Gå til innhold

Hvor lenge bruker dere bilstol nr.1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilket sete bytter dere til? Vi har maxicosi med base, men det er vel ikke vits med base til sete nr.2?

Skrevet

Syns ikke det er nødvendig med base nei, har ingen hensikt å ta setet ut og inn av bilen. Vi har byttet til bakovervendt eller kombiseter, har prøvd forskjellige merker alt etter hvilken kombinasjon vi har hatt av andre bilstoler i baksetet. Har 4 barn og SUV med 7 seter, så er begrenset med plass i bredden.

Har byttet så snart de har vært store nok, fra 8-9 mnd. Da blir bilturene mye hyggeligere for alle sammen. Babyen får komme mer opp og kan se ut vinduet.

Skrevet

Ei det isofix du tenker på? I så fall er det vits fordi det er tryggere.

Skrevet

Har hatt Maxi Cosi Cabriofix til begge mine. Eldste brukte den til han var litt over 11 mnd. Yngste brukte den til hun var 14 mnd.

Bilstoler i neste gruppe har stort sett ikke base. Eller de har det, men den sitter fast i stolen. Dette er jo en del større og tyngre stoler som man ikke har samme behov for å ta ut av bilen med barnet i.

Det kan forøvrig se ut som at produsentene nå så smått begynner å lage stoler som kan bruke samme base som bilstol nr 1. Men utvalget er ikke særlig stort enda.

Hvis du har Familyfix basen til Maxi Cosi så kan du bruke denne til neste stol også, men den er kun framovervendt, så dermed ikke noe godt valg.

Jeg har Akta Graco Duologic 2 og Besafe Izi Combi x3 isofix til mine barn. er mest fornøyd med Akta Gracoen.

Skulle jeg kjøpt ny stol nå hadde jeg trolig kjøpt Cybex Sirona(da såklart brukt bakovervendt)

Anonym poster: 85dcedfa4e477b3c99d28be1b67892c2

Skrevet

Vi brukte maxicosi cabriofix som første sete i 13 mnd. Nå har vi besafe isi combi x3 og hun blir straks fire år.

Anonym poster: 3a86028a1e209ae718d4e5691ebfeb66

Skrevet

Takk for innspill :) Har absolutt tenkt å kjøpe ett med isofix. Nå er hun 15 mnd og bruker fortsatt det første setet. Synes det er så praktisk å feste henne i setet, ordne det siste før vi skal dra og så bare løfte setet inn i bilen;)

Skrevet

Vi har også cabriofix ôg har tenkt å bruke det så lenge vi kan,veldig kjekt som du sier pusekvinne å kunne ta setet med seg overalt, jeg fester det på vognen -veldig praktisk når man skal hente og levere to andre barn overalt. Har en venninne som bruker sitt fortsatt, jenta er 15mnd. Håper vi kan bruke det like lenge, har hørt at disse setene er ekstra trygge fordi barnet sitter så dypt i de og har svært god nakke og hode beskyttelse. Min ser fint selvom fordi hun sitter høyt i vår bil som har separatestoler i baksetet og skyvedører med lave vinduer.

Skrevet

Så lenge barnet passet i setet. Var vel rundt 9-10 mnd begge, da de hadde vokst seg for lange til babysetet. Dette var et Acta Graco-sete.

Tror det må være stor forskjell på bilsetene, mtp plass o.l.

Anonym poster: d860e09ba40b3ed6aab262d1dd43edde

Skrevet

Vi brukte Maxi Cosi cabriofix i 10 mnd med første. Han var veldig lang for alderen. Da byttet vil til Besafe (husker ikke hva mer det heter) forovervendt (ja skyt meg!). Det bruker han enda, nå er han snart 3.

Skrevet

Vi byttet ved 18(!) mnd. Lite barn, passet godt i setet. Hadde besafe izi sleep.

Anonym poster: 116352fb5e419b1e8054453385de1261

Skrevet

Har Cabriofix, ho er 10 mnd og vi er ikkje ferdig med å bruke det på ei stund enno.

Skrevet

Vi brukte Maxi Cosi cabriofix i 10 mnd med første. Han var veldig lang for alderen. Da byttet vil til Besafe (husker ikke hva mer det heter) forovervendt (ja skyt meg!). Det bruker han enda, nå er han snart 3.

Skal ikke skyte deg, men lurer veldig på hvorfor du valgte forovervendt!

Skrevet

Brukte maxi cosien ca 10 mnd før gutten ble for stor.

Skrevet

Skal ikke skyte deg, men lurer veldig på hvorfor du valgte forovervendt!

Fordi de bakovervendte tok for stor plass. Vi foreldre er lange begge to, og trenger plassen i forsetet. Det var rett og slett ikke plass til mannen foran hvis vi skulle ha bakovervendt. Jeg kan ikke skjønne at noen voksne får plass i passasjersetet når det er helt fremme?

Anonym poster: 6065979de449b8ca7c084659cbac4193

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...