduksjonen ut med sprayen og så starte en kunstig syklus med sprøytene. Så du er nok på langt regime;-)

Men det går fint og de kan bedre kontrollere et langt regime, som er kunstig, enn et kort:-)

3. gangen min på hormoner nå, men første med nesespray/langt regime, og synes jo det tar VEEEELDIG lang tid:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det begynner det å bli bra med damer her på mai-tråden =) Det er bra! My73- Jeg skal begynne på Menopur og Klexane den 25. Så blir det på ultralyd den 3.mai. Da pleier det bli helt stopp med hormoner for min del, så jeg er ganske sikker på uthenting blir mandag den 6. mai =) Jeg gleder meg! Skal i konfirmasjon den 5. Som jeg er litt nervøs for. Pleier være ganske så stor og øm da. Og med bunad og greier... Og noen timer med bil hver vei. Hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Jeg er helt skutt av medisinene denne gangen. tror det begynner å ta på at jeg har gått mer eller mindre halvannet år på medisiner..kroppen sier fra. Så kan det hende det er mer bivirkninger med disse medisinene (Evopad patches og Utrogestan). Jeg er så trøtt, orker ingenting, blir gåen etter bare noen gjøremål...uvant men sånn er det. Hvordan er dere andre mht bivirkninger? (Beklager at alt står i et avsnitt, men det er blitt umulig å bytte linje eller lage avsnitt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, d hørtes kjempe slitsomt ut usababy :/ har du fått noen indikasjoner på om bivirkningene vil vedvare når de først dukker opp, eller om d kan hende at de forsvinner etter hvert??

 

hodepinen som jeg hadde den første uka på synarela er nå forsvunnet nesten helt. kjenner d bare bittelitt inni mellom. og så langt ikke noen hetetokter. føler meg veldig heldig nå. men tida går jo sakte da, så jeg har noe å klage over! hehe :P

 

her venter jeg på mensen. skal etter planen få mensen nå, men ingen tegn annet enn vonde bryster så langt. mensen må uanz komme innen 23.april, for da skulle jeg begynne med puregon. er litt stressa for at den kanskje ikke kommer pga at d har vært noe kluss med syklusen min... men, skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd. heller bekymre meg om en ukes tid hvis mensen enda ikke er kommet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har beg på d-vit. Optatium:-)

På kort regime bruker man ikke nesespray i det hele tatt, da forsterker de bare din egen syklus med hormonsprøyter, istedenfor først å sette egenproduksjonen ut med sprayen og så starte en kunstig syklus med sprøytene. Så du er nok på langt regime;-)

Men det går fint og de kan bedre kontrollere et langt regime, som er kunstig, enn et kort:-)

3. gangen min på hormoner nå, men første med nesespray/langt regime, og synes jo det tar VEEEELDIG lang tid:-/

 

Takk for svar :)

Da skjønner jeg litt mer :P Det er mye å sette seg inn i dette greiene her :P

Jeg går bare og venter på å begynne.. Det tar jo evigheter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er der like før start hær! Spåtta i går og i dag, så regner med den er i full gang i morgen, så da blir det pillestart på mandag! Tia flyr for tiden må jeg si! :-) fint vær, mye tur og husbygging! Nydelig vår! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette blir mitt første frysforsøk etter to negative ICSI! Så slipper billigere unna med tabeletter istedenfor nesespray og sprøyter! :) har igrunnen liten tro på fryseforsøk, men folk blir jo gravide på det også, så håpet er jo her, men kjenner jeg er mye roligere! Fåreløbig vertfall! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke kimse av fryseforsøk! Jeg har en flott sønn på 3,5 årsom ble laget på mitt aller første fryseforsøk!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg leser jo her inne at mange klarer det på første frys, så er jo håp! Har bare mistet litt av troen på det, etter to neg ICSI, men hååååper så inderlig at jeg er så heldig å bli gravid på frysforsøk! Er jo så mye mer lettvindt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...