Gå til innhold

Skulle ønske noen fortalte meg dette da jeg gikk gravid.....

Anbefalte innlegg

Kunne fint kommet med et sånt innlegg selv jeg! Jeg skulle nemlig også ønske at noen kunne fortalt at det er såå vondt!

Selvsagt er det overkommelig, og verdt det når ungen kommer ut.. Men jeg ba selv jordmoren skjære meg opp å få ut sønnen min da det sto på som verst. Det er over 4 år siden nå, og selv om jeg ikke klarer å huske akkurat hvordan smerten var, så er ikke fødselen glemt!

Skal nevnes at jeg var redd for å føde i forkant, var i samtaler med jordmor på sykehuset flere ganger før fødselen, og sitter litt med samme følelsen nå.. Selv om jeg denne gangen vet hva jeg går til.

Etter 36 timer med veer før sønnen min kom, er det ikke slik at jeg gleder meg til juli og nestemann skal ut på samme vis, men på en annen siden så ser jeg jo også frem til å oppleve det igjen.. Kanskje jeg får en bedre opplevelse? Jeg skal hvertfall be om samtaler i forkant denne gangen også..

Er nok ikke meningen av noen her å skremme noen, men jeg ville gjerne selv vært forberedt på hvor %#€$+£ smertene var, tenkte som mange andre her på andre scenarier bare for å slippe smertene!

Hver fødsel er ulik andre sin, og har du hatt en fantastisk fødsel uten smertelindrig, og du mener det er det beste du noen gang har opplevd.. Jaja, hurra for deg! Da er du vel blant de heldige..

Tenker nok at uansett hvor vondt du har hatt det, så er du usannsynlig takknemlig i det øyeblikket du hører barneskrik, og du tenker at dette skal du aldri gjøre igjen.. Før du sitter der med magen igjen en stund etterpå :) men NÅ er det andre og siste gang for min del! :)

Lykke til damer, smertelindrig eller ikke - dette klarer du! :)

Endret av Gutt08<3spire13*

Fortsetter under...

Hvis man ikke vil lese så er det vel bare å la vær å gå inn på innlegget. Jeg syns det er veldig greit å ha med meg en forjævelig fødsel i bagasjen, når jeg skal igjennom det en gang til. Det er vel ikke akkurat skremselspropaganda, men det er ikke alltid fødsel går sånn som verken du eller jm ser for seg. Smerter oppleves ulikt, og lengden på fødselen spiller selvfølgelig oxo inn. Greit å vite at ikke alle fødsler er over på 4 timer, og at man måtte presse 2 ganger så var barnet ute. For det er ikke sånn for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...