Gå til innhold

Min syke, frekke tante!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare klage litt!

Nå i romjulen var jeg på besøk hjemme med mann og min baby, veldig koselig og mye familie kom innom. Fetteren min forlovet seg i sommer og vi snakket naturligvis mye om bryllupet til sommeren.

Så kommer det fra min tante (fetters mor); Har du barnevakt til festen da?

Jeg svarer at min datter skal da være med (8 måneder når bryllupet er).

Da kommer det frekt fra henne at brudeparet ikke vil ha unger der. Og hun gir seg ikke og holder et foredrag om at ingen andre barn enn brudens søsters nyfødte skal få være med og de har med barnevakt og moren skal innom å amme på hotellrommet. Min tante slenger også på en lengre historie om når min onkel giftet seg for 20 år siden og hennes mor var med til Bergen for å passe på to gutter på 4 og 5 år.

Jeg slo meg ikke til ro med dette og skrev en melding til bruden og lurte på hva de egentlig mente og om det var sant, måtte vi ordne et opplegg siden vi ikke har noen som kan passe og vi ikke ville la vår datter være alene en helg uten oss. Bruden svarte at det hadde de aldeles IKKE sagt og vår datter var hjertelig velkommen.

Hva er galt med min tante?? Bestemor mener hun fortsatt er sur fordi jeg ikke ville ha mine sukkerkick-fettere i konfirmasjonen min for 14 år siden og nå skulle hun ta igjen. Huff.

Skrevet

Hun vil ikke ha babyer i bryllupet. Du ville ikke ha fettere i konfirmasjonen.

Dere er ganske så like dere to :D

Anonym poster: 251fb7c3280387c2c1dffc5fb5d500d6

Skrevet

Jaja det var vel takk for sist. Når bruden har sagt at det er greit så er vel saken avgjort.

Anonym poster: 3cc2c6f56a2ea9805f2d94586b4431d0

Skrevet

Haha... Sutrete påståelig tante du har! Kos dere med dattera deres i bryllupet :)

Anonym poster: bcecabc231364d9c9fbd69b3f251dbce

Skrevet

Spesielt av din tante,men når det er sagt så skjønner jeg godt at noen ikke vil ha barn i bryllupet sitt. Jeg skal gifte meg til våren og barna mine og min søsters barn skal få være med i kirken men ikke på middagen og festen etterpå. Det er fordi at denne ene dagen vil vi skal være for kun oss og at vi slipper å ta hensyn til at det er barn tilstede. Barn kan stjele mye oppmerksomhet fra et brudepar.

Skrevet

Hun bryr seg jo med noe hun strengt talt ikke har noe med å gjøre. Om brudeparet synes det er greit at dere kommer med baby, så er det jo ikke noe mer å snakke om. Om de derimot ikke hadde ønsket det hadde jeg heller latt være å komme faktisk.

At en 8 mnd gammel baby skal være med noen andre i en hel helg er helt forkastelig ut i fra mitt synspunkt. Et så lite barn trenger at mor eller far er med de hver dag for å oppleve trygghet og forutsigbarhet. En helg uten foreldre anbefales ikke av eksperter før barnet er over to år.

Anonym poster: 3c8da14a22ac294510aab025b740d965

Skrevet

Jeg reagerte like mye på den setningen der du nektet sukkerkickfetterene dine å komme i konfirmasjonen. Meeeget spesielt det også..

Anonym poster: dad580d6929a585677f994cc17b62993

Skrevet

Jeg reagerte like mye på den setningen der du nektet sukkerkickfetterene dine å komme i konfirmasjonen. Meeeget spesielt det også..

Anonym poster: dad580d6929a585677f994cc17b62993

Det er litt forskjell at et barn ikke ønsker at sukkerkickfetterene skal komme (kanskje hun var redd de skulle ødelegge dagen), og at en voksen dame sier at babyen ikke får komme når bruden sier at babyen er velkommen.

