Gå til innhold

Smertefullt!Har så mye vann i kroppen...

Anbefalte innlegg

Det er så vondt.Det presser på over alt.Beina spesielt..

De er kjempetunge og jeg har til og med vann i leppene....

Det er så vondt å gå.Jeg går på puter fyllt med vann.

Er det flere som har det sånn?

Er det noe man kan gjøre?Er skikkelig ubehagelig..!

Fortsetter under...

Jeg har bare fått beskjed om å ligge høyt med beina. Jeg har ikke så mye vann i kroppen, men noe i beina (kun ødem 1, heldigvis), og utrolig nok har leppene mine også est litt ut (jeg visste ikke dette var en vanlig ting, men du har jo også det!).

De dagene det er så ille at det kribler over hele meg, pleier jeg å legge meg ned på sofaen, og plassere beina på sofaryggen (vi har hjørnesofa, så jeg har anledning til å ligge sånn uten å vri meg til siden). Om det hjelper, vet jeg egentlig ikke, men jeg innbiller meg i hvert fall at det ikke blir verre av å ligge slik...

Jeg fikk mannen til å legge beina høyt for meg tidligere idag når han reiste på jobb..men det var egentlig bare vondt å ha de tunge beina så høyt..Det er snart en time siden jeg stod opp og jeg har fortsatt avtrykk på hånda..

Det er overalt! :(

Jeg føler meg som en gakkgakk her jeg sitter :P

Kjenner at leppene går "over hverandre"..Merkelig!

Det kan jeg jo prøve..Vi har ikke hjørnesofa men har høye armlener..Det som er, er at jeg må ut noen ærend idag, bl fysio..

Men jeg må bare få lagt beina høyt så fort jeg kommer hjem..

Jeg har 1-2 ødem..Jordmor sa at nå er det det 2..Og det var når jeg sa at jeg følte jeg gikk på puter...

Men når man begynner å få botox?Da er det vel 3? :P

Huff, skal ikke være greit! Har du lenge igjen til termin?

Jeg hadde sovet med hånda rett over brystet igår, og håndavtrykket satt igjen i rundt to timer! Så litt merkelig ut, da merkene stakk opp at toppen jeg brukte :P

Hehe, mine lepper er heldigvis ikke helt Donald, enda, men det er en merkelig følelse å fukte dem/bite i dem, de er unaturlig store!

Haha! Minn meg på å aldri få botox, da vil jeg heller være rynkete som en 90 åring, tror jeg :P

Det er 4 uker igjen :)

Hehe avtrykket så sikkert komisk ut :) Her og varer avtrykk i en times tid pluss..Beina mine er helt forferdelige nå :( Skulle gjerne fått dette bedre :( Er vondt og gå..

Jeg våknet som Donald igjen idag jeg!Herlig!Gakkgakk!!

Hehe,jeg vil og mye heller være rynkete da ja :)

Kanskje vi satser på at det er "fødeansiktet" som har dukket opp, og at det ikke er lenge til fødselen starter for noen av oss :) Et par uker til for deg nå, så er det jo kjempefint å gå i fødsel! :)

Jeg vil forresten IKKE anbefale å dra på kino nå, det gjorde jeg idag, og jeg satt bare og vrei meg i stolen fordi beina var sååå vonde! Og da vi kom hjem, hadde jeg så dype sokkemerker at det er merkelig om de ikke er grodd fast i huden... Vi hadde vært litt på farta, siste innkjøp og slikt, tidligere på dagen, og dette gjorde nok ting verre, men huff, filmen var gøy, men jeg ville mye heller ligget i sofaen/senga, og desperat prøvd å mane frem rier :P

Annonse

Jeg har fått høre om dette ansiktet, hehe..I går:"OJ!!!Så stor nese du har fått!!" Ehm..ok!Kanskje jeg har det? :P

Kan se litt sånn ut og ja :P

Kjenner du til noen som har fått "ansiktet" og når de har født?

Hehe, takk for tips!Det tror jeg ikke jeg hadde orket nå..Jeg har virkelig mye vann :( Ødem 1-2..Hva har du?

Sokkermerker ja...Leggene mine er så sprengte og store at de kunne ha vært lår... :/ Kjempeharde..Lege, fysio og venner reagerer veldig på det..hjelp!!Vil ha det bort!!!!

Og pølsetær :(

Hvor lenge har du igjen forresten? :)

Jeg har også bare hørt om ansiktet, mest her inne faktisk, og slik jeg forstod det så kunne det ta fra et par uker til bare noen dager til de fødte (usikker, da jeg bare leste gjennom en tråd om dette).

Jeg var hos jordmor forrige mandag, og da hadde jeg bare 1, heldigvis. Skal dit på mandag igjen, og håper jo jeg forblir på bare 1....

Huff, leggene dine høres helt forferdelig vonde ut! Jeg har mest vann i bunnen av dem, slik at de er like tykke hele veien omtrent. Og pølsetær er jo blitt velkjent, de liker ikke skoene særlig godt, hehe :P

Jeg har termin i morgen! Og i natt trodde jeg selvfølgelig at fødselen skulle starte, da jeg ble vekket av en så vond kynner at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Men så ga kynneren seg, og jeg hadde igrunnen fremdeles vondt i magen., så jeg gikk for å tisse, men fant da også ut at jeg faktisk var dårlig i magen... Og det var antaageligvis derfor kynneren var så innmari vond! Kjipe greier!

Jeg har tenkt på det, men nå er jeg så nære termin (imorra), at jeg vet ikke om det er noen vits?! Er snakk om maks et par uker igjen... Men jeg har også hørt at det kan være bra under fødsel... Vet du noe om det, Siot?

