Gå til innhold

Vurderer sydentur til Kypros fra uke 33-35, ville dere reist?

Anbefalte innlegg

dette er helt opp til deg selv egentlig. alle gravide er forskjellige og da må man bare stole på seg selv, du har jo tenk igjennom dette høres det ut som.

Jeg sitter og funderer på det samme, om å dra til sydligere strøk nå i påska,(er 22 uker nå, så jeg vet ikke helt hvor mange uker jeg er når påska kommer) MEN ser mørkt på å fly så langt. Det er jo egentlig bare Grand Canaria som er ok å fly til så tidlig på året, og dit er det 6 timer...

Vi var i Tyrkia i fjor, var ikke gravid men hadde to barn under 6 år med oss,og den flyturen tok ca 6 timer...ikke akkurat ønskelig med stor mage i tillegg:)

Det skal være ok på Kypros! Er jo dit vi har tenkt oss, ca 4 timer flytid. 19 c gjs i mars og 23 i april, tror det blir bra jeg:)

Ang flytur skjønner jeg ikke at man stresser med det? Det er jo bare reise seg gå litt? Man sitter jo 8 timer forran pc på jobb uansett til vanlig, så kan ikke skjønne at en flytur er noe verre?:)

Fortsetter under...

dette er helt opp til deg selv egentlig. alle gravide er forskjellige og da må man bare stole på seg selv, du har jo tenk igjennom dette høres det ut som.

Jeg sitter og funderer på det samme, om å dra til sydligere strøk nå i påska,(er 22 uker nå, så jeg vet ikke helt hvor mange uker jeg er når påska kommer) MEN ser mørkt på å fly så langt. Det er jo egentlig bare Grand Canaria som er ok å fly til så tidlig på året, og dit er det 6 timer...

Vi var i Tyrkia i fjor, var ikke gravid men hadde to barn under 6 år med oss,og den flyturen tok ca 6 timer...ikke akkurat ønskelig med stor mage i tillegg:)

Det skal være ok på Kypros! Er jo dit vi har tenkt oss, ca 4 timer flytid. 19 c gjs i mars og 23 i april, tror det blir bra jeg:)

Ang flytur skjønner jeg ikke at man stresser med det? Det er jo bare reise seg gå litt? Man sitter jo 8 timer forran pc på jobb uansett til vanlig, så kan ikke skjønne at en flytur er noe verre? :)

Du må gjøre som du selv ønsker, personlig ville jeg latt det være. Først og fremst fordi det er vanskelig å forutse formen, ting kan snu så fort i siste trimester. At det gikk greit sist, er ingen garanti for at alt blir ukomplisert denne gangen. Kan hende får du mye vann i kroppen (skjedde meg nå i siste svangerskap) - dette gir voldsomt ubehag når man må sitte trangt uten mulighet for å løfte bena (flytur til Kypros er opptil 5 timer - skal selv i juli i år og har vært der flere ganger før). Du kan komme i en situasjon der du føler deg "presset" til å reise, fordi du ikke ønsker å skuffe de andre. Det handler jo om å ta høyde for det uforutsette. Men, det er jo her du må veie for og i mot, og lande på hva som er viktigst for deg. Dersom denne turen betyr enormt mye, kan du reise så lenge legen sier det er ok. Jeg ville holdt meg hjemme, og heller tatt en herlig høsttur med den nye familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...