Gå til innhold

Hvor mye kan man få i støtte fra sosialen i måneden når man har 9000,- i brutto inntekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei jeg trenger hjelp. Jeg bor i England med samboer og to barn som har engelsk statsborgerskap og tenker på å flytte hjem til Norge. Men vet ikke hva slags penger vi har krav på, vi er begge uføretrygdet og har spurt nav om hjelp men de sa vi måtte kontakte udi om hva vi har krav på men eneste svaret vi får fra de er familie innvandring og siden vi ikke har inntekt så er ikke det mulig. Jeg vet vi kan få sosial stønad og barnetrygd men vet ikke om vi kan få bostøtte eller andre stønader. Jeg vet også at vi ikke kan søke på trygd i Norge før vi har vært folkeregistert i 3 år, samboeren min kan få trygd for han er født med sitt handikapp men ble fortalt av nav at jeg ikke kan få trygd for mitt er etter en operasjon i utlandet som forårsaket nerveskade og de dekker ikke trygd hvis det er etter skade som har skjedd i utlandet 

Anonymkode: d8243...11d

Så du har blitt uføretrygdet mens du har oppholdt deg i Englang og mottar trygd fra det engelske systemet, ikke tatt med uføretrygd fra Norge?

Anonymkode: 73dfc...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...