Gå til innhold

Hvor lenge selvbehandler man øyebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke slik at man ikke får behandling for øyebetennelse lengere?

Jeg har vært veldig forkjøla en ukes tid, å i dag våknet jeg med masse gult puss og røde øyne. De svir litt. Ellers ingen ubehag. Skyller med saltvann.

Hvordan vet man om det er betennelse som trenger antibiotika?

Anonym poster: 3154aa04eb689494ab3d90e6dcd31ffd

Skrevet

Øyekatarr leger av seg selv etter en stund. Saltvann er lurt. Om det er en ordentlig øyebetennelse så må du til øyelege. Om det ikke gir seg snart bør du dra for å sjekke det. Kan være alt fra regnbuehinnebetennelse til noe med hornhinnene... Litt skummelt om det er ubehandlet lenge, kan påvirke synet.

God bedring!

Anonym poster: e23a7b6378598d36eb7f4e768f8b15d4

Skrevet

Du kan skylle med saltvann 2-3 ganger om dagen i noen dager og se om det hjelper. Hvis ikke må en nesten dra til lege. Men som regel går det over av seg selv og man trenger ikke antibiotika dråper. Veldig ofte ihvertfall. Pass på at du tørker vekk pusset fra øynene først og skyller med mye vann. Så får du bedre effekt.

Skrevet

Om det ikke blir borte på 3-4 dager med skylling av saltvann er det antagelig bakterier. Er det virus blir det fort bedre av seg selv.

Men om øyet er veldig rødt og det er veldig mye puss hender det man får antibiotika med en gang...

Anonym poster: eee950c32e814bdf568cbe56b15c2745

Skrevet

Okey, takk så mye for svarene! Da skal jeg være flink å skylle :) :)

Jeg syns de er veldig røde, men er jo første dagen i dag. Så sikkert bedre i morgen, håper jeg da :)

Anonym poster: 3154aa04eb689494ab3d90e6dcd31ffd

Skrevet

Hei

Jeg har hatt mye øyebetennelse.

- noen ganger har det hendt at saltvannet har irritert øynene og gjort vondt verre. Jeg har i stedet brukt kokt vann (avkjølt) til å rense øynene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...