Gå til innhold

Str på babyklærne

Anbefalte innlegg

Har tidligere født to barn, begge over 4 kg, og 52 cm.

Brukte str 56 på de begge fra første stund.

Ser ut til at denne babyen blir mindre, så når jeg nå holder på å pakke bagen til sykehuset blir jeg veldig i tvil, ha med 50 og 56, hvor mye av hver evt eller bare str 50?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144022416-str-p%C3%A5-babykl%C3%A6rne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte på A-Hus og der hadde de omslagsbodyer osv som vi brukte mens vi var der. Prøvde på poden en body i str 50 når vi skulle hjem men den var for kort, vi gikk derfor rett på str 56. Han var 52 cm/3410 gram. Lang torso og korte bein (og det har han enda, snart to år gammel) :P

Kansje det er lurt å pakke ned noen få ting i str.50? Slik at den kommende ikke evt.svømmer i klærne sine:) vi hadde med noe i både str.50 & 56 forrige gang (og 56 var aaalltt for stort!) :)

Hadde ikke noe i 50 jeg, for de to eldste har brukt 56 fra første stund. Men så kom det en liten gutt som nummer tre, så da ble bestemor sendt ut på shopping :) Han er en måned nå og begynner å vokse ut av str 50 :) Så hvis du har klær i begge størrelsene så hadde hvertfall jeg tatt med et par antrekk av hver str. :)

Ikke dumt med str 50;) Vi hadde lite, for vi ba folk kjøpe i 56 eller 62 ettersom jenta ble estimert til 4,5 kg. Ut kom en slugger på 3 kg.

Ikke at det har noe med saken å gjøre, da. Vi kjøpte inn klær i 50, og nå, to måneder senere, passer 50 fremdeles.

Veldig kjedelig med fine og gode og nye vinterklær i 62 vi sikkert ikke får brukt.

Annonse

Min var 3390 og 49 lang og svømte i 56.. Måtte også sende ut venninna mi på shopping, hadde kjøpt for lite i 50. Et tips er å kjøpe inn i 50, men ikke ta av lappen, da får du vet bytta det om det viser seg å være ubrukelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...