Gå til innhold

mensen alltid på overtid men dukker alltid opp :(

Anbefalte innlegg

Irriterende at så fort man planlegger å bli gravid så kjenner man plutselig en drøss med symptomer på graviditet hver mnd uten å være det. Det jeg lurer på er hvor lang tid det tok for dere å bli gravide etter å ha gått på p piller eller p sprøyte? og hvor lang tid tok det før syklusen deres var tilbake til det normale? vil bli gravid nå!! :)

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om p-piller og p-sprøyte er så forskjellig som hun over skriver, med tanke på syklus og slikt. Hormonprevensjon er da hormonprevensjon, vil jeg tro.

Det er noen år siden jeg gikk på p-piller nå, men det tok rundt et år før syklusen var på plass. To år med prøving før graviditet (endte i MA, dessverre).

Syklusen kan endre seg gjennom livet. Du skriver i overskriften at mensen alltid er på overtid, har tanken streifet deg om at du kanskje har lengre sykluser? Det har jeg, og det er like normalt som å ha kortere sykluser enn de "normale 28 dagene". Min syklus ligger på rundt 35 dager, og er litt ustabil, så +- 5 dager.

Anonym poster: 70d7f60cc6a55a1d0bdddb1278e59dab

før jeg begynte på p sprøyte så har syklusen min alltid vært veldig stabil og aldri en dag forsinket. når jeg bytta over til p piller så kom mensen hver gang den skulle, men så fort jeg slutta på dem så har d bare vært kluss. har gått på p piller i mange år før og da var det aldri noe kluss når jeg slutta på de så jeg tror p sprøyter er det som roter mest med syklusen

P-sprøyter har lengre virketid enn p-piller (3 måneder vs 1 dag før ny dose), så de kan henge lengre i :)

Støtter ellers den med at syklusen kan endre seg, min er også på 35 dager +/- et par dager :)

Anonym poster: 2dd3857e9687e1ffdb3905b6e567e4b3

Annonse

Har du prøvd å sjekke når du har eggløsning? ser at noen temper og kan plotte det inn i skjema på nettet, f.eks fertilityfriend.com (tror det var adr) og evt tester med eggløsningstester. kan jo hende du har nå lengre sykluser enn du hadde før? Lykke til!

Det var trist å høre selma07 :(

har ikke prøvd noe eggløsningstest eller tatt tempen. har bestilt eggløsningstester for noen dager siden så får teste ut de og se om det kan klaffe da:) men er dessverre ikke så mange muligheter i løpet av perioden siden jeg blør nesten hele tiden..

Dersom du blør mye (og over en lengre periode - noe to uker er) tror jeg at jeg ville tatt meg en tur til legen. Syklusen min har endra seg litt etterhvert som jeg har blitt eldre, men jeg var aldri noe særlig påvirket av p-piller - gikk rett tilbake til normal syklus da jeg slutta. Men når det er sagt så er nok jeg veldig heldig, jeg reagerer ikke noe særlig på hormonpreparater (dvs få bivirkninger.)

Jeg tok dette opp med legen for et par uker siden og fikk bare beskjed om å vente å se fordi det var normalt å ha syklus kluss egentlig begge veier.. enten så tar det lang tid før mensen kommer tilbake eller så har man mye unormale blødninger. så jeg satser på at i løpet av noen måneder så har det blitt som normalt igjen. ellers må jeg nok ta en tur til legen ja :)

Endret av prinsessepåvei:)

Jeg tok dette opp med legen for et par uker siden og fikk bare beskjed om å vente å se fordi det var normalt å ha syklus kluss egentlig begge veier.. enten så tar det lang tid før mensen kommer tilbake eller så har man mye unormale blødninger. så jeg satser på at i løpet av noen måneder så har det blitt som normalt igjen. ellers må jeg nok ta en tur til legen ja :)

Godt å høre at du allerede har fått sjekket det, alltid greit å undersøke langvarige blødninger. Krysser fingrene for at syklusen din stabiliserer seg snart! :)

Annonse

Jeg tok sprøyte etter vi fikk vår januar 11, så tok jeg 3 sprøyter, så tok jeg 5 brett med piller, så har gått 1 år uten noe nå, har mensen regelmessig i 7 mnd, men venter fortsatt på at det skjer noe snart....

Denne gangen kom mensen 12 dager på overtid og fikk det i går. Alle graviditetstester jeg tok var negative. I dag tidlig når jeg våkna så fikk jeg en styrtblødning. Med en gang jeg reiste meg så kom det en veldig stor blodpøl på golvet og rant rett igjennom hele veien inn til badet. Blør fortsatt mye. Kan dette ha vært en tidlig spontan abort selv om testene var negative? Fikk ikke noen kramper eller noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...