Gå til innhold

Vi som skal lage påskeegg med innsett i april :)


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Har fått tilsendt Gonal-F og Cetrotide i dag. Teller ned dagene til jeg kan starte på Primolut 29.mars ^_^

Det nærmer seg! :) Er blitt så sinnsykt distré for tiden,tenker på dette hele dagen. :-/ Lurer på hva slags hobby jeg skal finne på for å få tankene på noe annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Er godt i gang med sprayingen etter ca 1,5 mnd med p-piller.

Apoteket har fått tak i alle medisinene, så dem er klar for henting. Venter bare på TR nå, ei uke forsinket, men tror den snart er på tur. Hvis ikke må jeg ta UL for å sjekke slimhinnen i løpet av uken, sa IVF spl på Klinikk Hausken. I tilfelle jeg må gå en uke ekstra på spray før sprøytestart.

Håper TR kommer snart, slik at alt går som planlagt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk gledelig nyhet, Fiemor :) :) Tenk at det er mulig da?? Frysninger her... Ønsker deg alt godt videre :)

Hvor lenge gikk du på spray?

 

Klem

 

Henger ikke helt med for tiden så vet ikke om jeg svarte deg :D Avbrøyt etter morgendosen på dag 11 med spray :) UL i morgen! Crazy!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom for å si at jeg er superspent på alle sammen :) Tenker på dere hver dag og klarer ikke helt å slippe min egen IVF tankegang helt heller enda. Sender dere dagens dose babystøv og kommer innom med nytt påfyll titt og ofte <3 Jeg skalpå UL i morgen og er kjempenervøs for om alt er ok! Ut fra brystene å dømme er jeg veldig gravid, aaauuuuuu :) Skal ut og kjøpe større bh'er og mer polstra i dag, har vokst meg ut av mine to største..

 

*********************************** :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint på UL i går :) Skal tilbake om to uker på ny titt <3 Fikk ikke sett selve embryoet da jeg har hatt sen el, men flott fostersekk og plommesekk. Livmor er tykk og fin med næringsrik smultring rundt fostersekken. Helt utrolig å se klaringen komme opp på skjermen <3 Vårt tilfelle skjer 2-3 ganger per år på 1000 pasienter hos St. Olav. Mirakel! Håper påskeharen kommer med bare flotte gullegg til dere, og at dere kan bli med over på 1.tri med meg jenter :) All ære til dere sterke damer :) God påske til alle sammen!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utolig göy!! Tenk at du ble gravid uten IVF, hadde fått helt sjokk jeg om det hadde skjedd meg, man er jo så instilt på IVF og tenker ikke tanken at man kan bli gravid naturlig:)

Hvorfor så mange UL forresten?

I dag er min 3 dag med spray. Takk og lov har jeg ikke fått noen bivirkninger enda:) Planen er at jeg skal spraye i 2 uker og så begynne på spryter. Så da blir det vel uttak og insetting i uke 16 :)

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer ikke til å tro på det før jeg ser bankende hjerte om to uker :) Var så innstilt og gleda meg til medisinene og alt jeg skulle igjennom. Jeg visste at noen er heldig å bli gravid med spray, men siden alt står så ille til der inne i magen med endo, og jeg til tross for prevensjonsløst sexliv fra dag en da jeg var ung - aldri har blitt gravid, fnøs jeg bare av tanken på om jeg var en av de heldige. Jeg ville fortsette på medisin og nekta å tro at testen viste rett resultat, det kunne bare ikke stemme. Googla om Synarel slår ut på test, men nen gjør ikke det. Greit.. Da måtte testen min være feilproduksjon da! Sikkert LH test som det står HCG på.. Men nei, den digitale dagen etter sto det jo Gravid 1-2 på... Så litt på UL torsdag, men nei... Greier fremdeles ikke å stole på/slå meg til ro med det :) Vi kommer rett inn på Ivf avd igjen dersom dette ikke går veien :)

 

Har ikke peiling på hvorfor jeg får to UL så tidlig. De vil nok dokumentere at det er fremgang slik at jeg kan overføres fra klinikken til vanlig prosedyre som normalt svangerskap hos fastlegen. Jeg har fått en veldig ekkel endometrosecyste igjen på venstre eggstokk som legen sa var en skikkelig frekking. Vet at disse cystene kan sprekke ved graviditet.

 

Bra at du ikke kjenner noe til sprayen enda :) Håper det holder seg sånn :) Krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg og begynt på spray. Begynner først på sprøyter ca 10 april, så er jo en stund til her.

