Gå til innhold

Hva har dere av utstyr til babyen i starten og hva tar dere med på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangs og nå begynner det å nærme seg termin med stormskritt. I morgen er det første dag med perm, så nå begynner det å gå opp for meg at det ikke er lenge igjen til vi sitter her med et lite nurk. Hjelpes hvor fort tida har gått, synes ikke det er så lenge siden vi fant ut at det var et lite nurk på vei og nå er tiden snart der :)

Vi har de store tingene klar, må bare få det siste satt opp. Det jeg lurer på er hva har dere av småstasj ellers? Ting man bare må ha i starten

Vaskekluter eller kompresser?

Gulpekluter?

Tisselaken eller madrassbeskyttelse?

babyolje?

Hva tar dere med på sykehuset til babyen?

Har et strikket hentesett (fra mamma, jakke, bukse, lue, votter og sokker) og et strikket teppe (fra stolt tante) som jeg skal ha med. Ellers så blir det vel et par bodyer og en sparkebukse.

Noe mer man bør ha med til babyen?

Fått tips om at brystvortesalve også er lurt å ha med seg på sykehuset.

Fortsetter under...

Hopper inn :) Neglsaks, madrassbeskytter holdt lenge her, vaskekluter, gulpekluter, babyolje, engangvåtservietter er greit å ha, smokk kan lønne seg å ha for hånd hvis ungen har et stort sugebehov og vi hadde mme og flasker hvis amminga ikke fungerte (noe den ikke gjorde).

På sykehuset hadde vi bare med et reisesett, de har klær på sykehuset, krem til brystvortene, leppomade til deg pga tørr luft og merker at jeg ikke husker noen ting selv om det bare er fire måneder siden :) Men trur det er det meste av små ting. Kanskje ammepute.

Jeg hadde også temp og stikkpiller til baby hjemme.

Jeg ville tatt med mer klær til babyen på sykehuset. Jeg hadde bare med 2 sett klær, og jeg endte med keisersnitt, som gjorde at jeg pga det måtte ha et ekstra natt på sykehuset, og så ble vi "holdt" igjen en natt til for å få igang amming. De klærne man kunne låne på SØF var stygge utvaskede genserer og "truser" det stod SØF på.

;)

Til deg;

Lesestoff

Kamera

Telefonlader

Noe snacks/frukt å tygge på under veis/på barsel

Jogebukser

Toalettsaker

Pysjamas

Store underbukser

Til babis;

Ullbodys

Sparkedress/pysjamas

Babytepper, spukluter etv om du vil bruke dine egne

Smokker

Gulpekluter

Hentesett, dress og bilsete til hjemtur

Det jeg lærte når jeg fikk min første ; jeg hadde alt for mye søtt rosa tøy og hadde totalt nderburdert behovet for de praktiske spyklutene.... Kjøp et lass - de koster heldigvis ikke så mye :)

Annonse

Takk for tipsene.

Ha ikke tenkt på snacks og lesestoff. Er forsåvidt ingen krise om jeg skulle glemme noe, bor ti minutter unna sykehuset så da er det bare å sende samboeren heim for å hent.

Du trenger ikke stort til babyen, kun det du selv ønsker av klær, bamse osv :-)

Til deg selv:

Toalettsaker

Såpe, shampoo, balsam ( de ar på sykehuset, men følte meg renere og freshere med mitt eget)

Sjokolade/potetgull... Haha ja det var godt det :-D

Lesestoff

Data/ ipad

Mobillader

Kamera

Viktigst av alt til deg selv som jeg erfarte sist var minst 3 joggebukser og flere truser!!! Fossblødde jo når jeg reiste meg så blødde stadig på buksa! Og iallefall jeg ville ikke gå med bukse med blod på!

Som nevnt over:

Husk kamera!!

Og puppevondtkrem ( purelan)

Ladere

Og div klær te deg og baby ( og blader, gulpekluter m.m. som nevnt over;)

Bilstolsete seff om dere kjører bil;)

Jeg tenker at one-piecen er perfekt, hadde ikke det sist, men skal ta med denne gangen;)

Jeg hadde også med en "knipe-ball", den brukte jeg under fødsel under riene. Tror den blir enda viktigere denne gangen da det DESSVERRE er slutt på lystgass ( den var så god å ha;)

Stelleting er på sjukehuset..

Noe jeg anbefaler å ta med til deg selv er hårføner. Slippe å kåle med håndkle på de såre stedene :) Selv om jeg endte opp med KS, var tipset med hårføner uvurderlig :)

Annonse

Som nevnt over:

Husk kamera!!

Og puppevondtkrem ( purelan)

Ladere

Og div klær te deg og baby ( og blader, gulpekluter m.m. som nevnt over;)

Bilstolsete seff om dere kjører bil;)

Jeg tenker at one-piecen er perfekt, hadde ikke det sist, men skal ta med denne gangen;)

Jeg hadde også med en "knipe-ball", den brukte jeg under fødsel under riene. Tror den blir enda viktigere denne gangen da det DESSVERRE er slutt på lystgass ( den var så god å ha;)

Hva er en knipeball?

Her er alt klart til lillegutt.. denne gang skal jeg ta med 2 stk liten pappkartong med ferdig Nan.Forrige gang fikk jeg ikke melk før etter 6 dager og sønnen min skrek i 1,5 døgn på sykehuset fordi han var så sulten.Først da han hadde gått ned over 500g i vekt fikk han melk av sykpleierne.Vi måtte bli på sykehuset til han hadde lagt på seg igjen..

Skal også ha med smokker,klær og sengetøy til baby,det de har på sykehuset er ikke fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...