Gå til innhold

Da er ballongkateteret på plass!! Spennende...

Anbefalte innlegg

(Var her jeg mente poste den, ikke på skravle,,,)

Jepp, da er vi i gang her.

Vært innlagt på sykehus i ei uke nå, i påvente av fødsel. Termin i morgen. Pga diabetes skal jeg i utgangspunktet ikke gå over termin. Men de siste dagene har jeg fått forhøyet blodtrykk og protein i urin, så nå er det ingen spørsmål, i dag bestemte de seg for å sette inne kateter.

Dette er barn nummer to. Forrige mann mble i gangsatt med gele, og fødsel endte med hastekeisersnitt pga fosterasfyksi.

Håper og ber om at vi slipper keisersnitt denne gangen, for da får jeg aldri oppleve å føde vaginalt.

Uansett. Ballongen ble satt inn kl 11 i dag, ganske så ubehagelig opplevelse egentlig. Dagen så langt har bestått av mensmurringer og kynnere. Noe som er ett godt tegn. Ctg kl 12.00 viste at hun i magen har det fint. Har tatt ett par paracet i dag pga murringene. Det er i tillegg veldig rart å sitte, med slager ut av meg. Og det å gå på do er også litt rart. ;)

Så nå er det egentlig bare å gå/ligge å vente. Har avtalt med mannen at han ikke behøver å kjøre hit før i morgen tidlig, siden legen mente at en fødsel ikke vil skje innen 24 timer pga lite modning. Håper hun ikke tar feil, for han har en fire timers kjøretur foran seg... Vi bor i grisgrendte strøk...

Fortsetter under...

er så nyskjerrig når folk skriver mensmurringer....

har aldri hatt det. og når det skrives at det kan merkes når fødselen er nær, blir jeg litt usikker på om jeg kommer til å skjønne når alt starter...

skjønner jeg kommer til å merke riene, men alt dette før...

eneste jeg har nå er harde nedpress og kynnere. men syns ikke det er vondt!!!

er så nyskjerrig når folk skriver mensmurringer....

har aldri hatt det. og når det skrives at det kan merkes når fødselen er nær, blir jeg litt usikker på om jeg kommer til å skjønne når alt starter...

skjønner jeg kommer til å merke riene, men alt dette før...

eneste jeg har nå er harde nedpress og kynnere. men syns ikke det er vondt!!!

Mensmurring er litt vrient å forklare hvis du aldri har hatt det, men det er liksom ikke vondt-vondt, men det kjennes ut som om noe skjer nede i livmoren. Ubehagelig nok til at jeg tar paracet for å "bedøve" litt.

Blir spennende å se utviklingen! Kan hende jeg selv må igjennom det, og da er det jo spennende å lese . :)

Men var du litt moden osv? Lykke til!

Jeg var overhodet ikke moden. Noe jeg egentlig trudde jeg var, for jeg har hatt masse kynnere, murringer og nedpress denne gangen. Men det betyr tydeligvis ikke noe...

At jeg ikke var moden gjorde sitt til at det var særdeles ubehagelig å sette kateteret inn, livmorhalsen ligger så langt bak at det føltes som om hun måtte grave seg frem der nede! :/

Blir spennende å se utviklingen! Kan hende jeg selv må igjennom det, og da er det jo spennende å lese . :)

Men var du litt moden osv? Lykke til!

Jeg var overhodet ikke moden. Noe jeg egentlig trudde jeg var, for jeg har hatt masse kynnere, murringer og nedpress denne gangen. Men det betyr tydeligvis ikke noe...

At jeg ikke var moden gjorde sitt til at det var særdeles ubehagelig å sette kateteret inn, livmorhalsen ligger så langt bak at det føltes som om hun måtte grave seg frem der nede! :/

Off, akkurat likt som meg , åper jeg modner litt da!

Jeg og har masse kynnere, og maserier, så har jeg håpt at når de sjekker down there, at det har vært fremgang, men neida!

Kjenner du noen forandring da?

Annonse

Ingen action her foreløpig, bare murringer i mage og rygg.