Kanskje jeg likevel skulle skaffe meg noen, dette er vel neppe siste ganga jeg går gravid (håper jeg da, vil jo ha flere barn) :) og så kan det jo være det lindrer den siste tida nå :)

Er helt genialt! Jeg er sykepleier og pasienter med store venøse hevelser i beina har hatt svært god effekt av det! Tas på om morgenen i senga før du står opp (da hevelsene er minst) og av igjen på kvelden. Jeg bruker de også ved lenger flyreiser utenom graviditet for å forhindre blodpropp.

Et must for meg iallefall! Slipper de dunkende smertene som jeg har når jeg er hoven :) men vet jo ikke om alle synes det fungerer like godt. Jeg er iallefall fornøyd :) spør på apoteket så hjelper de deg. Kjøpte forresten noen flysokker der som var ubrukelige... Viktig at de gir god kompresjon og at målene passer til dine bein

Annonse

Da skal jeg kjøpe sånne lange :) Og så skal jeg vaske dem for hånd om kvelden! Hadde vært kjipt om de krympa i vask, ja, da ville jeg nok vært i godt humør kan jeg tenke meg :P Da ville jeg mistenkt at jeg var blitt superfeit i beina over natta :P

Jeg har også bare hørt om ansiktet, mest her inne faktisk, og slik jeg forstod det så kunne det ta fra et par uker til bare noen dager til de fødte (usikker, da jeg bare leste gjennom en tråd om dette).

Jeg var hos jordmor forrige mandag, og da hadde jeg bare 1, heldigvis. Skal dit på mandag igjen, og håper jo jeg forblir på bare 1....

Huff, leggene dine høres helt forferdelig vonde ut! Jeg har mest vann i bunnen av dem, slik at de er like tykke hele veien omtrent. Og pølsetær er jo blitt velkjent, de liker ikke skoene særlig godt, hehe :P

Jeg har termin i morgen! Og i natt trodde jeg selvfølgelig at fødselen skulle starte, da jeg ble vekket av en så vond kynner at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Men så ga kynneren seg, og jeg hadde igrunnen fremdeles vondt i magen., så jeg gikk for å tisse, men fant da også ut at jeg faktisk var dårlig i magen... Og det var antaageligvis derfor kynneren var så innmari vond! Kjipe greier!

Jeg har faktisk ikke hørt om ansiktet i det hele tatt.Jeg ser det veldig godt i ansiktet mitt nå..Har så mye vann at jeg er blank i huden.Nesa er større og..Hjelp!

Virker som om det bare blir mer og mer..

Legga mine er suuuuuperharde...Det bare går i ett..

Nesten så jeg blir litt bekymra...

Oj, allerede!!!

Masse lykke til til deg!!

Får håpe baby kommer snart da :)

Å, vel, kanskje det ikke er så veldig vanlig med ansiktet da? Ikke vet jeg, men det høres ut som du har fått det! Heldigvis at vannet forsvinner igjen etter fødselen, om ikke med en gang, så noen uker etter!

Hvis du er bekymra, kan du kanskje få en time hos jordmor eller lege? Kanskje de har noen gode råd til deg.

Takk :) Krysser fingrene for at hun kommer så fort som mulig nå, ja :)

Fikk time hos legen om noen timer så skal bli greit å sjekke.Snakket med legevakten i går..De sa jeg skulle kontakte legen med en gang idag..For i går var beina mine heeeeeeelt forferdelige.. :( De hadde blitt større på et par timer..Ser ikke ut!

Har gått ned pittelitt..Men kjente at jeg ble litt bekymra..

Også har jeg hatt litt feber opp og ned i tillegg + hodepine.

Men nå er jeg veldig tett i hals og nese så om det er det som gjør hodepinen vet jeg ikke..

MASSE lykke til i allefall! :) :) :)

Det var heldighvis ingen svangerskapsforgiftning!

Men jeg må følge med litt på feberen jeg har hatt i helgen..

Ødem 2-3..men jeg er sikker på at det må være mer..Vet ikke hvor høyt den skalaen går jeg..men jeg sliter virkelig med beina.. :(

Når jeg står, så er ikke tærne i gulvet en gang... :(

Utrolig vondt..Men jeg må prøve å ha beina høyt..og ta det rolig.

Men huske på å bevege meg litt så jeg ikke stivner helt..

Det var jo godt å høre!

Huff da, kanskje du skulle prøve støttestrømpe forslaget som siot kom med? Hadde jo vært supert om det kunne hjulpet deg! I hvert fall litt.

Igår var faktisk beina mine underlig fine! Var hos jordmor, ho mente ødem 1 fremdeles, og det er greit, men i helgen var det jo kjempeille (ikke sånn som deg da!), men utover kvelden så pleier det uansett å forverres, men ikke igår. Litt ble det jo, men ikke slik som det pleier! Jeg har også gått ned en kilo denne uka, så kanskje vannet er begynt å forsvinne allerede?! Hvis det er tilfelle, kan jo det samme skje med deg også :)

Kan også bruke sånne kompresjonsbandasjer i fiskebeinsteknikk hvis noen kan lære deg det. (Hvis de ikke blir lagt riktig på og krøller seg, virker det mot sin hensikt). Ikke sikkert det er så lett å få på stamme støttestrømper om hevelsene er så store så da kan kompresjonsbandasjer kanskje være et alternativ

Jeg fikk faktisk anbefalt å ikke bruke støttestrømper..Det er helt sikkert fordi det er for sent på en måte..Jeg fikk ganske brått mye vann på kort tid..I går kveld og i natt har jeg hatt beina hevet og det har hjulpet litt.Men er mer hoven i høyre beinet.. :S Det er ille når man får valker på tærne :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...