Gå til innhold

Normalt å ha litt "tannverk" når bedøvelsen begynner å gå ut?


Gjest Julia1984

Anbefalte innlegg

Gjest Julia1984

Vært hos tannlegen idag. Fkernet en midlertidig fylling og fått ny. Dette "hullet" ligger visst nærme nerven og på sikt (noen år håpte tannlegen) må den rotfylles/få krone.

 

Tannlegen har boret lenge og vel i denne tanna idag, jeg ble bedøvet herfra til himmelen...men nå begynner bedøvelsen å gå ut og jeg har vondt!! Føler litt sånn tannverk følelse.

 

Kan dette være for st tanna har fått hard medfart i dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og midlertidige fyllinger kan ofte være vonde.

Samme med plastfyllinger, de kan faktisk gjøre vondt opptil et halvt år...

 

Anonym poster: 9ce5fd19e04a870a5ce0b05baa1f2111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en permanent fylling! Jeg har fjernet en midlertidig fylling..

 

Ok, beklager.

Som sagt, plastfyllinger (De hvite) kan gjøre vondt fordi de krymper eller noe. Kan gjøre vondt lenge.

Se det an du, og kontakt tannlegen om det gjør vondt om noen dager, for din egen del.

 

Anonym poster: 9ce5fd19e04a870a5ce0b05baa1f2111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julia1984

Takk, tok to paracet og det hjalp! Men er det vondt i morgen ringer jeg. Hun har lenge vært i tvil på om jekselen kunne "reddes", derfor midlertidig fylling i 4 uker. I dag fikk jeg permanent fylling. Hun jobbet lenge med tanna, så tenkte kanskje tanna er litt øm etter laaang juling med boret. Satt i stolen i 1 time og 50 minutter (fiksa en annen tann også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, tok to paracet og det hjalp! Men er det vondt i morgen ringer jeg. Hun har lenge vært i tvil på om jekselen kunne "reddes", derfor midlertidig fylling i 4 uker. I dag fikk jeg permanent fylling. Hun jobbet lenge med tanna, så tenkte kanskje tanna er litt øm etter laaang juling med boret. Satt i stolen i 1 time og 50 minutter (fiksa en annen tann også...)

 

Ja, klart tannen kan bli ømt av det :)

Hjalp paracet er det ikke en betennelse, så vidt jeg har lært, så det er jo bra :)

Lykke til og god bedring!

 

Anonym poster: 9ce5fd19e04a870a5ce0b05baa1f2111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...