Anonym poster: f91d6e5b26a57e5e0850c59a38bce171

Skrevet

Mine fettere var ganske fæle mot meg når vi var yngre og et hvert familieselskap endte med tårer hos meg og tante gjorde aldri noe forsøk på å stoppe dem. Derfor ville jeg ikke ha dem der.

Jeg har et utmerket forhold til dem i dag. Det et brudens foreldre som arrangerer og min tante har ikke noe med dette. Det er forskjell på en 5 åring og et spedbarn i et bryllup!

Skrevet

Tenker at om man setter restriksjoner for om barna kan være med eller ikke, så kan man jo ikke forvnte at foreldrene skal komme heller. Spesielt ikke med et lite barn. Hu tanta di virker bitter og har det nok ikke spesielt bra med seg selv. Hennes dag blir nok ødelagt av all bitterheten om det er barn der, men hva gjør vel det ? ;)

Anonym poster: 3c8da14a22ac294510aab025b740d965

Skrevet

Barn kan stjele oppmerksomhet..? Himmel.. Verste jeg har hørt!

Skrevet

Da har du ikke hørt mye ille :D

Vi hadde bryllup uten barn. Ellers ville vi hatt rundt 20 barn under 5 år løpende/skrikende i kirka. I kirka ønsket jeg stillhet og ro slik at jeg kunne høre hva presten sa og fokusere på sesremonien. Det varer jo bare 30 min og det bør de fleste fikse. Det er slettes ikke unormalt å ha bryllup uten barn.

Dersom det serveres alkohol til middagen synes jeg heller ikke barn har noe der å gjøre.

Anonym poster: 6fd34de280972e6b6c1de04437b914de

Skrevet

Vært ute mange stormnetter før, og hørt det meste;) men at voksne sier dem er redd for lite oppmerksomhet..de tar nederste del av kaken. Selvsagt skal ikke barn springe og rope under en vielse, og dette har ikke skjedd i de bryllup jeg har vært i, eller mitt eget:) At dem rører på seg, selvsagt, noe annet kan man ikke forvente....bryllup uten mine barn, tantebarn og mine venners fantastiske barn, kunne aldri giftet meg uten å ha dem tilstede, ei heller hatt en selektiv utvelgelse over hvilke barn som var velkommen..i redsel for å miste oppmerksomheten selvsagt...

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Reagerer også på begrunnelsen "fordi barna stjeler oppmerksomhet".. At voksne mennesker trenger så mye oppmerksomhet at barn ikke er velkomne i bryllupet, høres for meg ganske rart ut. Men at man ikke vil ha barn tilstede på en fest med alkohol, det skjønner jeg.

Skrevet

Jeg har da sosiale antenner og skal diskré lure ut min datter om hun skulle begynne å "skape" seg! At man ikke vil ha store småbarn på festen kan jeg forsåvidt forstå, men en baby på 8 måneder som ligger i vognen, trenger pupp og foreldrene er ikke det samme.

Skrevet

Ville aldri dratt fra babyen min på 8 mnd en helg. Men ville heller ikke tatt henne med på en bryllupsmiddag! Ligge i vognen? Den tid er forbi. Hun vil være med på det som skjer. Ville forsøkt og fått med en barnevakt...

Anonym poster: 056d4f9ca8ce41e569797a7e49a01b27

Skrevet

Jeg har da sosiale antenner og skal diskré lure ut min datter om hun skulle begynne å "skape" seg! At man ikke vil ha store småbarn på festen kan jeg forsåvidt forstå, men en baby på 8 måneder som ligger i vognen, trenger pupp og foreldrene er ikke det samme.

Tanten din har ikke noe med dette å gjøre, men jeg syntes nesten at du var like frekk da du svarte at selvsagt skulle du ha datteren din med deg. Hvem er du til å bestemme det?

Helt greit at du hadde sagt det om du hadde snakket med bruden på forhånd og du visste at det var i orden for dem, men det visste du jo egentlig ikke? Ikke før etterpå?

Nå er det ikke noen problemstilling likevel, da bruden sier at jenta deres kan være med, men en baby på åtte mnd ligger ikke bare i vogna og er stille i flere timer under en middag. Det gjør iallfall ikke de babyene jeg kjenner.

At barna er med i kirken kan bare foreldrene til barna selv bestemme.

Brudeparet kan ikke si noe om hvem som skal være tilstede i kirken. Det er et fritt rom for alle og du bestemmer om jenta skal være med der eller ikke.

Om ikke de fleste er enig i at barn ikke passer seg på en bryllupsfest hvor det mest sannsynlig serveres alkohol, kan ikke jeg forstå. Og her kommer nok ikke datteren din til å være rolig hele tiden. Middagen varer lenger og det er jo dumt om du må gå ut midt i en tale fordi hun begynner å gråte, syntes du ikke?

Og hvis problemet er at du/dere ikke kan være borte fra datteren deres så lenge, så bør dere kanskje revurdere om dere skal gå. Hva med at bare en av dere går? Eller at svigerforeldrene dine/andre voksne er med som barnevakt?

Skrevet

Det er fullt mulig. Skjedd hos oss det. Min niese som jeg prøvd å finne grunner til å ikke invitere klarte det fint hun. I og med at min sønn som var ett pr eldre enn henne selvsagt skulle være med, fant jeg ingen brukbare grunner til å slippe henne. De to har aldri snakket særlig sammen fordi dem ikke har noe felles og fordi min sønn ikke likte hennes brautende og oppmerksomhetssyke væremåte. Fælt og si om en 9 åring, men det er fakta. Hun forlangte å holde tale bla., noe hennes mor selvsagt bifalt og våre protester ble oversett. Det første hun prøvde på var å bytte bordkort, for hun skulle sitte mellom oss. Min mann rakk frem til henne før meg ellers hadde det blitt bråk om jeg fikk tatt henne først.

Hennes søsken som var rundt 1 år ville jeg mye heller hatt der da de faktisk oppfører seg bedre enn henne. Dessverre ville mammaen ha fri denne kvelden, noe som var helt klart for meg også at hun hadde.

At man ikke vil ha barn bryllup skjønner jeg, men babyer og barn som betong oppføre seg er noe helt anne.

Tantern din er en smule småfrekk som tar over styringen på det punktet.

Anonym poster: b719912303bc1f5bf0ecc050f7b0ca48

Skrevet (endret)
Tanten din har ikke noe med dette å gjøre, men jeg syntes nesten at du var like frekk da du svarte at selvsagt skulle du ha datteren din med deg. Hvem er du til å bestemme det? Helt greit at du hadde sagt det om du hadde snakket med bruden på forhånd og du visste at det var i orden for dem, men det visste du jo egentlig ikke? Ikke før etterpå? Nå er det ikke noen problemstilling likevel, da bruden sier at jenta deres kan være med, men en baby på åtte mnd ligger ikke bare i vogna og er stille i flere timer under en middag. Det gjør iallfall ikke de babyene jeg kjenner. At barna er med i kirken kan bare foreldrene til barna selv bestemme. Brudeparet kan ikke si noe om hvem som skal være tilstede i kirken. Det er et fritt rom for alle og du bestemmer om jenta skal være med der eller ikke. Om ikke de fleste er enig i at barn ikke passer seg på en bryllupsfest hvor det mest sannsynlig serveres alkohol, kan ikke jeg forstå. Og her kommer nok ikke datteren din til å være rolig hele tiden. Middagen varer lenger og det er jo dumt om du må gå ut midt i en tale fordi hun begynner å gråte, syntes du ikke? Og hvis problemet er at du/dere ikke kan være borte fra datteren deres så lenge, så bør dere kanskje revurdere om dere skal gå. Hva med at bare en av dere går? Eller at svigerforeldrene dine/andre voksne er med som barnevakt?
Svært så ille du skulle da dette da! Jeg synes ikke det er frekt å ta for gitt at mitt barn som jeg skal amme så lenge som mulig, som ikke har kjente å se til henne fordi alle potensielle barnevakter skal i bryllupet skal være med oss.

