Gå til innhold

Når skal man bekymre seg over at de ikke har snudd seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke stress med det:)Har fortsatt tid til å snu seg:)Min første festa hodet da jeg var i uke 38,og nå er jeg 38 uker med nr to idag faktisk,og hodet hadde ikke festa seg sist jeg var hos jordmor. Skal til henne til torsdag,så blir spennende å høre. Men andregangs fester seg ofte seinere,og noen ganger ikke før rett før fødselen,har jeg lest og hørt

Legen min sa at de fint kan snu seg frem til uke 37 (de kan snu seg etter det også visstnok, men ikke noe å stresse med tidligere), så om h*n på kontrollen i uke 36noe fortsatt ligger med hodet opp vil jeg anta at lege/jm henviser deg til sykehuset for å sjekke leie helt sikkert med ul, og evnt prøve utvendig snuing eller diskutere setefødsel/ks med deg. Og om de ikke gjør det da, så får du ta det opp selv :)

Hørte om ei som snudde seg i uke 38, så alt er mulig! Å de vil nok forsøke å snu da, om barnet ligger med rompa ned, og evt sjekke om bekkene greier å føde i sete... Sjønner godt om du ikke er så gira på det, så du får bare grine deg til evt keisersnitt om du ikke vil føde slik :P Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...