 

Har aldri hatt noen bivirkninger av noe ivf, så kjenner ikke noe til det. Men elsker den nye typen spray som "alle" nå virker som de bruker. Skal bare spraye om morgenen og kvelden, så utrulig lettvint. Den jeg brukte før måtte jeg drasse rundt, noe som gjorde at jeg glemte den igjen i folks kjøleskap (sommeren), og måtte få den tilsendt med taxi en gang t.o.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig! Jeg har heller ikke brukt prevansjon siden jeg var 20 kanskje:/ Men EN dag blir det min tur også:D

Men det er jo kjempebra at du blir bra fölgt opp:) Da kan du slappe av og vite at legen har kontroll:) Nå er det bare å nyte og nyte og nyte alt som skjer med kroppen:D Den cysta kanskje kommer til å sprekke ja. Så du kan jo sikkert väre forberedt på at du kan få vondt når det skjer. Men da får du sikkert en UL for å sjekke at den er borte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at vi april/påskeprøverne har hatt en knallstart her.

 

Vilt med Fiemor! Er jo deilig å få masse oppfølging og få en sniktitt på embryoet. Virker på meg som det er ulikt fra sted til sted om det tilbyr ultralyd eller ikke. Gled deg! Veldig spennende og fantastisk å se på den bitte-lille klumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Er ny på dette forumet.

 

Begynte med progynova igår og håper på innsett av en eskimo rundt 5 april. Søskenforsøk.

Hadde mislykket forsøk i oktober 2012 men fikk 6 egg på frys. Skulle ha naturlig syklus de foregående månedene, men syklusene mine virker som de er litt ute av takt. Fikk beskjed om PCOS i januar.

 

Fantastisk å lese om den uventede babylykken Fiemor! Gratulerer så mye!

 

Blir flott å holde følge med andre gjennom forsøket! Lykke til alle sammen. Har kjøpt Luxury Daybed til verandaen og planlegger lange, late, kvalme sommerdager på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

Höres såååå deilig ut med en luxury daybed!! Jeg skal tilbringe mine late dager i hagen og bare kose meg i solen med mine höns, blomsterbed og grönnsaksland :)

 

Har et par spörsmål jeg håper noen kan svare på..

Når begynte dere å få bivirkninger av Synarela? Er på dag 5 med spary og har ikke merket noen ting. Jeg er supersulten hele tiden, det kan jo väre et pga sprayen kanskje, men det står ikke under bivirkninger.. Man vil jo helst ikke ha så mye bivirkninger (hetetokter osv) samtidig så vil man jo ha noen for å få fölelsen at medisinen virker liksom..

Skal ha mens om 2-3 dager og hadde vel ikke forventet meg at jeg skulle ha typiske menssymptomer nå pga nedreguleringen, men har jo ömme pupper og det der, er det vanlig at man får menssymptomer? Man har jo alltid et lite håp om at man er gravid...:P

 

Kaksy: Vilke spray bruker du? På Synarelapakken min så står det at sprayen skal stå oppreist. Så jeg törr ikke drasse rundt på min:/ Litt tungvint, må liksom passe tiden for når man skal väre hjemme å spraye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Synarella jeg og dette forsøket, så nå står den fast i døren på kjøleskapet.

 

Men de andre forsøkene før, så brukte jeg suprecur som skal tas fordelt utover dagen i fire doser. Hver tredje time ca. Det var da jeg måtte drasse de med. Var noe herk. Den skulle stå kaldt, så måtte alltid stresse med å få den til et kjøleskap. Var om sommeren, så var varmt.

 

Jeg fikk aldri noe bivirkninger så du trenger ikke få bivirkninger! Men har jo som sagt brukt en annen nesespray før. Men synes sprayen smaker litt blæh da. Den går liksom ned i halsen når jeg sprayer i nesen.

 

Luxury Daybed høres deilig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar kaksy:D 4 ganger om dagen!? Forstår godt att du drasset rundt på den ja:/ Godt at synarela bare er 2 ganger om dagen:D

Så bra at man ikke behöver å ha bivirkninger - nå ble jeg glad:D Man driver jo som vanlig å overanalyserer kroppen sin:p hehe lei av det altså:P

Jeg synes også at nesesprayen smaker vondt, renner som du sier ned i halsen:/ Nei, nå er det bare å regne ned til man begynner med puregon, synes nesten det var enklere med spröyter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og velkommen inn Krepsen79 :) Håper eskimoen bosetter seg i igloen nå :D Spennende! Hørtes helt herlig ut med den daybeden, aaaahhh!! :D

