Gå til innhold

Atter en gang.... hva var dine aller tidligste symptomer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønte ikke at jeg var gravid før jeg sto med positiv test 5 dager etter at mensen skulle ha kommet.

Men i ettertid så innser jeg at mitt akutte søvnbehov som meldte seg to uker før det var et klart tegn, og så steg kroppstemperaturen min ganske mye, så mye at jeg var sikker på at jeg hadde feber og var rett og slett veldig i ulage.

Jeg var utrolig hormonell fra ca 2+5 eller noe sånt. Jeg er egentlig ganske blid og enkel å ha med å gjøre altså, men fra den tid har samboer fått å stri med for å si det sånn! Jeg begynner å gråte av ingenting (å se andre gråte, å se et barn som smiler på butikken, å høre et barn rope på mammaen sin, når noen snakker om at de gleder seg til at barnet mitt blir født, når mamma sier at hun er så utrolig glad for at jeg er gravid, når samboeren har lagt ostehøvelen til vask når jeg vil ha brunost, når jeg savner noen selv om jeg så de i går, når jeg er trøtt, når jeg hører hjertelyden til babyen vår, når samboer stryker meg på magen... Ja, you get it!) :P Jeg blir også ganske fort irritert :P

Ellers var og er puppene er MARERITT. Nå har jeg jo ganske store pupper fra før av, men nå er de både større og ekstremt vonde. De begynte å bli større i uke 3 (testet positivt 3+2) og vokser fremdeles :P Å dusje, bøye seg, kle på seg osv er grusomt, det er vel det jeg sliter mest med ennå (12+1 i dag).

Jeg har også vært uendelig sliten og trøtt fra før jeg fikk positiv test, og er det ennå. Jeg verken jobber eller trener noe særlig, men fullstendig utslitt likevel :)

Håper det hjalp litt, slik var i alle fall min historie! :P

Jeg hadde mistanke allerede noen dager etter el. Det murret noe veldig i livmora. Så mye at jeg sa at dersom eg ikke er gravid, så er det ne annet galt! Har ikke hatt det så tidlig med de to andre. Har vært mitt eneste symptom de andre gangene også.

Det tenkte jeg også med tanke på den rare følelsen i underlivet/nederst i magen! "Er jeg ikke gravid nå må jeg VIRKELIG bite tenna sammen og komme meg til gynekolog, dette kan absolutt ikke være normalt" :P

Annonse

Takk for svar, damer :)

Jeg vet sjansene her er minimale, men har en sånn pussig murring i underlivet daglig nå. Bruker ikke å ha det. Har også hatt en type utflod som jeg ikke har hatt før. Vært ekstra sliten noen dager nå, og tung i hodet selv om jeg har sovet mer enn jeg har gjort på noen uker.

Har vært gravid en gang før, da fikk jeg de fleste symptomer to dager etter sex/el. Mistet veldig tidlig da.

Regner egentlig med at det ikke er noe denne gangen heller, bare synes kroppen er litt merkelig om dagen og vet jeg ikke er syk.

Får bare smøre meg med tålmodighet til ikm.....

Anonym poster: cc26cbc157eb0a3d7b529b356cf320e9

6 dager før ikm fikk jegen "riving" litt ovenfor lysken da jeg reiste meg fra sofaen. D kjentes ut som jeg revnet i lysken. Dette opplevde jeg et par ganger til før ikm og at jeg ble litt øm i livmora. I tillegg var livmortappen ganske langt nede og litt bakover. Den lukket seg ikke før ca 4 dager etter at jeg testet positivt. Testet på etttermiddagen før ikm og to sterke streker lyste mot meg. Ble veeeldig overrasket da dette var pp 27! :-)

Endret av Majka81

Så kjekt å lese om andres symptomer - fint om enda flere kan svare :)

Jeg har fremdeles masse murringer i nedre del av magen og en rar utflod.... men kommer nok til å vente til ikm med å evt teste, for jeg vet sjansene er minimale er.

