Gå til innhold

Vurderer å bytte fra Ullevål til Ahus eller Bærum for å få lystgass.. Noen m erfaringer derfra?

Anbefalte innlegg

Jeg fødte såpass raskt sist at jeg ikke fikk epidural, selv om jeg gjerne ville ha det. Jeg fikk kun lystgass og synes hele fødselen var rimelig traumatisk fordi det var så vondt (alt gikk liksom etter boken, men selv har jeg dårlige minner..). Nå har jeg hørt at de har sluttet med lystgass på Ullevål hvor jeg har fått fødeplass, men synes det virker helt forferdelig å skulle føde uten noe som helst å "holde seg fast i". Abc er selvsagt fullt så det er for sent.

Jeg vurderer nå å søke meg over til Ahus eller Bærum, hvor de fremdeles har lystgass slik at jeg i det minste får noe som "tar toppene" av smerten. Er det noen som har erfaringer fra disse sykehusene? Hvilket er "best"? Jeg har termin i midten av mai...

Fortsetter under...

jeg har ikke erfaring fra noen av sykehusene, men jeg hadde ærligtalt ikke brydd meg om hvem som var best, bare jeg fikk lystgassen:) her kjørte vi 2 timer med rier bare for å komme til et sykehus som hadde lystgass:)

En stund siden jeg hørte til her, men på ahus kan du i alle fall få lystgass både på mykenhet og normalenhet, i tillegg mener jeg at de har uttak for lystgass ved badekaret på normalenheten.

Jeg har hørt mye positivt om ahus siste årene, og var veldig fornøyd selv (fødte 2012).

Ringerike sykehus i Hønefoss er et fantastisk bra sykehus for fødene og de har lystgass ved seng og basseng:)

1 time kjøring fra Oslo. 50 min Sandvika.

Jeg fødte på bærum. Gikk også til poliklinisk oppfølging og var innlagt i perioder. Kjempefornøyd med føden , selv etter 60 timers fødsel som endte i akutt snitt. Barsel var jeg ikke fornøyd med.

Annonse

De har sluttet med lystgass på Oslo Universitetssykehus, dvs Riksen og Ullevål. Årsaken er, såvidt jeg har forstått, for høye verdier med lystgass ut i rommet, slik at de ansatte fikk dette i seg. Dette innebar bla. økt risiko for spontanabort.

Jeg fødte på Riksen for ganske nøyaktig to år siden, og da hadde de fortsatt lystgass, men tror de avviklet det i løpet av 2011.

Ahus har vel helt nytt anlegg med mindre sjanser for feil bruk og lekkasje, derfor de har det?

Du får fortsatt oksygen i maska, da, så du har noe å holde deg fast i. ;-) Jeg skal på Riksen igjen nå og håper det går greit. Elsket den maska sist gang.

skal føde på ullevål. er første gangs så vet ikke hva jeg går glipp av med lystgassen. dessutten så bor jeg 5 min unna og det syns jeg er veldig nyttig :)

Annonse

Bor en plass der det heller ikke er lystgass. Ingen erfaring med det, så vet ikke hva jeg går glipp av ;) kunne tenkt meg å prøve, men gikk greit uten sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...