 

micke78: jeg begynte å få bivirkninger allerede på dag 3 eller noe rundt der i form av insomnia. Hadde flere netter spredt som ble så og si søvnløse. Ellers fikk jeg hetetokter etter ei uke ca. og tørr/irritert neseslimhinne ved samme tidspunkt som hetetokter. Noen plager etter det kan jeg naturligvis ikke svare på da det faktisk var graviditet jeg måtte ha kjent da jeg klaga litt lenger opp i tråden :) Hehe. <3 Håper du slipper unna med det verste :)

 

Synes det er helt merkelig at Puregon min er solgt og borte. Har bare 2.5 flasker Synarel igjen.. Noe av meg tror fremdeles ikke på det og jeg er sår over at jeg ikke er i IVF forsøk med dere lenger. Rart hvordan hjernen fungerer når man er så innstilt på noe og har gitt opp at det går på naturmåten. Hadde pynta opp kalenderen min med det ene og det andre ift forsøket og ordna alt klart riktig så koselig, droppa påskeferie på ski pga. gadd ikke drasse med sprøyta og ampullene osv.

 

Sitter her såpass kvalm at jeg ikke klarer å gjøre stort av husarbeid om gangen. Må liksom kvinne meg opp. Våkna i 6 tiden i morges og var like før jeg spydde i senga. Brystene mine er så vonde at jeg vil grine, men likevel nekter jeg plent å tro at det er en knøttliten baby der inne! Nå sitter jeg og tror at det ikke kommer til å gå bra osv. (bank i bordet).. Det er ikke lett å være gravid heller må jeg si.. Særlig ikke en usikker førstegangs som tror det verste om alt jeg kjenner der nede. Huff! Hadde f.eks skikkelige smerter en kveld og trodde jeg kom til å miste, men ikke så mye som ei dråpe blod kom. Vet at de med endo ofte får vondere i magen enn de som er frisk, så satser på at det er det som er årsaken og at det var voksesmerter. Får bare vente og se 8.april. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre Fiemor. Har du og hatt ille menssmerter? Siden du har endometriose? Jeg fikk brent bort "et snev" av endometriose. Og har ikke hatt smerter siden. Men før det var det skikkelig ille ca en gang i året. Helt siden jeg fikk mens. Fødselsmertene var mye mindre vondt faktisk. Høres helt tåpelig ut, men sånn var det hos meg.

 

Men høres jo ut på deg som endometriosen din er syster som sprekker uavhengig av mens? Uff. Alt feil som kan skje med kroppen. Høres vondt ut.

 

Men ikke vær bekymret Fiemor. Må jo virkelig være et tøft lite gullegg som klarte å skape seg selv uten ivf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg Fiemor! Ikke noe særlig med den kvalmen men som legen min sa, da vet du at den sitter fast der inne :)

 

Har hørt endel om progynovaen, men foreløpig kjenner jeg ikke noen bivirkninger.

 

Lurer på en ting. Jeg går på antibiotika nå grunnet bihulebetennelse, noen som vet om det virker inn på medisinene? Er ferdig med den en uke før innsett men er bekymret likevel. Godt jeg har eggene klare i fryseren så slipper jeg å tenke på dem og antibiotikaen.

 

Svigerinnen min og jeg skal ha innsett samme dag, litt gøyalt. Håper at det lykkes for oss begge, ellers blir det nok litt rart å møtes igjen. Hun bor i Tyskland og er i gang med første forsøk. Vi visste ikke om hverandre, det var mennene våre som forsnakket seg til hverandre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er utrulig rart med de eggene som ligger på frys og venter. Praktisk det siden du nå går på medisin! Da blir jo ikke¨det befruktede egget påvirket. Men ville nok spurt en lege på fertilitetsklinikken vedr medisinene? Kan jo hende at du kan bruke en annen type medisiner evt hvis noe kræsjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre Fiemor. Har du og hatt ille menssmerter? Siden du har endometriose? Jeg fikk brent bort "et snev" av endometriose. Og har ikke hatt smerter siden. Men før det var det skikkelig ille ca en gang i året. Helt siden jeg fikk mens. Fødselsmertene var mye mindre vondt faktisk. Høres helt tåpelig ut, men sånn var det hos meg.

 

Men høres jo ut på deg som endometriosen din er syster som sprekker uavhengig av mens? Uff. Alt feil som kan skje med kroppen. Høres vondt ut.

 

Men ikke vær bekymret Fiemor. Må jo virkelig være et tøft lite gullegg som klarte å skape seg selv uten ivf!

