Gå til innhold

Jordmor har fått ny vekt...

Anbefalte innlegg

På kontroll for en måned siden viste vekta hos jordmor 2 kilo mindre en min hjemme, men i dag på den nye så viste den 2 kilo mer... Så hun påsto at jeg hadde lagt på meg 7 kilo på en måned, og ikke de 3 som har komt på;)

Prøvde å forklare, men hun mente at den nye vekta var mye bedre enn den gamle, og mye rettere!

Ja, ja, vet jo selv hva som er rett, og totalen er ikke så alt for gale, men surt likevel;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144019225-jordmor-har-f%C3%A5tt-ny-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er irriterende! Jeg veide meg ikke på første kontroll hos fastlegen (går ikke til jordmor) og måtte selv opplyse om startvekten min.

Vekten hennes viser 2-3 kg mer enn min hjemme, så på papirene mine står det at jeg har gått opp ca 12 kg, mens realiteten er 9.

Blir jo flisespikkeri, men irriterende er det!

Jeg veide meg alltid hjemme før kontrollene. Siden jeg gikk annenhver gang hos lege og jm synes jeg dette var viktig. Ingen som protesterte på det. På slutte tok de en ekstra sjekk på vekten på legekontoret, men den viste heldigvis det samme som hjemme.

Det er irriterende! Jeg veide meg ikke på første kontroll hos fastlegen (går ikke til jordmor) og måtte selv opplyse om startvekten min.

Vekten hennes viser 2-3 kg mer enn min hjemme, så på papirene mine står det at jeg har gått opp ca 12 kg, mens realiteten er 9.

Blir jo flisespikkeri, men irriterende er det!

Akkurat sånn er det med meg og, legen ligger to kg over realiteten. Irriterende er det, hehe :)

Vekten hos fastlegen min viser 3 kg for mye, noe fastlegen min også sier selv. Hver gang jeg veier meg der nevner hun det, men skriver likevel 3 kg for mye på helsekortet.

Blir irritert hver gang :P jeg veier meg hjemme før jeg drar, viser f.eks 60 kg. Veier meg hos legen med sko og alt, der viser det 63 kg. Jeg sier hva jeg veide hjemme, hun sier at "ja denne vekta viser 3 kg for mye", hun setter seg ned og noterer 63 kg på helsekortet. Argh :P

Annonse

Jeg trenger ikke veie meg hos jordmor eller lege. Veier meg alltid hjemme den dagen jeg har kontroll og så skriver de bare på det jeg sier. Syns det er veldig greit å forholde meg til en og samme vekt, og alltid veie meg samme tid på dagen, uten klær hjemme ;-)

Jeg trenger ikke veie meg hos jordmor eller lege. Veier meg alltid hjemme den dagen jeg har kontroll og så skriver de bare på det jeg sier. Syns det er veldig greit å forholde meg til en og samme vekt, og alltid veie meg samme tid på dagen, uten klær hjemme ;-)

Det gjør legen min også, det er jo oppgangen som er viktig ifht om man plutselig skulle øke veldig for eksempel. Dessuten viser vekta til legen 6 kg mer enn min hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...