Gå til innhold

Dere som har hadd en fødsel på 4-5 timer første gang, hvordan var fødsel nr to? :)

Anbefalte innlegg

Venter i spenning til jan/februar på hvordan min 2. fødsel vil være:) Så tenkte å høre om hvilke erfaringer dere har?

Vet at alle fødsler er forskjellige fra kvinne til kvinne, men :P

Jeg selv kom inn på sykehuset kl 0100 med 4 cm åpning, og 05.16 var lillegutt ute. Dette var i 2009. Nå har jeg 7 uker igjen og tenker litt på hvordan denne fødselen blir, spesielt i forhold til første gang.

:)

Fortsetter under...

Venter i spenning til jan/februar på hvordan min 2. fødsel vil være:) Så tenkte å høre om hvilke erfaringer dere har?

Vet at alle fødsler er forskjellige fra kvinne til kvinne, men :P

Jeg selv kom inn på sykehuset kl 0100 med 4 cm åpning, og 05.16 var lillegutt ute. Dette var i 2009. Nå har jeg 7 uker igjen og tenker litt på hvordan denne fødselen blir, spesielt i forhold til første gang.

:)

Første fødsel var omtrent som din, og de sa den gangen at jeg måtte forvente raskere fødsel andre gang. Nå gikk det hele 8 år i mellom første og andre - men andre fødsel ble styrtfødsel. Ante ikke jeg fødte før vannet gikk på kontrollbenken (hadde blødd så var dratt inn på sykehuset for sjekk) og babyen sto i underbuksa. Det hadde da gått en time fra jeg blødde litt på do til jenta var ute. Ikke en rift eller skramme, dro hjem noen timer etterpå.

Tredje fødsel trodde jeg derfor skulle bli like rask - men neida. Da var vi tilbake til førstefødselen, det tok totalt 7 timer fra jeg begynte med rier til hun var ute - men selve pressfasen var kort. Hadde dog gått en hel uke med modningsrier og 4 cm - så treern var en luring her.

Lykke til!

Første fødsel startet med vannavgang kl 01 og kl 05 var hun ute. Andre fødsel startet med rier om natta og han var ute etter ca 5-6 timer. Tredjemann startet også med rier og var ute etter ca 5 timer. Så har gått fort alle tre gangene, selv om det var gått 7 år siden fødsel 1 og 2.

Spennende å lese her... for jeg sitter å tenker på det samme selv.

Min første fødsel startet med vann avgang, så kom riene umiddelbart. Var på sykehuset 1 time etter vannet gikk (Lang reise vei). Og 2 timer etter var jente ute.. Sydde 2 sting..

Denne gangen har vi samme reisevei, og jeg tror det kan bli hektisk dersom vi nå har mindre enn 3 timer på oss, med tanke på at vi også må levere storesøster til barnevakt på veien...

Heldigvis ca 10 uker til termin enda, så trenger ikke bekymre meg så mye nå..

Må vell forberede seg på at det går raskere denne gangen. Har ordnet med barnevakt, da besteforeldre bor 2 og 3 timer unna. Det kan bli knapt hvis fødselen går raskere denne gang:)

Spennende! :)

Sist gang kom sønnen 14 dager før termin, så er spent på hvordan det også blir:P

Annonse

Dette har jeg også tenkt på :) fikk første i 2009, da gikk vannet 18.30, første rie ca 01.00, 4 cm kl 0200, 6 cm kl 0400, og full åpning 0425. jenta var født en time etterpå :) er spent på hvordan det starter nå, hvor lang tid det tar osv. vi må også levere eldste hos mormor og morfar. jeg skal vertfall ha alt pakket og klart i god tid, til alle :)

Første fødsel tok 5 timer

andre = 50 min

tredje = 40 min

Nå har jeg planlagt igangsetting to uker før for å unngå å føde i bil et eller annet sted. Bor to timer unna sykehus. Så håper hun holder seg inne til fastsatt dato!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...