Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Er nå i uke 32, å lurer på når dere har begynt å vaske klar babyklærne deres? :) Gleder meg sånn til å starte, men tenker at det kanskje er litt tidlig? At de evnt. må vaskes enda en gang før fødselen om jeg gjør det nå allerede ;) Vasker dere de én eller to ganger forresten?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025684-gj%C3%B8re-klar-babykl%C3%A6rne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vasket i mage uker allerede ( i uke 38 nå) fordi jeg har arvet mye som har vært lagret på loftet. Jeg vasker det kun en gang (det ble vasket før det ble lagret også). Det blir jo ikke skittent før fødselen fordi om det ligger i en skuff... du vasker vel ikke dine egne klær om igjen bare fordi du ikke har brukt de på enmåneds tid eller?

Og det er aldri for tidlig å starte synes jeg :-) Det er såååå koselig :-)

jeg har vasket ferdig nå og gikk inn i min 38 uke i dag :) lagt frem det jeg skal ha i vogna, det som skal på sprinkelsenga også lagt alt av klær osv i kommoder.

mangler bare å vaske de nye klutene og håndklærne også pakke baggen til sykehuset :P

eneste jeg mangler av utstyr er evt flasker og ammebh..

Annonse

Jeg er 35 ukeg i morgen og har hatt dette klart i flere uker allerde.har ikke vasket det etter storesøster (hun er 1, 5 år) fordi det ble vasket da det ble lagt bort og jeg vet det er rent fordi jeg vasket det selv.arva og nytt tøy er selvfølgelig vasket:-)

Takk for svar! :) Vasker ikke mine egne klær om det er en stund siden det er brukt, nei hehe. Tenkte mer på om det kan være igjen noe stoffer i klærne som kan være skadelig for babyen. Men man trenger vel ikke være så hysterisk :P Da kan jeg også starte med god samvittighet :D

Jeg begynte å vaske klær for en uke siden ca :) er så koselig!! Er 36 uker nå. Greit å begynne litt tidlig ;) Blir jo noen maskiner om man skal dele mørke, lyse, ull o.l. Jeg vasker klærne bare en gang og har ingen planer om å vaske dynen.

Jeg kommer til å vaske dem nå snart.... Er i uke 28, men er veldig usikker på når jeg kommer til å føde denne gangen så vil ha alt klart..

Håper babyen holder seg inne til iallefall uke 34. Men legene sier alt er mulig. Alt fra om få uker og til overtid :-S

Annonse

Begynte vel å vaske klær og sengetøy rundt uke 33. Termin idag, og siste klesvask idag også ;) Har tatt det litt og litt, da jeg har mye forskjellige str som er blitt arvet. Det minste tøyet ble vasket først, idag vasket jeg str 86 som er det største jeg har.

Jeg har vasket alt to ganger. Alle nye klær ble vasket to ganger fordi jeg tørket på stativ første ganga, og i tørketrommel andre ganga (bare for å minske sjansen for krymping). Det arvede tøyet blir vasket to ganger rett og slett fordi det luktet som om det ikke var vasket med annet enn vann......

Æ e 38 +2 og hær e alt ferdigvaska og lagt i skuffer klart...begynte lenge før jul æ...:-p har gleda mæ så lenge og pga sykemelding ble d mye "dødtid" hjemme så da passa d fint å kose sæ me forberedelsan:) har vaska dynen også, bare for min egen del så vet æ at lillegull får alt så rent som mulig når d ska brukes:)

Når klærne ligg i skuffer blir d jo ikke nedstøva, verre med seng&vugge som æ allerede har redd opp...men har dekt de til med tepper og laken slik at støvet ikke får lagt sæ:-)

Begynte å vaske klær i går. Fått tilbake litt låne klær og hentet bokser med klær hos svigers, så det trengtes en vask før jeg skal gå gjennom dem. Må få litt oversikt for å se om der en noe jeg trenger før minstemann kommer. Er 30+3

eg villa begynt om eg var deg, forrige gang (med nr 1) var alt så spennande at eg begynte i veke 32-33, men denne gangen når eg tenkte å vente lengst mulig, har ei på 2 som har brukt både stellekommode osv til no, so tenkte å starte forrige veke elle r denne uka ( 35+4 no) men kor blei det av energien da?? Så anbefala deg å begynne når du ønske det, tidlig eller seint, de siste vekene er du kanskje tappa for energi og da e ikkje det like koselig å styre på med alt mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...