Gå til innhold

Vond lysk!Flere som sliter med det?

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 uker i morgen og jeg sliter skikkelig med vond lysk på ene siden..Jeg har problemer med å reise meg fra seng og sofa.

Inn og ut av bil er et herk..

Noen som har noen tips på hvordan dette kan bli bedre?

Jeg venter på tlf fra fysio, men usikker på om de kan gjøre noe!?

Skulle gjerne gått tur, men det er jo så vondt..

Flere som har vondt i lysken?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024250-vond-lyskflere-som-sliter-med-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jooo :( jeg har noen krampelignende ubehag. Det er ofte i forbindelse med at barnet presser seg ned i bekkenet og at jeg er i aktivitet. Jordmor trodde det var nerver i klem, nå som barnet presser i bekkenet,..

Men jeg opplever det ikke som smerter, mer som et ubehag... Og det går som regel over når jeg endrer stilling. Det vil si, at jeg må sitte eller stå med samlede ben :P

Jeg hadde det tidligere.legen mente deg var nerver som kommer i klem når jec står for mye (står bare på jobb).er veldig bevisst på å stå riktig og å gå/sitte litt ned hver time for å gå variasjon.ikke noe problem nå lenger:-)

Jooo :( jeg har noen krampelignende ubehag. Det er ofte i forbindelse med at barnet presser seg ned i bekkenet og at jeg er i aktivitet. Jordmor trodde det var nerver i klem, nå som barnet presser i bekkenet,..

Men jeg opplever det ikke som smerter, mer som et ubehag... Og det går som regel over når jeg endrer stilling. Det vil si, at jeg må sitte eller stå med samlede ben :P

JM nevnte ikke om at det kunne være noe nerver i klem..Det er som en skikkelig strekk på en måte..Men han har ikke festet seg da, så det kommer ikke av han..

Hvis jeg sitter rolig så er det greit..men alt annet..

Kanskje jeg må sitte de siste 4 ukene!? ;):)

Jeg hadde det tidligere.legen mente deg var nerver som kommer i klem når jec står for mye (står bare på jobb).er veldig bevisst på å stå riktig og å gå/sitte litt ned hver time for å gå variasjon.ikke noe problem nå lenger:-)

Det er bra du er kvitt det da :)

Jeg skal til fysio i morra, men jeg tror ikke det er noe hun kan gjøre egentlig :/

Annonse

Det kan også være bekkenløsning... Mye vondt i lysken jeg og, er der det kommer først med bekkenløsninga hos meg, både nå og forrige svangerskap.

Hold bena samlet når du reiser deg fra sofaen, ut av bilen etc. Ikke gå tur på glattisen, det er noe av det verste.. Og et annet tips er silkelaken i senga, da blir det ikke så vondt å snu seg.

Fysioterapeuten fant ut at festet til lårmuskelen var betent... :/ Har ikke bekkenløsning..Og det er så vondt!!Jeg må få hjelp av mannen min til noen øvelser hjemme..Og de er smertefulle..Det resulterer i blåmerker..Skal tilbake til fysio om en uke og jeg gruer meg virkelig :( Behandling er ikke godt!!! :( Noen fler som har hatt dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...