Gå til innhold

Min fødselshistorie :)


Desemberprins kom 20des :)

Anbefalte innlegg

Kl 7,35 morgenen 20 des gikk vannet, vi sa ikke noe til eldste jenta siden hun skulle på skolen, men hadde pratet med henne om at hvis bestemor hentet henne så var mamma og pappa på sykehuset.

 

Vi reiste inn til B7 (fødestuen) kl 10 og fikk ctg og jeg kunne så smått kjenne riene komme rundt 10.30. Ble sjekket og hadde da 1,5cm åpning så jm foreslo at vi skulle ta en tur i byen og det gjorde vi. Vi spiste lunsj og riene kom uregelmessig, men kjente at de var der ja :)

 

Da vi kom tilbake kl 14 ble jeg sjekket og hadde 2cm åpning........Riene ble sterkere og sterkere........jeg ble sjekket kl 20,30 og hadde fortsatt 2cm åpning da ble jeg så fortvilet at jeg begynte å gråte og sa at fortsatte det slik så ville jeg ha epidural.Jm kom inn og sa at hun hadde oversett i journalen min at jeg var konisert i feb og mente at det var derfor det tok så lang tid i latensfasen! Jeg ble enda mer fortvilet og bare gråt for riene var sterke nok, men livmortappen var hard pga operasjonen og gjorde at det ikke åpnet seg.

 

Når jeg kom ned på B3 (måtte føde der for B7 stengte for fødsler kl15 pga jula) så ble jeg sjekket kl 22.30 og hadde da 5cm, da ble jeg glad siden det faktisk skjedde noe, hun spurte om jeg ville ha lystgass, men jeg takket nei, kastet opp på toalettet, gråt litt til (ha ha :P ) Så spurte hun om jeg ville gå i dusjen og det gjorde jeg.......visste med god viten at når jeg stod så kom riene som perler på en snor......PLUTSELIG fikk jeg noen rier som tok knekken på meg......husker den siste da føltes det ut som babyen stod midt i underlivet og jeg klarte ikke bevege meg,jm var rolig og sa at jeg måtte komme ut av dusjen for hun kunne ikke ta imot babyen der og jeg ville ikke i senga for å høre at jeg eventuelt hadde 6cm med DE riene!!!!!

 

Hoppet opp i senga og hun sjekket meg og kom med de magiske ordene at her kommer babyen......etter noen syyyyyyyyk vonde pressrier (med eldstemann mistet jeg følelsen der nede når jeg skulle presse og var bare frustrert for jeg følte ikke no å presse mot) men denne gangen kjente jeg babyen komme ned hver eneste mm og det er det vondeste jeg har opplevd noen gang!!!! MEN kl 23.13 var han ute :) Så fra 5cm til babyen var ute gikk det 43 min :)

 

Dette var desidert siste gang og det var verdt det når jeg ser på de nydelige barna jeg og mannen min har sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...