Og med tanke på at jeg har trodd det har betydd modning frem til i dag vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.

Men jordmødrene her sier at det nok betyr at kateteret gjør jobben sin.

Blir å sove med varmeflaske i natt! :)

Og venter spent på om det kommer noe vondere enn murringer...

Ny dag, ingen endringer.

Ballongen sitter enda fast, så jeg har ikke oppnådd ønsket modengrad enda.

Merkelig følelse å gå med en slange ut mellom bena... :)

Har enda murringer, og varmeflaska er god og ha.

Tatt ny ctg i dag, baby har det bra, og jeg hadde ingen rier bare litt kynnere.

Snakka med legen, og han sa at klokka 23 tar vi kateteret ut, dersom det ikke har falt ut av seg selv og setter inn tabletter.

Så i løpet av natta bør vi være i gang med litt rier her da.

Oj, oj, oj!!

I ettermiddag falt kateteret ut!

Ble tatt ny ctg, som var fin. Legen kom innom, og han sjekket meg for modning. Nedslående... I går var Bishop 1 og i dag etter over ett døgn med ballongkateter var den steget til 2. Ikke særlig moden med andre ord.

Han og jordmor diskuterete litt og bestemte seg for at siden klokken ikke var så mye enda skulle de sette inn en tablet cy.... ett eller annet.

Ny time med ctg, alt ser normalt.

Så nå er det virkelig venting på gang. Forhåpentligvis modner den meg, og startet ordentlig rier.

Beskjeden var og den at dersom jeg ikke er i ordnetlig fødsel i løpet av morgendagen vil det nok bli ett planlagt keisersnitt på torsdag.

Oi, stå på! Lykke til!

Men modningstablett? Her på sus gjør de ikke det hvis man har ks fra før...ble forvirra jeg nå..bishop skalaen er streng :)!! Hehe..stratos i dag og da synes jeg..:)

Endret av Mon tro..

Annonse

• 3 uker senere...

Oppdatert!! Alida har ankommet!

Onsdagsmorgen fikk jeg en ny modningstablett, da jeg ikke hadde modnet noe særlig av den jeg fikk torsdagskvelden.

Mot ettermiddagen fikk jeg klyster fordi jeg ikke hadde vært på do siden søndagen. Det satte fart i sakene. Etter en time eller noe kom riene.

De ble raskt ganske regelemssige, hvert femte minutt og varte ca ett minutt.

De kom og tok ctg, noe som var veldig kjekt, for da kunne jeg følge med på når riene kom, og når de begynte å avta. En av jordmødrene begynte å snakke om epidural, men jeg syns ikke det var såååå vondt så jeg avslo.

Utpå natta avtok riene, og torsdagsmorgen var jeg nesten like lite moden som onsdag og tirsdag!! Nedslående!!!!

Fikk ny tablett torsdagsmorgen. Riene kom med jevne mellomrom igjen, og utpå ettermiddagen begynte de å komme tettere. Jeg fikk tatt meg ett karbad, noe som var veldig deilig. De tilbydde meg lystgass, men det gjorde fremdeles ikke sååå vondt, så jeg avslo. Var også litt redd for å bli kvalm, noe jeg ble ved forrige fødsel. En del av riene gjorde meg nemlig allerede kvalm.

Legen kom inn på kvelden, og gjorde det helt klart, fredag ble det fødsel, enten på den ene eller den andre måten.

Med tanke på at jeg ble satt i gang på mandag, og det nå var torsdagkveld begynte vi å forberede oss på keisersnitt. Selv om jeg hadde rier, hadde vi jo erfart at de kunne avta.

Natta gikk med rier kun hver time. Til gjengjeld varte de i 2 minutter og var vooooooooonde!

Fredagsmorgen kl 07 kom legen innom. En liten sjekk nedentil visste fremdeles skuffende lite fremgang, og han gjorde det klart at det ville bli gjort keisersnitt så snart som mulig.

ti minutter senere kom anestesilegen innom.

Og kl 09.04 kom vår vakre lille pike til verden!

En fint utført operasjon, noe helt annet en erfaringen jeg har fra ullevål i 2007.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...