HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. februar 2013 #1 Del Skrevet 18. februar 2013 Har postet det samme på anonym for jeg håper på svar Fikk brev fra legen i dag om at det ble påvist gruppe b streptokokker i en urinprøe de hadde sendt til dyrkning. Har vært oppe på legekontoret og hentet ut en penicillinkur jeg skal ta i 7 dager. Ikke noe mer info i dag, for legen var ikke tilstede. Noen som har hatt det? Hva bør jeg vite? Kjente jeg ble litt bekymra og "hjelpesløs" her jeg sitter. Og så googla jeg det og da ble jeg kjempenervøs Vil kun ha svar fra noen som har hatt det eller som vet hva de snakker om. Å google greier jeg selv Blei skikkelig stressa og sitter her nesten på gråten (dette kan være en fin blanding av hormoner og et resultat av googlingen) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144021243-noen-som-har-erfaring-med-streptokokker-i-svangerskapet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde + 1 ? Skrevet 18. februar 2013 #2 Del Skrevet 18. februar 2013 heisann:) jeg har det, jeg har det i både skjeden og urinen..man burde ikke lese å nett, det gjorde jeg i mitt første svangerskap og blei overnærvøs.. Men legen min og sykehuset sier det ikke er farlig, men du må ha antibiotikabehandling....Jeg som har både i skjeden og urinen, må ha antibiotika under fødsel, for hvis barnet får dette kan det være veldig avorlig.. så hvis jeg var deg,hadde jeg spurt om at de tok en test fra skjeden din også masse lykke til, som sagt jeg var vedig nervøs før, men ikke denne gangen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144021243-noen-som-har-erfaring-med-streptokokker-i-svangerskapet/#findComment-145072705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 18. februar 2013 heisann:) jeg har det, jeg har det i både skjeden og urinen..man burde ikke lese å nett, det gjorde jeg i mitt første svangerskap og blei overnærvøs.. Men legen min og sykehuset sier det ikke er farlig, men du må ha antibiotikabehandling....Jeg som har både i skjeden og urinen, må ha antibiotika under fødsel, for hvis barnet får dette kan det være veldig avorlig.. så hvis jeg var deg,hadde jeg spurt om at de tok en test fra skjeden din også masse lykke til, som sagt jeg var vedig nervøs før, men ikke denne gangen:) Takk for fint svar ja, jeg får spørre han ved neste kontroll. Leste noe om at man bør kontakte sykehuset tidlig når man merker fødsel er i gang, for å få startet antibiotikabehandlingen så fort som mulig. Vet du noe om dette? Ja, man blir helt gal av å google.. Angra i det jeg gjorde det. Men man blir jo så rådvill og nysgjerrig også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144021243-noen-som-har-erfaring-med-streptokokker-i-svangerskapet/#findComment-145072834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3 i april Skrevet 18. februar 2013 #4 Del Skrevet 18. februar 2013 Heisann jeg fikk også påvist streptokoker i forbindelse med en urinveisinfeksjon. Fikk medisiner og ble kvitt urinveisinnfeksjonen men fikk et brev i posten fra føden ( var der jeg fikk påvist uvi) om at fastlegen min måtte ta en underlivsprøve fra meg og at om den også var positiv for streptokokker så måtte jeg behandles med antibeotika under fødselen. Så legen tok underlivsprøve og den var også positiv for streptokkoker, jeg har streptokoker i både urinen og i fødselskanalen. han sa at med en gang jeg hadde mistanker om at fødselen var i gang så måtte jeg komme meg opp på føden. For det var først når vannet mitt går at jeg kunne smitte babyen for da er jo alt åpent inn til babyen. Jeg er 3 gangs og alle mine fødseler har startet med vannavgang, så her må vi plannlegge i forholdt til barnevakt ol sånn at jeg kan komme meg opp på føden raskest mulig Jeg har 8 uker igjen til termin. Og fikk påvist streptokokker i uke 26. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144021243-noen-som-har-erfaring-med-streptokokker-i-svangerskapet/#findComment-145073251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde + 1 ? Skrevet 18. februar 2013 #5 Del Skrevet 18. februar 2013 Heisann jeg fikk også påvist streptokoker i forbindelse med en urinveisinfeksjon. Fikk medisiner og ble kvitt urinveisinnfeksjonen men fikk et brev i posten fra føden ( var der jeg fikk påvist uvi) om at fastlegen min måtte ta en underlivsprøve fra meg og at om den også var positiv for streptokokker så måtte jeg behandles med antibeotika under fødselen. Så legen tok underlivsprøve og den var også positiv for streptokkoker, jeg har streptokoker i både urinen og i fødselskanalen. han sa at med en gang jeg hadde mistanker om at fødselen var i gang så måtte jeg komme meg opp på føden. For det var først når vannet mitt går at jeg kunne smitte babyen for da er jo alt åpent inn til babyen. Jeg er 3 gangs og alle mine fødseler har startet med vannavgang, så her må vi plannlegge i forholdt til barnevakt ol sånn at jeg kan komme meg opp på føden raskest mulig Jeg har 8 uker igjen til termin. Og fikk påvist streptokokker i uke 26. ja det var dette jeg også fikk beskjed om:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144021243-noen-som-har-erfaring-med-streptokokker-i-svangerskapet/#findComment-145074201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fire gullunger(">) Skrevet 18. februar 2013 #6 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg hadde sist jeg var gravid. Måtte ha tre forskjellige penecilinkurer på rappen under svangerskapet.Da ble jeg kvitt det. Jeg googla også det og ble vettskremt! Nå dette svangerskapet er jeg testet flere ganger, men har ikke fått det tilbake! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144021243-noen-som-har-erfaring-med-streptokokker-i-svangerskapet/#findComment-145074227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zassy ☆ Skrevet 18. februar 2013 #7 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg hadde det sist jeg var gravid og fikk kur og også behandling under fødsel. Vannet mitt gikk og jeg ringte føden og opplyste også om denne infeksjonen, men det var likevel ingen hast om at jeg måtte kommer på sykehuset. Jeg googlet også sist, ikke lurt! Står så mye skrekkeksempler. Fikk beskjed om at det som regel går fint, men veldig greit å vite om det på forhånd da for da får du jo behandling under/før fødsel, er nok verre hvis man ikke vet om det og baby fødes og blir smittet. Fire gullunger jeg fikk beskjed om at jeg kom til å få det i neste svangerskap også, men man trenger ikke det nødvendigvis altså? Har ikke testet denne gangen..Fikk høre at hvis man først var bærer av det så fikk man det??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144021243-noen-som-har-erfaring-med-streptokokker-i-svangerskapet/#findComment-145074271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fire gullunger(">) Skrevet 18. februar 2013 #8 Del Skrevet 18. februar 2013 Ser ikke ut som man trenger å få det neste gang. Legen min sa det kunne hende kurene mine hadde tatt helt knekken på streptokokkene sist. Jeg er testet flere ganger og alle prøvesvarene er negative! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144021243-noen-som-har-erfaring-med-streptokokker-i-svangerskapet/#findComment-145074444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglemamma <3 Skrevet 19. februar 2013 #9 Del Skrevet 19. februar 2013 Har postet det samme på anonym for jeg håper på svar Fikk brev fra legen i dag om at det ble påvist gruppe b streptokokker i en urinprøe de hadde sendt til dyrkning. Har vært oppe på legekontoret og hentet ut en penicillinkur jeg skal ta i 7 dager. Ikke noe mer info i dag, for legen var ikke tilstede. Noen som har hatt det? Hva bør jeg vite? Kjente jeg ble litt bekymra og "hjelpesløs" her jeg sitter. Og så googla jeg det og da ble jeg kjempenervøs Vil kun ha svar fra noen som har hatt det eller som vet hva de snakker om. Å google greier jeg selv Blei skikkelig stressa og sitter her nesten på gråten (dette kan være en fin blanding av hormoner og et resultat av googlingen) Hei! Har ikke lest alle svarene under her, men Jeg har akkurat gått på samme liten selv det legen fortalte meg var at dette var vanlige bakterier som er en del av floraen i slimhinnene ( akkurat som sopp) .. Men spesielt i graviditeten kommer ting litt i ubalanse og da gir det plass til at det blir for mange av en type.. Over 30% av gravide kvinner har dette og om ikke pencilinkuren skulle ta knekken på det nå, er det visst bare 1% av babyene som blir smittet under fødsel. Det gir vist feber hos nyfødte, men da er du jo på sykehuset og babyen får ev. Hjelp der:) Og noen sykehus gir antibiotika intravenøst under fødsel også jeg fikk beskjed om å levere urinprøve hver uke, nå fremover Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144021243-noen-som-har-erfaring-med-streptokokker-i-svangerskapet/#findComment-145077054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå