Gjest Julia1984 Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Jada, sikkert for noen. Men hadde ullundertøy under bukse og genser inne i går kveld (skulle ut senere) og holdt på å koke!! Utrolig ubehagelig varmt å ha under klærne innendørs og jeg var ikke spesielt aktiv engang. Fikk meg til å tenke på de ungene som blir kledd i ullundertøy under f.eks cordbukser/olabukser og collegegenser inne i bhg hvor de i tillegg er mange og er aktive. Kan umulig være sunt for ungene å bli så varme. Mine unger går bare i ullundertøy inne, ellers tar jeg av ullundertøy innendørs og bruker bukse og genser. Vet jeg kommer til å få svar som at "min unge blir ikke varm inne med ull under bukse og genser etc...." Men måtte bare få ut min erfaring. Møter så utrolig mange unger som kommer så overkledd inn på avdelingen
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har heller ikke helt skjønt greia......koker som bare det om jeg har på meg ull og jeg har hatt soveskinn til lille i seng og vugge, men han er så svett at jeg tok det bort og da var han "normal" når han våknet!
Gjest sussie77 Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Mine bruker bare ullundertøy inne i barnehagen og hjemme. Ser at de fleste andre barna i barnehagen gjør det samme. Ja det hadde nok blitt veldig varmt om de skulle ha klær over inne. Så trengs ikke. Tror nok ull regulerer tempraturen. Er nok kun hvis man bare bruker ull. Ikke har noe annet stoff over ullen.
mammas skatter <3 Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Ull holder deg varmere om du blir våt og svett enn annet tøy gjør.
Vogndilla Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Du glemmer en viktig ting her da, folk og unger er forskjellige! Mine er varme av seg så de går sjeldent med annet enn en kjole/bukse over ull undertøyet. Men jeg jobber i bhg og mange barn er små frysepinner som helst bør ha på seg mere enn bare ulltøyet. Og stenger man ullen inne i bomullstøy ødelegger du jo for pusteevnen til ullfibrene, så ull regulerer temperaturen jo -men ikke med masse tett bomull eller syntetiske fibrer over. Tror ikke du skal motsi det for det er vitenskapelig bevist.
Rediken Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 For min del funker ull fint til å regulere temperatur. Men det fungerer ikke for verken mannen eller barnet vårt. Jeg fryser veldig lett og er konstant kald, kanskje det er derfor det fungerer for meg? Når det er sagt tror jeg ikke at jeg kunne gått med ullstilongs en glovarm sommerdag, da hadde nok selv jeg blitt svett.
lille sprelle Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Barn har dårligere "temperaturregulator" enn oss voksne generelt sett. Selv synes jeg det er helt greit å bruke ull innerst. Bruker stillongs mye. Hvis du koker over av å ha stillongs inne under ei tynn bukse - hvor varmt har du det da? Vi bruker også sommerull - t-skjorter og det funker helt fint på en sommerdag.
Portishe Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 Men det er vel ikke så vanlig å gå med stilongs og bukse inne? Min går mye med ull inne, men kun ett lag. Det samme gjør jeg.
førskolelæreren Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Helt enig med enblå&torosa Ull er best. Men ull + bomull = ikke bra Ull + ull = BEST Hilsen førskolelæreren
HildHunter Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 Jentungen min får velge selv i klesskapet, og hun velger Springbloom silke/ull hver gang det er rent. T-skjorte, trøye og stilongs. Det må være deilig å ha på seg når HUN velger det, for hun pleier ofte å klage på kløe med annen ull. Det hjelper også på at de er pene både i design og farger =)
Mini&Meg Skrevet 19. februar 2013 #11 Skrevet 19. februar 2013 Jentungen min får velge selv i klesskapet, og hun velger Springbloom silke/ull hver gang det er rent. T-skjorte, trøye og stilongs. Det må være deilig å ha på seg når HUN velger det, for hun pleier ofte å klage på kløe med annen ull. Det hjelper også på at de er pene både i design og farger =) Link?
HildHunter Skrevet 8. april 2013 #12 Skrevet 8. april 2013 Link? http://www.voksi.no/Produkter/Voksi-Gullull-barneklær Beklager seint svar.
MrsMilla Skrevet 12. april 2013 #13 Skrevet 12. april 2013 ja og nei, kommer jo an på hvilken ull, hvilke plagg etc. Jeg har tykk ull/ ullfrotte til ungene på kalde dager, typisk dress eller bukse og genser. På vanlige dager kjører vi tynnere ull/silke klær, og er det sommer blir det ull/silke t-skjorter/bodyer med kort arm etc. Varme sommerdager går det i bomull, og i syden blir det typisk linklær eller liknende med avkjølende effekt.
rhinocerus Skrevet 13. april 2013 #14 Skrevet 13. april 2013 Jeg syns man merker forskjellen spesielt når de blir svette, for da er ullklærne fremdeles relativt tørre og jenta vår blir ikke kald; mens hvis hun har bomull innerst blir denne våt, tørker sent og klistrer seg mer fast til kroppen hennes. Så jeg har absolutt best erfaring med ull, helst alle lagene. Men det finnes jo mye mer fint bomullstøy enn ulltøy..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå