Gå til innhold

Hvor TIDLIG er det mulig å kjenne graviditetssymptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig etter befruktning kan man kjenne symptomer??

Hvor tidlig kjente du at "noe var i gjæret"?

Uvanlig å kjenne ømhet/strekninger samme uken som man er blitt befruktet?

Anonym poster: 6f0dab04b0506b6bb2979ba06e1049a1

Skrevet

Ca en uke etter eggløsning er det en del som merker det. Så har du de som ikke merker noe. Så veldig individuelt. Tar ca en uke fra eggløsning til egget fester seg, og da begynner kroppen å produsere hcg som er hormonet vi reagerer på.

Skrevet

vet ikke hvor tidlig det er vanlig og kjenne det,siden jeg er førstegangfødtene,men på meg begynte kvalmen når jeg var 6 uker på vei

Skrevet

Fikk menstruasjonsmurringer dagen etter minste ble laget. Da ante det meg at noe var i gjære. Med eldste fikk jeg nemlig menstruasjonsmurringer noen dager etter el. Da trodde jeg det bare var mensen som kom tidlig, løp på do og sjekket i ett sett. Men neida, mensen kom aldri ;)

Jeg ble også tidlig litt oppblåst.

Anonym poster: f57de60a4751509eb3c5c3b4a52a20de

Skrevet

Jeg begynte å kjenne symptomer 2 dager etter vi hadde sex. Fikk da smerter jeg trodde var menssmerter, men de gikk aldri over. Hadde hatt el-smerter i to dager før vi hadde sex, så trodd egentlig at vi hadde vært en dag for seint ute. Testet positiv 2 dager før ikm, mest fordi jeg forventet meg en negativ test. Og når man tester negativ så får jeg ofte mensen rett etter. Men denne gangen ble det et kryss :)

Anonym poster: 9eda49d7886474f0ab28e1d3631d731f

Skrevet

Kjente ingenting før i uke 7, men da kom kvalmen for fullt. Magen var veldig urolig med luft, boblinger og kriblinger fra uke 8,9, 10. Ble oppblåst og fikk tidlige ligamentstrekk"smerter" i livmorfestene. Kjente første spark med begge barna i uke 17 :)

Anonym poster: 60fb641274b061e7605b795153f00365

Skrevet

Et par dager etter unnfangelsen. Jeg var kvalm, hadde ømme bryster og var trett, samt "murring" i mage og korsrygg - full fart med en gang :)

Skrevet

Uke 7 ca begge ganger. Kvalme og trøtthet.

Anonym poster: d8cb8d2b1446f84f4f9c02cfff3a9a8b

Skrevet

men stikninger/ strekk i magen få dager etter befruktning er lite trolig..?

-HI

Skrevet

Egget fester seg 6-9 dager etter EL og befruktning, etter dette kan vel i teorien merke noe.

Anonym poster: 10b22ad1767ec60b3b926548436c4297

Skrevet

men stikninger/ strekk i magen få dager etter befruktning er lite trolig..?

-HI

Lite trolig ja. Det har jo ikke satt seg og livmoren har ikke vokst. Derimot kan luftsmerter gi også knip og strekk rundt livmorområdet

Skrevet

Veldig tidlig her. Jeg visste ikke at det var graviditeten, men det var det.:

Altså, Jeg hadde hatt mensen, også gikk det vel ei uke, maks, og jeg begynte og renne på do i ett sett..Tisset enormt MYE, gjorde ikke vondt, så skjønte ingenting.UVI er jo vondt, og man tisser som regel lite, selv om man føler blære er sprentg..... Iallefall når jeg har hatt det..

Etter 2uke, nesten tre, med så akutt urineringsbehov, og "fosstissing" mer eller mindre to-tre gang i timen, døgnet rundt, så bestemte jeg meg for og dra til legen. For det MÅTTE jo være UVI, men sånn "Inni meg", tenkte jeg det var lurt og sjekke om jeg var gravid, selv omd et var ei uke til mensen skulle komme,-bare slik at jeg kunne si jeg IKKE var gravid når jeg kom til legen. (hadde jo nesten ikke hatt sex den måneden heller, frodi vi alltid ble avbrutt av mitt dobehov)....Jammen viste testen kjempesvakt positivt, så svakt at jeg var i tvil..Så jeg ventet to dager, bestilte IKKE legetime,- og testet igen. FOrtsatt svak test, MEN positiv..

Fikk da høre første gang til lege at det var "hormonell tisstrengthet",- vanlig i starten av svangerskapet..Måtte ha begynt ganske kjapt ette rbefrukting her...Heldigvis slapp jeg dette andre gang jeg var gravid.

Anonym poster: 01165196950035bb7e3057f4f8b47564

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...