Gå til innhold

Toalettbesøk etter sex

Anbefalte innlegg

Vi prøver å bli gravid. Har prøvd på 9.syklus nå.

Jeg prøver alt for å bli gravid, og ligger gjerne med kroppen høyt i noen få minutter før jeg ligger flatt i en lengre periode. Vi har som regel sex før vi legger oss til å sove. Problemet mitt er at jeg ofte (så og si alltid) må tisse flere ganger i løpet av natten. Gjerne to ganger før jeg sovner, samt at jeg kan våkne i løpet av natten for å tisse. Jeg prøver å ligge lengst mulig etter sex når jeg har eggløsning, men er ikke alltid det går.

Det føles ut som alt kommer ut igjen når jeg tisser. Hvor lenge må jeg ligge flatt før jeg kan gå på toalettet? Når jeg tisser etter sex kommer det ofte veldig mye sperm ut, og er redd for at jeg ikke ble gravid nettopp på grunn av dette. Hva er sansynligheten for det? Er det bare en følelse jeg har eller er det reelt at jeg ikke bør gå på toalettet før etter så så mange timer??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144001672-toalettbes%C3%B8k-etter-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ligge med beina høyt i 10 minutter, så kan du gå på do (ble jeg fortalt). Husk at det som kommer ut er mest "gugge", og at de fleste spermiene nok har lagt på svøm allerede :)

Anonym poster: 3d9605e2424eec8e7fca218f4a62bcdb

Jeg har nå i alle fall blitt gravid 4 ganger (og mistet 3 da..), og aldri ligget etter sex. Dvs har sikkert slappet av i et par minutter, men ikke mer enn det. Har hørt at dette er litt en myte, så tror ikke du skal bekymre deg så mye! Men for å være p¨å den sikre siden kan du jo ligge en 10min tid.. Lykke til!

Det er nok ikke avgjørende for å bli gravid tror jeg. Men for oss som sliter med å bli gravide, så lønner det seg sikkert å ligge så lenge som mulig for å prøve å øke sjansene litt ;)

Men før eller senere må man jo gjerne tisse. Så vi får satse på at det hjelper på bare vi ligger en halvtime ekstra :)

Anonym poster: ef27a71908a0508ce9a442d043b4bd86

Annonse

Jeg pleide ligge i 5 min før jeg gikk på do, og jeg blei gravid. Jeg har hørt at man ikke skal ligge med bena høgt pga ett eller annet, men husker ikke hva. Gyn sa at de som skulle opp kom seg opp uansett, så e vet ikke e! Men tror ikke man ødelegger noe vet å røyse seg opp. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...