Har i dag også hatt en veldig sårhet i korsrygg og bekken, på en annen måte en jeg kan få. Men.... man kan jo bli smågal av å bli så oppmerksom på kroppen.... ;)

Hi

To dagar etter antatt EL, fekk eg skikkelig vondt i magen på ein sånn måte eg aldri har hatt før. Lurte veldig då egentlig. Også etter nokre dagar blei eg småkvalm. 10 dpo såg eg plutselig at blodårene framme på brystet og halsen var supertydelege og i tillegg til at appetitten min føyk i veret, så testa eg pos 11dpo. Eg var også veldig stinn i magen fram mot IKM.

Mitt aller første hint var at den grønne tine-isteen smakte lime, noe jegaldri har smakt før. Dette var vel ca 2+6, tok test 3+3, men kastet denne før den viste positivt. Tok test nr 2 da jeg var 3+6, og der var streken! Leitet da fram første test som da viste positivt! Bare jeg som var utålmodig:P

Fikk mindre lyst på røyk og manglet energi. Trodde energimangelen kom av en kjip periode..

Fikk ikke ømme pupper sånn som jeg pleide fra el, men fikk tidlige mensmurringer... Krysser fingre for deg;)

Endret av Queenmee

Annonse

Rart det kan være så mange forskjellige symptomer :)

Jeg har ikke troen på at det er mulig at jeg er gravid denne måneden, men kroppen er virkelig rar denne måneden!

Bråvåknet da jeg stod i dusjen i dag... det var kjempevondt å få vannstrålene på høyre brystvorte! Venstre var normal. Utover dagen har høyre bryst blitt mer og mer ømt, og litt i venstre. Og så har jeg vært iskald hele dagen, har sittet på jobb med mange lag ull på meg og likevel vært kjempefrossen. Men er ikke syk. Derimot så trøtt at jeg nesten ikke har greid å holde meg våken på jobb!

Jeg holdt nesten på å kjøpe en test i dag, men skal holde meg hard frem til ikm, for jeg tror jo egentlig ikke det er mulig at jeg skal ha blitt gravid denne måneden. Er 10 dpo i dag...

hi

Jeg hadde skikkelige mensmurringer fra sånn ca IKM. Men mensen kom aldri, så jeg tok en test. Da den var positiv rant den inn med symptomer, og trøttheten var verst. Jeg ville bare sove og sove. Jo, også var jeg unormalt kåt! Hahahaha! Helt rått!

Anonym poster: c8b2e991dd0dfa4689122854dbb2749e

Gjest flykræsj

Kan ikke huske at jeg hadde noen symptomer (og fikk ikke noen typisk "gravidplager" senere heller.. Nå derimot, som vi har prøvd en stund på nummer to, har jeg kjent masse "symptomer" før IKM. Ren og skjær innbilning selvsagt!

Sånn 3 dpo fikk jeg munnsår, og det pleier jeg kun og ha til mens og på ferie.. 10 dpo merket jeg at brystene begynte å sprenge litt og at jeg var svimmel. Det rev nederst i magen hver gang jeg nyste eller skiftet stilling.. 12- 13 dpo begynte jeg å fryse, bli trøtt og få hodepine, samt at testen ble positiv:)

Det jeg merket ca 1 uke etter el var at jeg frøys hele tida, og at jeg hadde hjertebank. På IKM dagen ble det brune på brystet større, men ikke rundt hele slik at det syns veldig godt at det var noe annerledes. Litt uggen, og trøtt, men ikke veldig.

Er det nå jeg skal skrive at jeg tror jeg er gravid siden jeg har vært veldig trøtt de siste to dagene?? Hehe..

Ved forrige svangerskap hadde jeg ingen symtomer i det hele tatt, kun litt mer sliten enn vanlig fra uke 7 og til rundt uke 12..

Nå derimot føler jeg meg mer sliten enn det som er normalt på kveldstid, de to siste kveldene har jeg også lagt meg såpass tidlig at jeg har fått 9 timer søvn om natta (og guttungen står opp mellom 7 og halv 8)

Er 4 DPO i dag....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...