Gå til innhold

Hvordan blir ribba hvis man lager den dagen før og varmer den i ovnen rett før servering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man lager den lilli julaften og varmer den i biter i ovnen med pølsernog medisterkakene? Blir den tørr?

Anonym poster: 27ccb18884da3cac57c6e4f18436f0b9

Skrevet

Nå spiser ikke jeg så mye ribbe, men vi varmer alltid opp restene 1.juledag.. så vil tro det går fint..

Anonym poster: cce3e16d58e55b7ee83c8f200916c1d8

Skrevet

kan nok bli litt tørr ja

Skrevet

Det eg det vi pleier å gjøre! Blir ikke tørr, men slipper litt av det dissende fettet som er etter 1 gangs steking:))

Skrevet

Oppvarmet ribbe blir tørrere, jeg synes det er stor forskjell, ville aldri verden servert oppvarmet mat fra dagen før på selveste julaften!

Anonym poster: 0c1d757af7dab14e712acebca345b9de

Skrevet

Min mor har alltid delt opp ribba i serveringsbiter og så langtidsstekt de. Pakker de i folie og fryser de. Fryser også fettet. Så på julaften tiner de først på benken, så varmer hun de opp i ovnen, i folien, sammen med medisterkakene og pølsene.

Hun steker ribba såpass at stykkene blir brune og faste istedet for grå og geleaktig. Svoren blir IKKE sprø da.. men det savnet vi aldri i barndommen hehe for vi visste ikke om det :P

Synes ikke det blir tørt, er det du spør om. Jeg vil tro at du kan gjøre det på den måten du beskriver. Men pakk det godt inn i folie og gjem på fettet. Tror jaggu jeg skal gjøre det samme, blir jo mye mindre å følge med på på julaften :D

Skrevet

Hvis du ikke har god erfaring med det kan det bli tørt. Jeg hadde nok ikke tatt sjansen på dette som 1. gangsforsøk på julaften, men det blir opp til dere :)

Skrevet

Jeg gjør det, den.blir veldig saftig og god!! Men.jeg dekket den til.med folie med en gang den var ferdigstekt for å holde på fuktigheten og satte den kaldt.

Skrevet

Vi skal steke den dagen i forveien dette året, da vi har hørt fra flere eldre damer som har gjort dette i mange år og verken fått ribba tørr eller svoren dvask. Vi skal ihvertfall prøve

Anonym poster: 64ba097aa189e7ba8dc93b8fa749b389

Skrevet

Varm det opp under folie, så blir det bra. Jeg gjør alltid det, og ribba mi har aldri vært tørr.

Skrevet

Nydelig synes jeg - men vi bruker ikke svor i det hele tatt da. Gjør det alltid slik, bortsett fra at vi gjerne har hatt den i fryseren også først;)

Skrevet

Det var nettopp det disse gamle damene også gjorde, hadde folie over for å bevare fuktigheten.

Anonym poster: 64ba097aa189e7ba8dc93b8fa749b389

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...