 

Oh yes!! Har hatt umenneskelig vondt fra første menstruasjon :( Det var så ille i fjor før operasjonen at jeg lå på gulvet og i dusjen og hylskrek i dagesvis hver måned. Har skreket etter ambulanse enkelte netter og tenkt at nå dør jeg! Har hatt 4 cyster som har sprukket, men de har nok kun vært vanncyster. Det er så vondt at livet passerer i revy!! Ble en heeeelt ny verden etter lap, heldigvis!! Ikke kjent annet enn det jeg antar er normale menskramper, mindre blod og kortere blødningsperiode :) Jjenner ikke noe til den tilbakevendte cysta enda :) Håper djevelskapen tørker inn litt nå :) Synes så synd i mine med-endosøstre! Herregud hva vi går igjennom!

 

Har hørt flere med endo si at menssmertene var verre enn å føde så jeg kan levende forestille meg det. Derfor gruer jeg meg ikke det grann til fødssel :) Hvem vet hvordan det blir, men. Ei jeg kjenner som har hatt en tvillingfødsel og en fødsel med bare ett barn i tillegg sa at hu heller velger fødsel enn sprukket vanncyste.. Man opplever jo smerter så forskjellig.

 

Har tenkt tanken selv at det må være litt av et kaliber det egget som har lurt seg til i livmor ja :) Takk for beroligende ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg Fiemor! Ikke noe særlig med den kvalmen men som legen min sa, da vet du at den sitter fast der inne :)

 

Har hørt endel om progynovaen, men foreløpig kjenner jeg ikke noen bivirkninger.

 

Lurer på en ting. Jeg går på antibiotika nå grunnet bihulebetennelse, noen som vet om det virker inn på medisinene? Er ferdig med den en uke før innsett men er bekymret likevel. Godt jeg har eggene klare i fryseren så slipper jeg å tenke på dem og antibiotikaen.

 

Svigerinnen min og jeg skal ha innsett samme dag, litt gøyalt. Håper at det lykkes for oss begge, ellers blir det nok litt rart å møtes igjen. Hun bor i Tyskland og er i gang med første forsøk. Vi visste ikke om hverandre, det var mennene våre som forsnakket seg til hverandre ;)

 

Takk :) Håper det er et godt tegn selv om jeg spør mannen nå og da om hva han har gjort... Hehehe :) Blir tidlige kvelder for å prøve å sove det bort (desperat). Har ikke spydd enda, men er på nippet. Skikkelig hang-over kvalm.

 

Jeg har faktisk lest at antibiotika hjelper i enkelte tilfeller, særlig for oss med endometriose. Den tar jo nuven av bakterier. Siden egga er i fryseren er de jo skånet for forurensning av div. Tror du kan ta det rolig :) Har du spurt klinikken?

 

Så kult at dere skal ha forsøk sammen! Litt av et sammentreff må jeg si :) Håper det beste! Vil så gjerne at alle skal lykkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsen79: Så göy at dere holder på samtidig uten å vite det:) Eneste er jo om den ene blir gravid og den andre ikke, samtidig så bor dere jo i ulike land, så avstanden er jo stor der også.

Det er som Fiemor og kaksy sier, det skal ikke väre noen fare med antibiotikan. Jeg har jobbert på gynekologisk avdeling nå i 8 uker og der lå gravide i alle uker å fikk antibiotika. Vet også at som behandling kan man få antibiotika og kortison når man holder på med ivf. Legen du går til burde også vite at du holder på med ivf så han ikke skriver ut "feil" antibiotika, alltså en som IKKE skal brukes for gravide osv.

Fiemor og kaksy: det höres helt forferdelig ut med endo! Nå er jo svangerskap det beste som finnes av medisin mot endo sies det:)

 

I dag er jeg på dag 6 med spray og det er bare 8 dager til spröytestart:) Forventer mens i morgen eller torsdag, så nå er binn og alle medisiner og vitaminer pakket ned i bagasjen som skal bli med på hytta i morgen:) Forstår godt hva du mener Fiemor med kalenderen og alt du hadde planlagt - man henger seg fort opp i det her, regner dager og skriver dagbok og sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med hjemmelaget spire Fiemor! :D

 

Kommer inn her jeg også, startet på progynova i dag! :) så satser på innsett i midten av mnd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har uttak førstkommende onsdag! Iiiik. Spennende. Samtidig som jeg gruer meg litt. Er første gang jeg skal i gjennom dette ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) :) Sprer masse babystøv ****************

 

Hvordan går det med dere?

 

Spennende micke :) Fikk du mens og er i rute? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...