Eller ikke vil at andre må reise over halve landet og sitte på et hotellrom hele kvelden. Når jeg nevner vognen mener jeg selvfølgelig at hun skal ha noen blunder i den, ikke ligge i den hele dagen (hva tror du, hallo??!). Jeg drikker ikke fordi jeg ammer og har ingen planer om å slå ut håret.

Endret av Sydamen
Skrevet

Tanten din har ikke noe med dette å gjøre, men jeg syntes nesten at du var like frekk da du svarte at selvsagt skulle du ha datteren din med deg. Hvem er du til å bestemme det?

Helt greit at du hadde sagt det om du hadde snakket med bruden på forhånd og du visste at det var i orden for dem, men det visste du jo egentlig ikke? Ikke før etterpå?

Nå er det ikke noen problemstilling likevel, da bruden sier at jenta deres kan være med, men en baby på åtte mnd ligger ikke bare i vogna og er stille i flere timer under en middag. Det gjør iallfall ikke de babyene jeg kjenner.

At barna er med i kirken kan bare foreldrene til barna selv bestemme.

Brudeparet kan ikke si noe om hvem som skal være tilstede i kirken. Det er et fritt rom for alle og du bestemmer om jenta skal være med der eller ikke.

Om ikke de fleste er enig i at barn ikke passer seg på en bryllupsfest hvor det mest sannsynlig serveres alkohol, kan ikke jeg forstå. Og her kommer nok ikke datteren din til å være rolig hele tiden. Middagen varer lenger og det er jo dumt om du må gå ut midt i en tale fordi hun begynner å gråte, syntes du ikke?

Og hvis problemet er at du/dere ikke kan være borte fra datteren deres så lenge, så bør dere kanskje revurdere om dere skal gå. Hva med at bare en av dere går? Eller at svigerforeldrene dine/andre voksne er med som barnevakt?

Svært så ille du skulle da dette da!

Jeg synes ikke det er frekt å ta for gitt at mitt barn som jeg skal amme så lenge som mulig, som ikke har kjente å se til henne fordi alle potensielle barnevakter skal i bryllupet eller ikke vil at andre må reise over halve landet og sitte på et hotellrom hele kvelden. Når jeg nevner vognen mener jeg selvfølgelig at hun skal ha noen blunder i den, ikke ligge i den hele dagen (hva tror du, hallo??!). Jeg drikker ikke fordi jeg ammer og har ingen planer om å slå ut håret.

Jeg sier ikke at du drikker heller. Men andre rundt barnet ditt kommer til å drikke. Men så lenge dere er enig om at datteren deres skal være med, er det jo ikke noe problem. Jeg mener bare at i kirken kan barna være med, men på en bryllupsfest hvor det serveres alkohol, har ikke barn noe å gjøre. Helt uavhengig om mor drikker eller ikke.

Gjest Antarctica
Skrevet

Eh, jadda. Et barn på 8 måneder er vel sovna leeeenge før festen tar helt av. Og poenget her i tråden var vel at tanta lekset opp om hvordan det skulle være i et bryllup hun selv ikke arrangerer - det er brudeparet som bestemmer det! Hun kom med bombastiske uttalelser uten å ha konferert overhodet med dem det gjaldt!

Skrevet

Du kan umulig ha flere barn? En baby på 8 mnd ligger ikke i vognen. Den vil opp, rundt og kryper mest sannsynlig rundt på gulvet mens den lager mye lyd. Hvis dette er et bryllup du ønsker å hygge deg i ville jeg forsøkt meg med en eller annen form for badevakt.

Jeg har vært i bryllup med 7 uker gammel baby. Det gikk veldig fint fordi han sov mesteparten av tiden og de hadde ordnet med eget amme/stellerom. Har også vært i bryllup med 1,5-åring. Gikk heldigvis greit det også, men hadde jeg hatt noen som helst mulighet for barnevakt (f.eks under middagen) ville jeg valgt det.

Anonym poster: b85c10bdbd932f8682e504a067203a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...